2015-05-01, 14:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jo, kyrkan har gjort mycket tokigt, men tänk att muslimerna har en religion ( lagryttare )
och kristna har en relation med Jesus.
Kyrkan måste ut igen och leda folk till Jesus. Du är ingen hemsk människa.

men själva boken så står det massa saker som man inte orkar
förlåt men jag är inte sån. jag känner liksom inte i mig att det är rätt.
Citera
2015-05-01, 14:34
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Orkar inte läsa dina texter - för långa och för elaka.

Förstår att sanningen är svår för dig att ta, men intet nytt under solen
Citera
2015-05-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Alla prövningar? Kan du precisera vad ALLA prövningar består av.

Har du helt plötsligt ändrar dig i vad gäller Att granska och ifrågasätta de så att säga heliga böckerna?
Moses för min del då. Gillar den mannen mer så att säga och klokheten han nu då gav.

Jag har Alltid granskat alla heliga texter - det kanske du inte har läst eller förstått.

Alla prövningar - en text ska hålla för alla prövningar, testa Jesus kontra koranen ?
Citera
2015-05-01, 14:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har Alltid granskat alla heliga texter - det kanske du inte har läst eller förstått.

Alla prövningar - en text ska hålla för alla prövningar, testa Jesus kontra koranen ?
Nja jag tycker att det ser mer ut som att du försöker bestämma över alla andras granskningar om de ej passar dina.
Tror att du måste kämpa med ÖDMJUKHETEN.
Det står om det i Bibeln om du missat det.
Läs Moses stentavlor och se innebörden med kärlek inte inbillad intelligens(bättre än alla andras).
Citera
2015-05-01, 14:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Ja i koranen är Jesus en profet. Eftersom du ej ser att det inte står att Jesus är GUD så tycker du att prövningen sprack.
Allt fint det står om Jesus i koranen blundar du för i din granskning och retar upp dig på att det inte står att JESUS är GUD.

Med andra ord är det din personliga granskning som spökar.
Citera
2015-05-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ja i koranen är Jesus en profet. Eftersom du ej ser att det inte står att Jesus är GUD så tycker du att prövningen sprack.
Allt fint det står om Jesus i koranen blundar du för i din granskning och retar upp dig på att det inte står att JESUS är GUD.

Är jesus född under en palm ?
Citera
2015-05-01, 14:53
Medlem
Citat:

Är jesus en profet ? kan en profet gå på vattnet, väcka upp döda, uppstå och säga att Jag Är.
Varför gjorde inte muhammed det ? Väckte upp döda ? Muhammed ville inte komma tillbaka till jorden. varför inte ?

Muhammed sa att Allah ska komma till jorden men muhammed sa att sa emot sig själv, när han sa att Jesus ( som är en profet ) skulle komma tillbaka till jorden.

Hur ska muhammed ha det, är det Jesus eller Allah som ska komma ?
Eller är Jesus Gud ?
Citera
2015-05-01, 14:54
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

Detta är hur er Psykopat till Gudom funkar.Till och med kvinnor barn och gamla åkte med i dom striderna samt hästarna vad hade de gjort??? Jos 11:9-11

Jos11:9-11

9.

Och Josua gjorde med dem såsom HERREN hade befallt honom: på deras hästar lät han avskära fotsenorna, och deras vagnar lät han bränna upp i eld.

10.

Därefter, vid samma tid, vände Josua tillbaka och intog Hasor och slog dess konung med svärd; ty Hasor var fordom huvudstaden för alla dessa riken.

11.

Alla de som voro därinne blevo slagna med svärdsegg och givna till spillo, så att intet som anda hade lämnades kvar; och själva Hasor brände han upp i eld.

Detta är bara ett axplock hur de farit fram mot andra människor på order av deras Satans gudom Jehova Jahve. Och var tog budet du skall icke dräpa vägen då???Och vad Jesus fader gör det gör också sonen.Joh 5:19

Joh 5:19

19 Då talade Jesus åter och sade till dem: "Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Sonen kan icke göra något av sig själv, utan han gör allenast vad han ser Fadern göra; ty vad han gör, det gör likaledes ock Sonen

Så Jesus är en lika stor råpsykopat som hans fader. Och som jag skrivit tidigare kommer han åter så ska jag spika upp han en gång till och om han nu är både Fadern och Sonen är inte det att lida av personlighetsklyvning med en stor portion psykopati involverat???
Senast redigerad av jedidja1 2015-05-01 kl. 15:01.
Citera
2015-05-01, 14:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Är jesus en profet ? kan en profet gå på vattnet, väcka upp döda, uppstå och säga att Jag Är.
Varför gjorde inte muhammed det ? Väckte upp döda ? Muhammed ville inte komma tillbaka till jorden. varför inte ?

Muhammed sa att Allah ska komma till jorden men muhammed sa att sa emot sig själv, när han sa att Jesus ( som är en profet ) skulle komma tillbaka till jorden.

Hur ska muhammed ha det, är det Jesus eller Allah som ska komma ?
Eller är Jesus Gud ?
Ja nu är det ju ingen av oss som har sett Jesus gå på vattnet och att gå på vattnet för mig och i min personliga granskning av BIBELN så betyder det INTE att gå på vattnet, utan om tron så att säga.
Ja jag anser också att Jesus var en profet, en rebellisk sådan också. Orädd och väldigt envis och troende.
Du måste fråga Muhammed. Jag kan inte svara ÅT Muhammed. Inte Jesus heller för den delen.
Jag kan endast spekulera och granska samt tro om saken så att säga.
Ja det står även i Bibeln att Jesus skall komma tillbaka och rensa nu då ÅT Gud. Men Kristendomen har ju bestämt att Jesus är GUD så då är det GUD då i deras tycke som kommer igen i JESUS gestalt men det är GUD då.
Citera
2015-05-01, 15:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Är jesus född under en palm ?
Jag vet inte vart Jesus föddes, vet du? Det står i ett stall i en skrift och under en palm i en annan. Förmodligen inte av vikt. Utan det viktigaste är förmodligen VEM HAN VAR OCH VISADE GENOM SIG SJÄLV.
Enligt min granskning så att säga och min personliga tro på saken.
Citera
2015-05-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ja jag anser också att Jesus var en profet, en rebellisk sådan också. Orädd och väldigt envis och troende.
.

Nu håller du fast vid att jesus är en profet och för du har skrivit att Jesus är budskapet.
Man kan inte vara budskap och profet samtidigt.
Citera
2015-05-01, 15:05
Medlem
Citat:
Jag vet inte vart Jesus föddes, vet du? Det står i ett stall i en skrift och under en palm i en annan. Förmodligen inte av vikt. Utan det viktigaste är förmodligen VEM HAN VAR OCH VISADE GENOM SIG SJÄLV.
Enligt min granskning så att säga och min personliga tro på saken.

Alla vet var jesus är född, det är av vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in