2015-05-01, 00:02
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
På vilket sätt är jag "off"? Vad innebär fri rörlighet för dig? Innebär det verkligen att vi i Sverige skall ta hand om och försörja andra EU-staters befolkning?

Nu får du vara så god att förklara dig, UTAN att ställa motfrågor... Det är DU som är totalt ute och cyklar.

Vad fri rörlighet innebär subjektivt för dig eller mig i vår respektive tolkning är ointressant.
Läs på om vad den innebär för EU:s medborgare. Jag ska inte behöva lägga ut texten för dig bara för att du är lat. Men eftersom du bevisligen är lat eller möjligen ointresserad av de argument du själv väljer kan du ju kolla länken och sedan gå till sängs. Och när du vaknar läser du artikel 45 som det hänvisas till i början av texten.

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=457&langId=sv
Citera
2015-05-01, 00:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Vad fri rörlighet innebär subjektivt för dig eller mig i vår respektive tolkning är ointressant.
Läs på om vad den innebär för EU:s medborgare. Jag ska inte behöva lägga ut texten för dig bara för att du är lat. Men eftersom du bevisligen är lat eller möjligen ointresserad av de argument du själv väljer kan du ju kolla länken och sedan gå till sängs. Och när du vaknar läser du artikel 45 som det hänvisas till i början av texten.

Tack, ditt dumfan! Artikel 45 gäller de som söker ARBETE, inte tiggare! Tack, för att du gjorde dig själv till åtlöje inför hela Flashback - det hedrar dig, hehe!

Var läser du in att denna artikel 45 gäller tiggande zigenare? Kan vara kul och intressant att veta...? Men, du kanske jämställer tiggande med legalt arbete? klistrar in din egen länk om du skulle ha svårt att hitta den igen...

Dumfan!

Citera
2015-05-01, 00:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Bevisa det om du kan! Det kan inte var förbjudet för en by att gemensamt ordna en tiggarresa till Sverige. Vem är organisatören alla?

Jag behöver inte bevisa ett skit, ordet är fritt - står dessutom inte inför skranket och detta forum är, sist jag kollade, en plats där man kan dryfta olika meningar om sakers tillstånd, eller hur?

OM, en hel by väljer att dra till Sverige för att tigga, så är detta enligt dig INTE organiserat? ALLA kom, i samma stund, på att de skulle resa till Sverige för att tigga, eller? Hur kan detta INTE vara organiserat? Hehe, du dumförklarar dig själv... "Organisatören" är självklart den som står för organisationen kring det hela, samt betalningen. Att sedan zigenarna blir skyldiga denne pengar för ex. resan och annat torde vara självklart - även för dig...
Citera
2015-05-01, 00:48
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Det här är t.o.m lamare än FP´s språktest som vi skrattar åt idag.
Ska ni äntligen göra något så gör det på riktigt, annars skrattar vi bara än mer.
Citera
2015-05-01, 01:12
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vi ska erbjuda alternativ till tiggeriet.
"Vi" ska inte erbjuda någonting, möjligtvis en enkelbiljett hem. När ska du fatta att Europas zigenare inte är Sveriges ansvar eller problem? Dem har INGENTING att göra här! Du tycker desutom att vi ska dela ut lägenheter till människor som inte är medborgare eller ens har flyktingstatus medans Svenska ungdommar får bo hemma tills de är 30. Snälla slå dig själv i huvudet med en hammare så kanske du vaknar.
Citera
2015-05-01, 01:19
Medlem
WordWarriors avatar
Detta förslag är flum. Det är mycket svårt att påvisa organisation bakom tiggeri. Vill inte myndigheter och politiker ens försöka så blir det omöjligt.
Citera
2015-05-01, 02:06
Medlem
Macallan83s avatar
Även Regeringens Nationella Samordnare anser att man inte ska ge till tiggare.

https://www.youtube.com/watch?v=EBdMEU-obSA
Citera
2015-05-01, 08:32
Medlem
Fullständigt korkat.

Jag beslutar mig för att tigga en dag mellan kl. 15:00 - 17:00 vid Hemköp och ta med mig en filt att sitta på = Organiserat tiggeri.

En annan dag säger jag till min fru - Du tigger i dag vid Hemköp för jag skall spela golf. OK säger hon. Är det jag då som skall dömas för att ha organiserat tiggeriet? "Koppleri till organiserat tiggeri"? Skall även min fru dömas eftersom hon deltog i hur vi organiserade det hela.

Man skäms när man inser att f.d. justitieminister föreslår något som är fullständigt omöjligt att genomföra. Politikerföraktet blomstrar.

Det enda är att förbjuda allt tiggeri möjligen med undantag för hjälporganisationer med 90-konto. Hur svårt kan det vara egentligen?
Citera
2015-05-01, 09:11
Medlem
Vindpinads avatar
En absolut majoritet av det svenska folket tror inte att tiggeriet är organiserat. Så hur kommer denna lag kunna påverka något överhuvudtaget?

Förresten, vad krävs det för att ett tiggeri skall ses om organiserat? Enligt en rumänsk människorättsaktivist når rykterna hem till byarna i Rumänien att svenskarna är väldigt givmilda. Detta triggar fler romer att åka till Sverige och tigga. Är inte det organiserat?
Citera
2015-05-01, 09:15
Medlem
Förbjud allt tiggeri är den enda vettiga lösningen på tiggeriet. Eller varför inte göra som med prostitutionen förbjud att någon ger pengarna istället. Så kan tiggarna få sitta där men idioterna som ger pengar kan åtalas.
Citera
2015-05-01, 09:29
Bannlyst
Kommer aldrig bli något med M förslag, kommer bli något tandlöst skit .

Mitt förslag för att bli av med tiggarplågan :
  • Gör tiggeri tillståndspliktig , man måste ha polis tillstånd för att få tigga, har man inte pappren i ordning så skall det vara skyhöga böterna eller livstid inreseförbud till Sverige. Tillståndet skall kosta 10.000:- / månaden att köpa av polisen.
  • Alla registrerar tiggare skall bära ID handling synligt, fotboja. ID Handlingen skall vara utformad så att vem som helst med mobil telefon kan kontrollera tiggare och rapportera tiggare om den missköter sej över internet. Så blir en vanlig medborgare stöd av en tiggare, så skall man snabbt och smidigt kunna rapportera denne till myndigheterna.
  • Polisen skall ha möjlighet att märka tiggare med RFID chip och fotboja för att lättare hålla ordning på dem.
  • Tiggare skall ha godkänt kassaregister och skall godkänt F skattsedel.
  • Den som ger pengar till tiggare skall betala socialavgifter annars skall givaren bötfällas.
  • Ge markägare friare möjlighet att avhysa tiggare, dvs man skall inte behöva gå över KFM , utan det räcker att markägaren får sin egendom kräkt , då skall markägare kunna anlita valfri säkerhets företag för att lösa problemet.
  • Om en butiksägare känner sej kränkt att ha en tiggare i sin dörröppning så skall butiksägare har fri möjligheter att avhysa tiggare med alla tillbuds stående medel.
  • Om tiggare missköter sej så skall tiggare första hand deporteras om det är en utlänning eller interneras på straffarbete minimum 30 dagar.
Senast redigerad av Niggers 2015-05-01 kl. 09:33.
Citera
2015-05-01, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
En absolut majoritet av det svenska folket tror inte att tiggeriet är organiserat. Så hur kommer denna lag kunna påverka något överhuvudtaget?

Förresten, vad krävs det för att ett tiggeri skall ses om organiserat? Enligt en rumänsk människorättsaktivist når ryktena hem till byarna i Rumänien att svenskarna är väldigt givmilda. Detta triggar fler romer att åka till Sverige och tigga. Är inte det organiserat?

Källa på det fetmarkerade tack. Alla vet idag att tiggeriet är maffiastyrt, det bara "knäppa liberaler" som försöker övertyga folket om att inte är fallet.

Det är organiserat, finns hur många vittne som helst som ser hur tiggarna åker i flotta bilar, man har en boss som samlar in pengarna. Man kan även se hur tiggarna åker i grupp till sina illegala bosättningar och pågår en handel med tiggarplatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in