2015-05-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Frresten er stammoder Sarah befallade Abraham att driva undan Ismael och hagar ut i knen. Ni hyser agg mot Ismael och det har ni gjort frn frsta brjan.

Om du sger det s visst, men varken judar eller kristna Har ngot emot ismael eller hagar men det r Isak - som r saras och Abrahams barn som ska rva, det har Gud sagt.

Abraham, isak och jakob .. rakt nedstigande led....
Citera
2015-05-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det r det som r s skumt med religion egentligen. Vemsom helst kan bara sga "det hr r frn gud" osv. s ska folket lyda Men tror de p det sjlva?

Ja, det tror p det sjlva fr att andra har sagt det, blir som en heder att bra - Vi r Guds folk och utvald av Gud.

Sen tycker jag att man ska granska och ifrgastta Heliga Bcker, r detta frn Gud !

Sen ska denna bok hlla fr Alla prvningar.
Citera
2015-05-01, 13:03
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Om du sger det s visst, men varken judar eller kristna Har ngot emot ismael eller hagar men det r Isak - som r saras och Abrahams barn som ska rva, det har Gud sagt.

rva vad?

Om Ismael str i Bibeln:

Citat:
Genesis 13:16
I will make your offspring like the dust of the earth, so that if anyone could count the dust, then your offspring could be counted.

Genesis 21:18
Lift the boy (Ismael) up and take him by the hand, for I will make him into a great nation."

Genesis 17:20
And as for Ishmael, I have heard you: I will surely bless him; I will make him fruitful and will greatly increase his numbers. He will be the father of twelve rulers, and I will make him into a great nation.

Gill's Exposition of the Entire Bible

And the angel of the Lord said unto her,.... The same as before, who, by what follows, appears to be Jehovah himself:

I will multiply thy seed exceedingly; not that she should have many children herself, for that she had more than this one she now went with, is not certain; but that that seed she had conceived should be exceedingly multiplied, and he should have a numerous posterity, as he had twelve princes sprung from him, the heads of Arab nations:

Citat:
Abraham, isak och jakob .. rakt nedstigande led....

Abraham, Ismael och Muhammed..rakt nedstigande led.

Citat:
Muhammad in the Bible
www.youtube.com/watch?v=2wcSAW1KUPY
Citera
2015-05-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
rva vad? Om Ismael str i Bibeln:
Abraham, Ismael och Muhammed..rakt nedstigande led.

Muhammed r en Antikrist som frnekar Guds son Jesus Kristus.
Citera
2015-05-01, 13:55
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ja, det tror p det sjlva fr att andra har sagt det, blir som en heder att bra - Vi r Guds folk och utvald av Gud.

Sen tycker jag att man ska granska och ifrgastta Heliga Bcker, r detta frn Gud !

varfr skulle just vi vara det, och inte andra? andra tror ju samma sak om sig sjlva och att vi har fel
Citera
2015-05-01, 14:02
Medlem
Citat:
varfr skulle just vi vara det, och inte andra? andra tror ju samma sak om sig sjlva och att vi har fel

Allt beror p Jesus, tar du emot jesus r du Guds folk, d kper du liksom allt om honom,
man kan inte vlja delar frn jesus liv och spika ihop en egen historia som muhammed gjorde.
Drfr r kristna Guds folk.
jmfr jesus Kristus Guds son med muhammed, vem har rtt om Gud ?

Sen sger muslimerna att Koranen kommer frn himmelen.
Kristna sger att jesus Kristus kommer frn himmelen.

Vad tror du p ? En bok eller jesus Kristus ?
Citera
2015-05-01, 14:12
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Allt beror p Jesus, tar du emot jesus r du Guds folk, d kper du liksom allt om honom,
man kan inte vlja delar frn jesus liv och spika ihop en egen historia som muhammed gjorde.

jag tror inte p ngot av det. men det pminner mig om varfr jag strde mig p religion frn brjan, fr folk tycker man mste tro p speciella saker annars r man en hemsk mnniska, bara fr det str i en bok
Citera
2015-05-01, 14:14
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

Hhahaha Guds folk sg Satans det stmmer bttre med er Gudom till psykopat att vara.
Citera
2015-05-01, 14:16
Medlem
jedidja1s avatar
En frklaring p de Abrahamitiska lrorna

Nr man tittar lite p Judaismen som va den frsta Abrahamitiska i offerkulten att vara s r det inte svrt att frst att Nr Abraham Hagar och Ismael vlsignades av Herde Konungen Melkisedek Gud den hgstes Herde. S skedde detta med brd och vin och han ombads inte att offra eller skra av sig frhuden. Att sen Abraham senare sprang p Jahve Jehova Satan densamme att vara s slutade med att Abraham skar av bde sin och Ismaels frhud tillika och dr brjar offrandet p nytt.

Senare s stter Abraham p Zara en Hebreiska (A Ten cent Hooker) som ser till att hennes son Isak med Abraham inte skall behva dela arvet med sin halvbror Ismael vars mor r en tjnare och ej Hebreiska. Detta anammar Abraham som kr i vg Hagar tjnstekvinnan med sin son Ismael, fr att Isak Zaras son skall f hela arvet sjlv och inte vara styrd av sin ldre halvbroder Ismael som ju hade frstfdslortten i juridisk mening.

Detta slutar med att Gud den hgste ber Abraham att drpa sin son Isak (inte offra) Men i detta lge s uppenbarar sig en "ngel" Satan som ju ocks kan frskapa sig som en ljusets ngel fr Abraham nr han r i frd med att drpa Isak. Han sger till Abraham att Gud ndrat sig och att han ska skona Isak.D detta skedde s har d en av Isaks bda sner den yngre Jacob som kpte frstfdslortten av sin ldre broder Esau.Och lurade av honom Isaks vlsignelse till Esau ihop med modern Rebecka. Jacob har med sina tolv sner stamhvdingar, som sen inavlat sig i dessa tolv stammar varit ett gissel fr hela mellanstern s lnge de levt..

Allts denna tolv stammar blotarfrening och i att av egen utsago varit"Guds" Utvalda att vara till rga p allt nr det r Satans utvalda de varit stllt till med s mycket elnde fr bde djur och mnniskor. Hade Abraham lpt linan ut med att drpa sin son Isak s hade vrlden sett mycket bttre ut framfrallt i Mellan stern, men ven i Europas medeltid d de "Kristna" Jagade Satan och demoner och tog ihjl miljontals av oskyldiga mnniskor med sin lra som heller inte hade funnits om Abraham inte fegat ur och tagit ihjl Isak.

Sedermera s hade Islam heller aldrig uppkommit tnk er bara det vad lugnt och sknt de hade kunnat ha det i Arablnderna i stllet fr att vckas och somna till bneutrop var eviga dag terrorism och allt elnde hade inte funnits.S Vad d Gubben Noak rknades som rttfrdig av"Gud" det kan man ju undra??? Som Bananbtsflyktingar de r efter 150 dagar p havet syndafloden s kliver de i land och d stter Noa vintrdsrankor och skrdar jser det och blir s snorfull att han somnar i sitt tlt med livkldnaden ovanfr midjan s yngste pojken Ham hittade honom och sade till sina tv ldre brder Sem och Jafet Som backede in i tltet omed en filt emellan sig som de tckte sketfulle Noa med.

Och nr Gubben Noa vaknar s fr han hra p baksmllan att hans yngste son Ham hade rkat se hans blygd och frbannade sin yngste son med att bli en trlars trl t de andra i all tid.Skysst gubbe tillverkar Alkoholen den mest perversa drogen ngonsin uppfunnen och tillsatte slaveriet p sin yngste son fin Patriark det.S att de Varit att verleva Atlantis r det hela.Och inte i den utstrckningen som bibeln skildrar men ni som sen sger Atlantis r bara en myt. Men vad hette d Vrlden innan vr Var inte det Atlantis d???Men hur som helst i Satans ledband var de och r de
Citera
2015-05-01, 14:18
Medlem
Citat:
jag tror inte p ngot av det. men det pminner mig om varfr jag strde mig p religion frn brjan, fr folk tycker man mste tro p speciella saker annars r man en hemsk mnniska, bara fr det str i en bok
Jo, kyrkan har gjort mycket tokigt, men tnk att muslimerna har en religion ( lagryttare )
och kristna har en relation med Jesus.
Kyrkan mste ut igen och leda folk till Jesus. Du r ingen hemsk mnniska.
Citera
2015-05-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
En frklaring p de Abrahamitiska lrorna

Orkar inte lsa dina texter - fr lnga och fr elaka.
Citera
2015-05-01, 14:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Alla prvningar? Kan du precisera vad ALLA prvningar bestr av.

Har du helt pltsligt ndrar dig i vad gller Att granska och ifrgastta de s att sga heliga bckerna?
Du har ju ansett mig som totalt blst nr jag gr det. OCH ven ppekat att jag minsann skall lsa Bibeln som DU r expert p.

Jadu Mitthopp. Inte ltt att vara mnniska, eller hur? Och Moses samt Muhammed nu d kan inte haft det ltt om de nu dessutom var profeter d.
Eller vad de nu psts ha varit.

Moses fr min del d. Gillar den mannen mer s att sga och klokheten han nu d gav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in