Citat:
Ursprungligen postat av
CyberRobot
Man gömmer sig (ensam) i en grotta , eller försvinner upp på ett ensligt berg. Sen efter några dar/veckor så kommer man tillbaka med ett gäng helt nya lagar, -->-> titta här vad Gud har gett mig, så här måste ni göra & leva nu !! ( Händelsvis så stämmer detta med vad huvudpersonen redan tyckte ). Vilken lysande ide !!
Men det funkar nog inte nuförtiden. Tex om Löven el Åkesson skulle tillbringa några veckor i Lummelunda-grottan, och sen komma ut med en nyskriven bok och påstå att han fått den från Gud, och som innehåller nya lagar som alla nu måste följa .... ?
Haha en helt lysande illustration !
En annan version av "modest" viljeansträngning i att säga sig äga anspråk på
kunskap, men med tidsparametern utöver
plats.
: åka motorcykel igenom ett väldigt stort museum och säga, jahapp.. då har jag fått mig en fin historisk presentation.
För det är helt fascinerande hur en isolering i sig skulle vara den utfällande referensen, ingen kan bestyrka var muhammed sov, var han slumrade och hur han egentligen lyckades urskilja diverse akustik i denna grotta och grottvandring med en massa håligheter och skuggspelet innan han ens äntrade grottan.
Audiovisuella förstärkningar och div. sublimeringar är ju verkligen uppenbart, så uppenbart...
Djuren både ovan och under jord.. de knakar inte alls och formaterar ljudbilder då? ;-)