Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-14, 19:22
  #157
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Du nämnde det nästan själv: "följda de vedertagna och utarbetade metoder"

Vetenskapliga metoder innefattar en kombination av:
empiri (prövande av hypoteser, teorier, modeller och lagar genom experiment, observation, mätning, datainsamling och konfirmativ dataanalys) och
deduktion (formulering av nya hypoteser genom logisk slutledning, matematisk härledning av samband, teoretiskt modellbygge, explorativ dataanalys och upptäckt av nya samband).

Vad är det för fakta jag blundar för? Du vet att det finns modeller, på ex. krematorium I & II baserat på alla de ögonvittnen som vågat pratat ut och det som står skrivet i historieböcker, som matematiskt förklarar den enorma osannolikheten kring existensen av gaskammare. Vad menar du med falska konstruktioner, är du go på riktigt? Bara förbränningstiden för 500.000 människor baserat på de ugnar de hade för 70 år sedan = 5+ år 24/7...

Vilka historieböcker då?
2015-11-15, 05:28
  #158
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
To make a case, you need evidence and an argument. Evidence without argument is just a pile of uninterpreted facts. Argument without evidence is just assertion. Once having a case, the next question is how convincing that case is. Is the argument a good one or is the evidence open to other interpretations? The point you are making is that you seem to have no idea what or how the scientific method works, nor what evidence/proof really is. Lets assume you give me your research paper about something really useless. It's a paper with 10 pages of data (numbers)...are you seriously arguing that this information automatically reaches a fact-status because it is documented? I accept documentions, but they need to be verified and tested. Really wtf?

You mentioned Zyklon B could be used to kill humans, that's true but there's no proof that it was used to kill humans in these "gaschambers". In a paper J.C. Pressac was able to account for 95% of the Zyklon B used for healthful purposes. IOW - keep Jews alive. (Typhus killed hundreds of thousands of prisoners in Nazi concentration camps during World War II. One of the major reasons for death after the war iteself and starvation.) The Germans are noted for their massive collection of all data. Care to dispute that fact?
What about the possibility to burn several people at the same time? Sure...photos of the owens used in the crematories (15 in each) shows that these were made for only one person, but I'm open to the suggestion that maximum two people could be cremated at the same time. This would most likely add extra time to the burning process due to the fact that more water need to vaporize.

That is incorrect - if you make an assertion you're the one who need to provide evidence for it. Not the way around. Your (the public accepted) assertion is that Hollocaust was real, yet again there're no scientific proof of it happened. The information about gaschambers can be found in historybooks written by PhDs, which have soley based their information on eyewitnesses. In one of the more well known books, written by Raul Hilberg, it is suggested that 1 million died in Auswitch and 1,5 million in the Op Reinhard Death Camps. Please be kind to explain the engineering of these gaschambers because the blueprints tell us there werent any and the information given by all the eyewittnesses (which also worked there!!!) doesn't hold up at all. Also you need to show how 2,5 million people dissapeared without a trace and link this to your assertion that they were killed in gaschambers.

Once you made your case, I'll be back.
Är du nykter? Jag var inte den som påstod att dokumenter är inga bevis, det var en viss herre som nu pratar engelska. Remeber? Nej, ögonvittnen och dokument är inte vetenskapliga bevis.
Därför jag skrev : Jag är så förvånad över du nämner att dokumenter är inte vetenskaplig bevis. För all vetenskap har grunden en massa dokumenter. Utan dokumenter finns inte vetenskapen.
Det med det inte räknas som bevis är endast "förnekare" fantasi!!


Nu påstår du att ändå dokumenter är bevis..... ändå slänger du ut en massa så kallade dokumenter som bevis för din sak: In a paper J.C. Pressac was able to account for 95% of the Zyklon B used for healthful purposes. Detta måste ha varit ett dokument eller hur? alltså har du inget bevis för din sak. Vi har lagt fram papper och osv som är klart genomfört bart, som har kontrollerats med mera.. , det utan motståndare har försökt gå vidare, de ger upp och lämnar scenen.

Har du läst denna forumdel, så ser du en klar bild över detta situation, där förnekare har fått en bild via diverse nazistiska om förintelsen är en "hoax". De kommer hit är kaxiga, senare när vi går in närmare på det blir de svarslösa och lämnar scenen. Bara titta denna trådstart o framåt.

Som bevis har vi lagt fram angående en diskution, det finns rapporter om det har hittat små mängder kemiska föreningar som härstammar från Zyklon B. Vi har lagt fram kemiska formuleringar varför de inte hittar blåfärg i så kalalde gaskammare och varför det finns i avlusningskammare. Vi har lagt fram varför Fred Leutcher misslyckades med sin forskning, med mera..
Ingen bestrider de fanns tyfus i lägret, men kontorsnissen till Höss hade svårt förklara vad de skulle använda 2 olika Zyklon B till. Den med varningslukt för förvarna det finns dödlig gas kvar. Det beställdes utan varningslukt, utan rimlig förklaring. Det togs som ett av många bevis för de använde det till gasa mäniskor. Titta på franfurkträttenången 1965 - 1967.

Det går alldeles utmärkt stoppa in flera personer, det vet vi via korrespondens mellan företaget (topf o söner) o Lägerna. Hur vet du det endast går stoppa in en person åt gången?? igenom titta på bild?? Hur var det med vetenskapliga metodik?? Vill du verkligen diskutera detta med vatten i kroppen ?? Varför släcker inte vattnet som finns i kroppen elden då ?? Ja! en dum fråga, men tro du vet svaret, då har du svaret också. Vatten i kroppen har inget med hur mycket energi värde det finns i kroppen. Det är typiskt "förnekare " påstående utan kolla fakta. Checka med en fysiklärare.

Hade det inte funnits bevis för dessa gaskammare, så hade det blivit liv. Precis som det med A.H's dagböcker... Det är för ni inte vill godkänna några bevis alls. Ni avfärdar det som bevis med handrörelse! Utan rimlig förklaring som följd.
__________________
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-11-15 kl. 05:32.
2015-11-15, 05:48
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Varför börjar du att skriva på engelska när du skriver begriplig svenska? Eller har du klistrat in det där från någon obskyr sajt?

Jag hade ont om tid och jag skriver nämligen 3x snabbare på engelska.


Citat:
J.C Pressac, som arbetat nära Robert Faurisson, en välkänt namn inom antisemitiska hat-klubben. Att åberopa Tyfus var ju heller inte något jättenytt. Snarare antik-light. Om du skulle vara opponent i vetenskapssfären, vad skulle du anmärka på då?

Jaha och? Hade du inget intelligentare att komma med där? Mitt namn här på flashback gör vad jag säger per automatik mer trovärdigt än dig med tanke på vad ditt namn är ...din logik. Du kan väl länka de vetenskapliga bevisen av massdöd mha gas - då hade vi aldrig haft den diskussionen från första början.

Citat:
Krematorieugnar som användes vid Auschwitz var specialbeställda och utarbetade just för att kunna göra människoliv till aska så fort det var möjligt. Om du söker i detta delforum finns det flera trådar som ombesörjer just krematoriernas kapacitet. Eller sök på mitt namn, jag har talat om det flertalet gånger och hänvisat till goda referenser.

http://dzieje.pl/sites/default/files...rtko_2520p.jpg

Här har du dina specialbeställda ugnar, dem som sägs enligt de som arbetade på Krematorium II vara mer effektivare än de som finns på krematorium på modern tid. Det tar inte 20min att göra människor till aska (flera samtidigt som påståendet tom är), det tar ca 1-3 timmar i dagens krematorium och de har inga pizza ugnar precis. Skicka gärna den länken, blow my mind.

Citat:

The blueprint? haha och så avfärdar vi alla vittnen.

"Vi" 99.99% av jordens befolkning har inget behov av att mejka något kejse. Om du tror dig kunna ha på fötterna får du väl presentera varför historiker och forskare (alla i världen) har fel medan du har rätt?

Ritningen över Krematorium II, som enligt vittnen som jobbade där var en gaskammare, står det tydligt på ritningen ~"källare för kroppar I" och ~"källare för kroppar II". Ingenting om gaskammare. Ingneting på ritningen föreslår att en gaskammare ens vore rimligt.


Jag har gjort påståendet att det inte finns vetenskapliga bevis för några gaskammare som användes för att döda miljontals judar. Ett legitimt påstående eftersom inget bevis har lagts fram som styrker de ögonvittnen och dokument som sägs finnas om det.
2015-11-15, 06:27
  #160
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jag hade ont om tid och jag skriver nämligen 3x snabbare på engelska.




Jaha och? Hade du inget intelligentare att komma med där? Mitt namn här på flashback gör vad jag säger per automatik mer trovärdigt än dig med tanke på vad ditt namn är ...din logik. Du kan väl länka de vetenskapliga bevisen av massdöd mha gas - då hade vi aldrig haft den diskussionen från första början.
Varför skulle ditt namn var mer trovärdig än annat namn ??
Här har du en tråd läsa på: (FB) Förintelsematematik om det går alldeles utmärkt.


Citat:
http://dzieje.pl/sites/default/files...rtko_2520p.jpg

Här har du dina specialbeställda ugnar, dem som sägs enligt de som arbetade på Krematorium II vara mer effektivare än de som finns på krematorium på modern tid. Det tar inte 20min att göra människor till aska (flera samtidigt som påståendet tom är), det tar ca 1-3 timmar i dagens krematorium och de har inga pizza ugnar precis. Skicka gärna den länken, blow my mind.
Var i den bilden säger att det inte går lägga in flera?? Vem påstår det ska ta 20 min bränna lik ??
Det går alldeles utmärkt att bränna 1/2 lik först, efter 20 minuter stoppa in 1/2 lik igen det innan de första hunnit blivit aska?? efter 40 minuter har de 2 nästan blivit till aska utom höftbenet o skallen. Går det inte stoppa in 1/2 nya personer då ?? Det går bränna ett lik snabbare än 1 timme beroende storleken på liket. 1 timme är med likkistan i en modern krem ugn. Det har med energi värde som utvecklas igenom värmestrålning. Innan vatten(ångan) har blivit så mycket, så har det försvunnit.

Först! vatten kan bli hur varm som helst. Det finns inga gränser hur varmt vatten kan bli.
Jag har också nämnt för dig innan vatten innehållet spelar ingen roll. Det har ingen större effekt.
vatten kan inte brinna, det försvinner, elden äter upp den typ.

Vatten(H2O) , består av syre (O) + väte (H)
Elden kommer äta upp ångan, innan du hinner blinka. Tack vare den höga temperaturen. Det för den magiska triangeln VÄRME - SYRE- BRÄNNBART MATERIAL.
Som du ser ”SYRE”. Resten Väte (H) försvinner annanstans.

Värmer du vatten tillräckligt högt, så fördelas den upp i beståndsdelar H2O –--> H2 + O2
Det är därför det är svårt släcka kraftiga bränder med endast vatten. Du måste avkyla omgivningen först, så den kommer under tempraturen, så vatten räcker för släcka elden. Därför det behövs hiskliga mängder vatten.

ugnen fanns i olika storlekar : den vanligaste jag har sett mått på är : 700 x 800 (700) x 2000

Det är tillräckligt för placera 2 st. Enligt SS direktiv.

Här visar en bild med skelett insidan. Som du ser det får plats

http://imgur.com/nE2dYhJ

Jag tipsade dig om titta på Topf & Söhne's hemsida (museum)

Sedan berättade jag, SS special beställde ugnar. De fick tillsätta ett 30 tal civilingenjörer till utveckla dessa ugnar. Topf & Söhne hade redan standard ugnar färdiga sedan 1870 talet. Både 1 o 2 muffel ugnar. Så du kan inte jämföra dåtiden moderna standard ugnar och SS special beställning, det är två helt olika system. Det finns ingen poäng att special beställa ugnar, om standard redan fanns

"Vid Irving-Lipstadträttegången beskrev den inkallade experten professor Robert Jan van Pelt mycket ingående såväl gaskammare- som krematorieanläggningarna. Han kunde göra detta eftersom nazisterna glömt att förstöra en omgång kopior av byggnadsritningarna till dessa, samt med hjälp av SS-oficerares berättelser och andra vittnesmål. Vidare hade beställningarna av krematorieutrustningen återfunnits hos vederbörande firma. På grundval av detta angavs den teoretiska kapaciteten för de fem krematorierna vara 4756 lik under en 24-timmarsperiod. Det angavs: "Efter...föruppvärmning behöver ugnen inte mer bränsle på grund av hettan som kropparna alstrar. Den kommer att upprätthålla den nödvändiga temperaturen genom självuppvärmning. ....(med) fortsatt höga temperaturer genom avgivande av människofett".

Koksförråden var inte särskilt stora. De var delvis belägna i krematoriebyggnaderna. Samt beräknades medelförbrukningen av koks med angivna metoder av professor van Pelt till 3.2 kg per lik.

Observera detta.
"Efter...föruppvärmning behöver ugnen inte mer bränsle på grund av hettan som kropparna alstrar. Den kommer att upprätthålla den nödvändiga temperaturen genom självuppvärmning. ....(med) fortsatt höga temperaturer genom avgivande av människofett".


Citat:
Ritningen över Krematorium II, som enligt vittnen som jobbade där var en gaskammare, står det tydligt på ritningen ~"källare för kroppar I" och ~"källare för kroppar II". Ingenting om gaskammare. Ingneting på ritningen föreslår att en gaskammare ens vore rimligt.
Det finns ritning med ordet "likkällare" också. Hittar inte den just nu för tillfället. Kommer tillbaks till det. Sedan blir människor till lik efter gasningen.

Sedan har jag aldrig fått ett bra svar VARFÖR ska de ha STORA lik källare till ?? Ska de brännas en speciell dag ?? Ska inte lik brännas direkt tanke på smittorisken??

De hade 52 st ugnar totalt i lägret. Så det borde räcka långt utan behöva lägga dem i stora lokaler.
Så den är dålig Därför stämmer det bättre med gaskammare. Därför de 2 st (krem II,III)källarna ligger på var sin sida av järnvägen utanför huvudlägret. Titta på en karta över lägret? Ska de transportera ut liken med järnvägsvagn?


Citat:
Jag har gjort påståendet att det inte finns vetenskapliga bevis för några gaskammare som användes för att döda miljontals judar. Ett legitimt påstående eftersom inget bevis har lagts fram som styrker de ögonvittnen och dokument som sägs finnas om det.
Nej, det för ni inte acceptera några bevis för det i heller, då faller er värld sönder samman.
2015-11-15, 07:51
  #161
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jag hade ont om tid och jag skriver nämligen 3x snabbare på engelska.

Där ser man.


Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jaha och? Hade du inget intelligentare att komma med där? Mitt namn här på flashback gör vad jag säger per automatik mer trovärdigt än dig med tanke på vad ditt namn är ...din logik.

Har inte ens nämnt ditt namn. Om du nu inte heter Robert Faurisson eller J.C Pressac Robert Faurisson är en välkänd förintelseförnekare och skojare.

Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Du kan väl länka de vetenskapliga bevisen av massdöd mha gas - då hade vi aldrig haft den diskussionen från första början.

Den här diskussionen handlar om att du förkastar hela den vetenskapliga diciplinen.


Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Här har du dina specialbeställda ugnar, dem som sägs enligt de som arbetade på Krematorium II vara mer effektivare än de som finns på krematorium på modern tid. Det tar inte 20min att göra människor till aska (flera samtidigt som påståendet tom är), det tar ca 1-3 timmar i dagens krematorium och de har inga pizza ugnar precis. Skicka gärna den länken, blow my mind.

Ska jag blowa din mind?

Det är lustigt att samma argument skall användas gång efter annan. Jag har flertalet gånger försökt att få dig att söka på detta delfora! Din kejse, baserar sig på gamla, slitna och beprövade argument så många gånger att jag tappat räkningen för länge sedan. Efter att du inte kommer kunna försvara dina lögner mer kommer snart en annan tomte inspringande och kommer dra samma Zündellargument som alla andra smarta antisemiter.


Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Ritningen över Krematorium II, som enligt vittnen som jobbade där var en gaskammare, står det tydligt på ritningen ~"källare för kroppar I" och ~"källare för kroppar II". Ingenting om gaskammare. Ingneting på ritningen föreslår att en gaskammare ens vore rimligt.

Krematorium II två kunde teoretiskt bränna drygt 1500 kroppar per dygn. Tillsammans med krematorium I, 3, IV och fem var den teoretiska kapaciteten nästan 5000 kroppar per dygn. Vittnen från bland annat Sonderkommando har talat om att det var möjligt att bränna fler kroppar.


Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jag har gjort påståendet att det inte finns vetenskapliga bevis för några gaskammare som användes för att döda miljontals judar. Ett legitimt påstående eftersom inget bevis har lagts fram som styrker de ögonvittnen och dokument som sägs finnas om det.

Nä och precis som jag sagt så förkastar du hela den vetenskapliga diciplinen.
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-11-15 kl. 08:37.
2015-11-15, 09:51
  #162
Medlem
Sen är det ju en klassisk vurpa från förintelseförnekarna att jämföra likförbränningsanläggningarna i dödslägren med dagens civila krematorier för etisk kremering av avlidna, det är så korkat....

Det är mer korrekt att jämföra med mer industriella förbränningsugnar för t ex slaktavfall, där det finns t o m mobila enheter med mycket hög kapacitet sett till storleken. Sådana används t ex vid större nödslakter eller massdöd av boskap. Finns många olika tillverkare och med olika kapaciteter per timme.

Sök på animal incinerators, carcass incinerators eller liknande

Så, de krematorieugnar som nazisterna använde var designade och hade kapacitet mer i klass med industriella förbränningsugnar och de körde sen hårt enligt dokumenterade uppgifter och vittnesmål från tillverkaren, SS själva, och fångar som var tvångsarbetare på dessa krematorier (Sonderkommando)

Man hade heller inget intresse av att askan skulle bli "snygg" ljus o fin, som man ju har vid normal kremering idag, och gav även fullständigt fan i om aska från olika kroppar blandades vilket är helt förbjudet idag. Allt detta gör att man kunde spara mycket tid vid den industriella massförbränningen av lik som skedde i nazistenas dödsläger.
2015-11-20, 02:06
  #163
Medlem
geir44s avatar
Enhver som kan tenke forstår at disse ovenen ikke kan ta unna så mange lik. Hele gasskammer-hoaxen er redan avslørt. Elie Wiesel har blitt diskreditert med sine "blod som skyter opp av massegraver" historier og ikke har han tatovering heller.

Hvor er bevisene for gasskammer? Det finnes ingen som er holdbare.

At dere kan ta den politiserte oppurtunisten Robert Jan van Pelt seriøst, gjør at dere mister all troverde.
2015-11-20, 03:49
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Enhver som kan tenke forstår at disse ovenen ikke kan ta unna så mange lik. Hele gasskammer-hoaxen er redan avslørt. Elie Wiesel har blitt diskreditert med sine "blod som skyter opp av massegraver" historier og ikke har han tatovering heller.

Hvor er bevisene for gasskammer? Det finnes ingen som er holdbare.

At dere kan ta den politiserte oppurtunisten Robert Jan van Pelt seriøst, gjør at dere mister all troverde.


Märkligt då att både nazisterna själva och konstruktörerna av dessa ugnar redovisar att de har så hög kapacitet, det finns det ett gäng dokument på och vittnesmål. Varför beställde nazisterna så extremt stor överkapacitet på kremeringsanläggningarna i t ex Auschwitz om lägret inte var ett förintelseläger? För då skulle det väl räck gott och väl med liknande kapacitet sett till antalet fångar som de flesta andra koncentrationsläger hade? Eller menar du att tyfus bara härjade i just dessa dödsläger och inte i debatera lägren....?

Och du, norrmannen, vad hände med alla de norska judarna som skickades till Auschwitz? När kom de tillbaka och hur många av dem....?

Jaha, vad är det för fel på Pelt då? Han visar ju tydligt i sina genomgångar på de brister och rena felaktigheter som förintelserförnekarna häver ur sig. Han visar ju klart och tydligt hur naziterna ändrade på ritningar, hur de kunde planera det hela, och genomföra det. Och hans förklaringar har hållit som bevis och förklaringar i flera rättegångar.

Jeg getter at du nå kommer at skriver at modern kremering når vi skal ha begravelse av våre döde idag tar så mye lenger tid, med moderne krematorier, så da må det ha vært umulig at det skjedde på så kort tid med de gamle ovnene. Men da er du helt ute og kjører. Fordi de ovner de fick montert da under krigen i disse konsentrasjonsleirer hva jo i prinsipp industrielle førbrenningsovner, som bruktes på industriell måte. Gjennom at man stappet in meir en ein kropp av gangen og stappet neste så fort de brent mer lit så det blitt rom for en ny. I moderne kremeringer er det totalt forbutt at blande kropper i forbrenningen.
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-11-20 kl. 03:57.
2015-11-21, 04:52
  #165
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Enhver som kan tenke forstår at disse ovenen ikke kan ta unna så mange lik. Hele gasskammer-hoaxen er redan avslørt. Elie Wiesel har blitt diskreditert med sine "blod som skyter opp av massegraver" historier og ikke har han tatovering heller.

Hvor er bevisene for gasskammer? Det finnes ingen som er holdbare.

At dere kan ta den politiserte oppurtunisten Robert Jan van Pelt seriøst, gjør at dere mister all troverde.
Men det är ju bra. Förklara mig varför företaget topf o söner skulle utveckla nya ugnar om företaget hade standard redan sedan 1870 talet?
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=75&l=1

Sedan säg mig vilken by på ca 115 000 inv har 52 ugnar för kremera lik ?? i vår by (120 000) är det 2 st.

Förklara mig varför de lade KREM II, KREM III på var sin av järnvägspåret utanför huvudlägret. Skulle de transportera ut liken med järnvägsvagn?? Är det inte mer logiskt med folk skulle vandra direkt från järnvägsvagnen till döden o kremeringen?
2015-12-12, 04:50
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Man kan komma en bra bit på vägen genom att visa att den officiella historien har och är fel.
Det har ni försökt i en massa år nu utan att lyckas.
I själva verket har alla försök så vitt jag vet misslyckats kapitalt.

Vi har sett alltifrån

- Varm luft kan omöjligen transporteras nedåt
- ZyklonB är så explosivt att det är fysiskt omöjligt med en sådan gasning
- Omöjligt att få in fler än 8 personer på 1m2
- Människor kan omöjligen dö av en dieselmotor
- Kulspetspennans upptäckt
- Att det omöjligen går att kremera mer än en kropp per timma
- Att det skulle krävas skogar större än de som fanns för att få ved till alla kremeringar
- Att berlinerblått måste skapas vid låga koncentrationer och kort exponeringstid eftersom den skapats i samband med avlusning
- Det måste finnas en skriftlig order

etc etc

Detta är ett handplock på bullshit ni hittat på under de ca 70 år som gått.

Kan du ge oss ett enda faktiskt skäl till att den officiella historien måste ha fel?
Om allt är ett falsarium borde du ha mer än så.

/VV

Och vi har sett allt ifrån

- först 22 dödsläger, sedan 6 (när lägren i väst fick inspekteras)
- först tvål och krympta skallar, sedan var det "misstag"
- först skulle Himmlers antecknigar döda debatten, sedan var det strunt samma att de inehöll NADA om gasmord
- ingen skriven order
- ingen fungerande gaskammare
- inget foto eller fim av gasning eller gasade
- inga ton aska eller benrester
- tramsvittnen om nyckelhål och att tryckas bakåt i köer
- först fyra miljoner i Aushwitz, sedan en dryg miljon
- först sex miljoner totalt, sedan inte
- ospeficika fynd (högar av hår, skor, etc.)
- obevisat trams om att Krema 1 skulle varit en gaskammare som nu "rekonstruerats"

etc etc

Begriper Du inte att ovanstående är det som säger något om debatten, då det uppenbarligen är ni som hävdar att gasmord ägt rum, uppenbarligen utan att ha på fötterna?

Vi har radat upp en ansenlig mängd brister och luckor i GasTramset, alltifrån egendomliga vittnesmål till ändringar i antal och metoder, ospecifika fynd, frånvaro av order, frånvaro av relevant teknisk bevisning, frånvaro av anteckningar om gasmord i diverse källor
(inklusive Himmlers dokumentation), och så vidare.

Inget av detta tycks dock få Dig att tvivla på Tramset och således frågade jag Dig till sist vid något tillfälle vad som skulle få Dig att tvivla.

Du kunde inte svara.

Sammantaget måste jag då dra slutatsen att det inte finns någonting konkret som kan få Dig att tvivla, vilket skvallrar om irrationalitet i övertygelsen som sådan.

Om det enda som kan rubba Din GasTro är omöjligheter som att jag skall bevisa att varenda vittne ljugit, eller att jag skall bevisa en negation, då är det klart att Du lär fortsätta betrakta Tramset som bevisat, men med en sådan inställning kan man ju stå fast vid vilken stollig övertygelse som helst.

Det finns uppenbarligen inget tänkbart scenario utom omöjligheter där Du skulle omvärdera övertygelsen, och då är det ingen idé att diskutera den.

Därmed är debatten oss emellan egentligen meningslös eftersom det uppenbarligen rör sig om en icke falsifierbar övertygelse från Din sida.

Du kan ju testa experimentet att ställa Dig själv ett antal konkreta JA/NEJ-frågor, exemplevis
finns det teknisk bevisning för gasmord i byggnad X? eller
nämner person X:s anteckningar gasmord i koncentrationslägren?(och den frågan kan ju upprepas för flera personer).

Andra exempel kan vara
finns det skriven order? samt
finns det bevisligen massgravar med rimlig mängd offer? eller
är gasvittnet X trovärdigt utifrån bevisläget? och så vidare.

Man kan säkert komma fram till ett ansenligt antal relevanta frågor av detta slag.

Sedan är det bara att fokusera på dem i tur och ordning och det bör rimligen via efterforskning vara möjligt att komma fram till ett JA eller NEJ som svar på var och en av dem.

Det enda sättet att få många JA-svar vore antagligen frågor av typen tyckte Hitler illa om judar?, medan flertalet frågor om fynd, order och vittnesmål sannolikt finge NEJ till svar.

Alltså; ju mer konkret och kontrollerbart, desto fler NEJ-svar.

Något säger mig emellertid att detta inte skulle få Dig att tänka om, utan snarare ge upphov till sedvanliga anpassningar/bortförklaringar/spekulationer, vilka såklart bidrar mer till GasTramsets ogiltighet än till insikt i hur bevisläget de facto ser ut.

Det kan såklart vara så att avsaknaden av ett visst fynd beror på att det förstörts, eller att avsaknad av antecknigar beror på att person x ville hålla gasandet hemligt, eller att avsaknad av skriven order beror på att allt skedde via kodord och eufemismer, eller att det funnits aska men att den drivit ut i havet, och så vidare, men inget av detta är något vi kan veta.

Det enda vi har en rimlig chans att veta via efterforskningar är huruvida det finns massgravar, aska, skriven order, anteckningar, bevisstöd för vittnesmål om nyckelhål, specifika fotografier eller filmsekvenser, och så vidare.

JA eller NEJ.

Det är så här det måste gå till. Ett påstående måste kunna kontrolleras på ett vettigt sätt, annars är det i debatthänseende värdelöst och allt annat än bevisat.

Det intressanta för bevisläget måste väl rimligen vara de konkreta och relevanta frågeställningar vi kan besvara, och inte diverse spekulationer kring varför vi inte kan besvara andra?

När det gäller Himmlers tal har jag inte alls undvikit det utan tvärtom redan postat ett svar på någon annans inlägg senast jag var inne, det innehåller det väsentligaste.
2015-12-12, 05:46
  #167
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Och vi har sett allt ifrån

- först 22 dödsläger, sedan 6 (när lägren i väst fick inspekteras)
- först tvål och krympta skallar, sedan var det "misstag"
- först skulle Himmlers antecknigar döda debatten, sedan var det strunt samma att de inehöll NADA om gasmord
- ingen skriven order
- ingen fungerande gaskammare
- inget foto eller fim av gasning eller gasade
- inga ton aska eller benrester
- tramsvittnen om nyckelhål och att tryckas bakåt i köer
- först fyra miljoner i Aushwitz, sedan en dryg miljon
- först sex miljoner totalt, sedan inte
- ospeficika fynd (högar av hår, skor, etc.)
- obevisat trams om att Krema 1 skulle varit en gaskammare som nu "rekonstruerats"

etc etc

Begriper Du inte att ovanstående är det som säger något om debatten, då det uppenbarligen är ni som hävdar att gasmord ägt rum, uppenbarligen utan att ha på fötterna?

Vi har radat upp en ansenlig mängd brister och luckor i GasTramset, alltifrån egendomliga vittnesmål till ändringar i antal och metoder, ospecifika fynd, frånvaro av order, frånvaro av relevant teknisk bevisning, frånvaro av anteckningar om gasmord i diverse källor
(inklusive Himmlers dokumentation), och så vidare.

Inget av detta tycks dock få Dig att tvivla på Tramset och således frågade jag Dig till sist vid något tillfälle vad som skulle få Dig att tvivla.

Du kunde inte svara.

Sammantaget måste jag då dra slutatsen att det inte finns någonting konkret som kan få Dig att tvivla, vilket skvallrar om irrationalitet i övertygelsen som sådan.

Om det enda som kan rubba Din GasTro är omöjligheter som att jag skall bevisa att varenda vittne ljugit, eller att jag skall bevisa en negation, då är det klart att Du lär fortsätta betrakta Tramset som bevisat, men med en sådan inställning kan man ju stå fast vid vilken stollig övertygelse som helst.

Det finns uppenbarligen inget tänkbart scenario utom omöjligheter där Du skulle omvärdera övertygelsen, och då är det ingen idé att diskutera den.

Därmed är debatten oss emellan egentligen meningslös eftersom det uppenbarligen rör sig om en icke falsifierbar övertygelse från Din sida.

Du kan ju testa experimentet att ställa Dig själv ett antal konkreta JA/NEJ-frågor, exemplevis
finns det teknisk bevisning för gasmord i byggnad X? eller
nämner person X:s anteckningar gasmord i koncentrationslägren?(och den frågan kan ju upprepas för flera personer).

Andra exempel kan vara
finns det skriven order? samt
finns det bevisligen massgravar med rimlig mängd offer? eller
är gasvittnet X trovärdigt utifrån bevisläget? och så vidare.

Man kan säkert komma fram till ett ansenligt antal relevanta frågor av detta slag.

Sedan är det bara att fokusera på dem i tur och ordning och det bör rimligen via efterforskning vara möjligt att komma fram till ett JA eller NEJ som svar på var och en av dem.

Det enda sättet att få många JA-svar vore antagligen frågor av typen tyckte Hitler illa om judar?, medan flertalet frågor om fynd, order och vittnesmål sannolikt finge NEJ till svar.

Alltså; ju mer konkret och kontrollerbart, desto fler NEJ-svar.

Något säger mig emellertid att detta inte skulle få Dig att tänka om, utan snarare ge upphov till sedvanliga anpassningar/bortförklaringar/spekulationer, vilka såklart bidrar mer till GasTramsets ogiltighet än till insikt i hur bevisläget de facto ser ut.

Det kan såklart vara så att avsaknaden av ett visst fynd beror på att det förstörts, eller att avsaknad av antecknigar beror på att person x ville hålla gasandet hemligt, eller att avsaknad av skriven order beror på att allt skedde via kodord och eufemismer, eller att det funnits aska men att den drivit ut i havet, och så vidare, men inget av detta är något vi kan veta.

Det enda vi har en rimlig chans att veta via efterforskningar är huruvida det finns massgravar, aska, skriven order, anteckningar, bevisstöd för vittnesmål om nyckelhål, specifika fotografier eller filmsekvenser, och så vidare.

JA eller NEJ.

Det är så här det måste gå till. Ett påstående måste kunna kontrolleras på ett vettigt sätt, annars är det i debatthänseende värdelöst och allt annat än bevisat.

Det intressanta för bevisläget måste väl rimligen vara de konkreta och relevanta frågeställningar vi kan besvara, och inte diverse spekulationer kring varför vi inte kan besvara andra?

När det gäller Himmlers tal har jag inte alls undvikit det utan tvärtom redan postat ett svar på någon annans inlägg senast jag var inne, det innehåller det väsentligaste.
- först 22 dödsläger, sedan 6 (när lägren i väst fick inspekteras)= Lägren i väst ? När var de 22 st? Jag förmodar du menar i öst. I vilket fall är det klart som sjutton man lägger de nära där antal mest judar finnes. Det har med logistik att göra. Om de är "förfalskade" så varför inte alla läger i öst blivit omgjorda till "dödsläger" ?

- först tvål och krympta skallar, sedan var det "misstag"= Det är lika aktuellt i dag väl? Jag menar tvålen! DE har ju hittat spår av människor i tvålarna, men de kan ej se om det är judar eller andra. Typiskt förnekarna ta upp gamal skåpmat, när tekniken går framåt bevis kommer fram. Sök Judetvål i forumet

- först skulle Himmlers antecknigar döda debatten, sedan var det strunt samma att de inehöll NADA om gasmord Det har jag inte satt mig in i, så det kan jag inte utala mig om. Men kanske för han ville hålla det hemligt?? Han var så noga poängtera det till Heydrich ju !

- ingen skriven order= Ja hur var det nu ? Hur ska man kunna bevisa om ordern gavs muntligt? Hitler var ju känd för det, eller hur? De alla hade svurit trohetes ed till Hilter. Hans ord är lag. Sedan finns det antydningar att av 3:e part, de hade fått order om det. Det bland annat Arthur greiser, Himmler med flera.

- ingen fungerande gaskammare Hur vet du det? Det behövs inga större konstigheter för att få det funkar. Det gjordes i USA långt fram för en tid sedan fortfarande. Varför skulle de inte funka?

- inget foto eller fim av gasning eller gasade Vet inte hur många gånger du o jag tagit den diskussionen, varje gång ger du upp av någon anledning. Varför skulle de filma en gasning? Viktigt info har du nämnt någon gång, men de filmade aldrig A.H död med mera... Sedan någon gång, hur kan man se om de har dött av cyanidförgiftning?? Det kan du inte heller svara på. Det gav jag dig en modern bild omgjord till svart/vit bild.

- inga ton aska eller benrester Om du inte visste så består av ben o aska ämnen som tas upp av växter bland annat. Tog det precis i en tråd Kalcium [Ca] som finns i ben användes i gödningsmedel fortfarande. Aska! samma sak där, finnes kemiska beståndsdelar som bryts ner.

- tramsvittnen om nyckelhål och att tryckas bakåt i köer= vi har visat en beställning och vart det skulle placeras. Skulle de se om de "döda" blivit zombies med titta igenom titthålen? låter inte troliga med se om de har dött?

- först fyra miljoner i Aushwitz, sedan en dryg miljon
Den storyn är så gamal *suck* Vem gjorde beräkningarna på 4 miljoner, efter förhört vittnen i lägret? Ändrades det inte efter Sovjetunionen's fall ? Det har aldrig varit den offentliga siffran med 4 miljoner.

- ospeficika fynd (högar av hår, skor, etc.) = Ja, även "glasögon" fanns på listan över tillbehören. Om de nu skulle bara vara arbetare, behöver de inte glasögon då? De flesta vad jag vet kan inte jobba utan glasögonen.

etc etc..... Som du ser de flesta av era gamla påståenden är lösta. Ni upprepar det så många gånger, sedan de flesta som checkar upp finner naturliga orsaker inga konstigheter.

Så nog har vi "kött på benet" . Men ni vill inte erkänna det, då faller er värld ihop.
Men ni har aldrig bra svar på de frågor jag undrar fortfarande:


Förklara mig varför företaget topf o söner skulle utveckla nya ugnar om företaget hade standard redan sedan 1870 talet?
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=75&l=1

Sedan säg mig vilken by på ca 115 000 inv har 52 ugnar för kremera lik ?? i vår by (120 000) är det 2 st.

Förklara mig varför de lade KREM II, KREM III på var sin av järnvägspåret utanför huvudlägret? Skulle de transportera ut liken med järnvägsvagn?? Är det inte mer logiskt med folk skulle vandra direkt från järnvägsvagnen till döden o kremeringen? Medan KREM IV, V placerades inte så långt ifrån järnvägspåret. Alla norr om huvudlägret, om det varit endast för de som dog av sjukdom inte mer logiskt placera ut dem då? Så inte transporten av lik (smittosamt) är så långa sträckor.
2015-12-30, 20:59
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
När var de 22 st? Jag förmodar du menar i öst. I vilket fall är det klart som sjutton man lägger de nära där antal mest judar finnes. Det har med logistik att göra. Om de är "förfalskade" så varför inte alla läger i öst blivit omgjorda till "dödsläger" ?
Nej, jag skrev inte att det fanns 22 läger i väst, utan att det ursprungliga påståendet var att 22 st av tyskarnas läger var dödsläger, men att detta sedan ändrades till 6 dödsläger, när 16 av dessa 22 (de västliga) fick inspekteras. Detta har även påpekats av bland andra David Cole.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är lika aktuellt i dag väl? Jag menar tvålen! DE har ju hittat spår av människor i tvålarna, men de kan ej se om det är judar eller andra. Typiskt förnekarna ta upp gamal skåpmat, när tekniken går framåt bevis kommer fram. Sök Judetvål i forumet
Precis, det finns endast ett fåtal och man kan inte se om det är judar eller andra, eller ens om de blivit mördade i lägren. Så varför framlades då detta som "bevis" för mord när de Allierade tagit över lägren? Bevis kan framkomma precis som Du skriver, och när det gör det skall jag tro på att man höll på med detta i lägren.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det har jag inte satt mig in i, så det kan jag inte utala mig om. Men kanske för han ville hålla det hemligt?? Han var så noga poängtera det till Heydrich ju !
Visst, men "kanske för han ville hålla det hemligt" är inte bevis för någonting. Det var en mycket stor mängd dokument som publicerades, och som till stor del varit just hemliga, eller åtminstone svåråtkomliga, fram till nu, men inget av dessa innehöll ett ord om gasmord. Den troligaste orsaken till denna frånvaro är såklart att inga gasmord ägde rum i lägren. Man kan alltid spekulera i varför bevis saknas, men vad vi vet är att de saknas och då blir det svårare att hävda att gasmorden är ett bevisat faktum, oavsett vad man tror om saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja hur var det nu ? Hur ska man kunna bevisa om ordern gavs muntligt? Hitler var ju känd för det, eller hur? De alla hade svurit trohetes ed till Hilter. Hans ord är lag. Sedan finns det antydningar att av 3:e part, de hade fått order om det. Det bland annat Arthur greiser, Himmler med flera.
Återigen, orsaken till att vi inte har en enda skriven order kan vara att man klarade gasmord på miljontals människor via kodord och eufemismer (osannolikt med tanke på logistik, planering etc.) eller att alla förstod ändå (ännu mer osannolikt), men det är bara spekulationer. Vi måste ju förhålla oss till vad vi vet, och det vi vet är att skriven order saknas, vilket innebär ytterligare en i raden av alla försvårande omständigheter för den som vill presentera gasmorden som ett vedertaget faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet du det? Det behövs inga större konstigheter för att få det funkar. Det gjordes i USA långt fram för en tid sedan fortfarande. Varför skulle de inte funka?
Du hävdar att tyskarna gasat miljontals människor i koncentrationslägren. Du kan inte styrka det påståendet genom att skriva "varför skulle det inte funka?", utan Du måste framlägga bevisning som styrker att det ägde rum.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vet inte hur många gånger du o jag tagit den diskussionen, varje gång ger du upp av någon anledning. Varför skulle de filma en gasning? Viktigt info har du nämnt någon gång, men de filmade aldrig A.H död med mera... Sedan någon gång, hur kan man se om de har dött av cyanidförgiftning?? Det kan du inte heller svara på. Det gav jag dig en modern bild omgjord till svart/vit bild.
Tyskarna var inte blyga för att dokumentera saker; vi har alltifrån masskjutningar vid östfronten, rensningar i ghetton, förstörelse under Kristallnatten, etc., dokumenterat, både i form av anteckningar, order, fotografier och annat. Varför skulle man då plötsligt bestämma sig för att inte skriva något, inte ta några foton, inte skriva några order, just när det gäller gasmorden, som dessutom kräver en stor administration för att fungera? Nog måste man väl kunna avgöra på något sätt om någon dött av cyanidförgiftning? Och även om Du har rätt, dvs. att man inte kan visa det, nähä, då får Du ju sluta påstå att dessa människor gasades, för Du kan ju inte visa det, enligt Dig själv. Du har rätt i att vi tagit upp detta tidigare, och Du fattar fortfarande inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om du inte visste så består av ben o aska ämnen som tas upp av växter bland annat. Tog det precis i en tråd Kalcium [Ca] som finns i ben användes i gödningsmedel fortfarande. Aska! samma sak där, finnes kemiska beståndsdelar som bryts ner.
Så Du försöker alltså bevisa att miljontals människor kremerades genom att hävda att det har funnits aska förut? Jag kan lika gärna hävda att det aldrig funnits. Det är likadant med det mesta ni hävdar; "klart det inte finns kvar nu längre..." Nähä, men då kan man ju "bevisa" vad som helst, det är bara att påstå att det har funnits bevis förut. Det funkar tyvärr inte så, man måste ha bevis eller kunna styrka att det funnits bevis, annars kan man inte hävda att gasmorden är ett faktum, oavsett hur mycket man tror på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
vi har visat en beställning och vart det skulle placeras. Skulle de se om de "döda" blivit zombies med titta igenom titthålen? låter inte troliga med se om de har dött?
Nej, här syftar jag på gasvittnen som säger sig överlevt gasningar genom att tryckas bakåt i köer samt andas genom nyckelhål.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Den storyn är så gamal *suck* Vem gjorde beräkningarna på 4 miljoner, efter förhört vittnen i lägret? Ändrades det inte efter Sovjetunionen's fall ? Det har aldrig varit den offentliga siffran med 4 miljoner.
Fyra mijoner var en tillräckligt officiell siffra för att skrivas på stenen i Auschwitz; varför opponerade sig ingen om man visste att det var nonsens? Därför att det var det som gällde såklart, liksom en hel del annat trams. En del av er har också påstått att seriösa historiker aldrig talat om sex miljoner, men sanningen är att Yad Vashem fortfarande hävdar den siffran.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, även "glasögon" fanns på listan över tillbehören. Om de nu skulle bara vara arbetare, behöver de inte glasögon då? De flesta vad jag vet kan inte jobba utan glasögonen.
Det jobb som gjordes kan säkerligen utföras utan glasögon, de skulle inte precis korrekturläsa. Dessutom fick de, mig veterligen, såväl skor som uniformer utdelade till sig, så där faller även gasargumentet när det gäller kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
etc etc..... Som du ser de flesta av era gamla påståenden är lösta. Ni upprepar det så många gånger, sedan de flesta som checkar upp finner naturliga orsaker inga konstigheter.
Nej, de är inte "lösta", utan det är bara undanflykter Du kommer med. Om man ställer upp det som ni gör man man lika gärna "bevisa" att det finns häxor eller flygande tefat. Sanningen är att ert underlag är ihåligt som en schweizerost, det håller inte, och kommentarer i stil med att det kan ha funnits aska eller att man kanske ville hålla saker hemligt kan INTE ändra på den saken. Ni kan inte framlägga det som borde finnas, punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så nog har vi "kött på benet" . Men ni vill inte erkänna det, då faller er värld ihop.
Sanningen är att er värld fallit ihop för länge sedan, men ni inser inte detta då ni styrs av en emotionell övertygelse som gjort GasTramset icke falsifierbart. Ni kan slingar er vilka brister man än påpekar, ty ni lägger bevisbördan på tvivlaren och kan därför alltid svara; "det bevisar inte att det aldrig hände", och så kan ni fortsätta tro på tramset. Det metodiken är ogiltig i bevissammanhang, den kan användas för att "bevisa" exakt vilka dumheter som helst. Med ett normalt angreppssätt, som vi använder på allting annat, rasar det hela samman direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Förklara mig varför företaget topf o söner skulle utveckla nya ugnar om företaget hade standard redan sedan 1870 talet?
Nej, det är Du som skall bevisa för mig att man gjorde detta i syfte att gasa ihjäl människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Sedan säg mig vilken by på ca 115 000 inv har 52 ugnar för kremera lik ?? i vår by (120 000) är det 2 st.
Tyfus härjade i lägren, och även svält de sista åren. Där har Du en möjlig förklaring, jag tänka mig andra också. Men Du hävdar en specifik förklaring (gasmord) och då är det Du som skall visa att den är mycket troligare än andra. Aven om jag inte kan bevisa annat, är det ändå Du som skall visa att det är gasmord som är förklaringen, ty det är Du som påstår att det ägt rum. Kan Du inte styrka det på ett trovärdigt sätt, ja då är det inte troligare än andra förklaringar som exempelvis svält och tyfus.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Förklara mig varför de lade KREM II, KREM III på var sin av järnvägspåret utanför huvudlägret? Skulle de transportera ut liken med järnvägsvagn?? Är det inte mer logiskt med folk skulle vandra direkt från järnvägsvagnen till döden o kremeringen? Medan KREM IV, V placerades inte så långt ifrån järnvägspåret. Alla norr om huvudlägret, om det varit endast för de som dog av sjukdom inte mer logiskt placera ut dem då? Så inte transporten av lik (smittosamt) är så långa sträckor.
Ja, en del var nära spåren, andra inte. När det gäller tyfusdöda, man kanske inte ville sprida smitta i onödan utan hålla dem borta, etc. Och visst går det att transportera lik på vagn om man vill. Där har Du några tänkbara förklaringar, men Du hävdar gasmord. Det kan Du inte styrka genom att fråga ut tvivlaren, utan Du måste visa vad Du har att komma med. Det är ni som skall granskas, och min slutsats hitintills är att det ni har inte håller.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback