2015-07-24, 08:28
Bannlyst
Rapn r den enda XR jag har snusat.
Citera
2015-07-29, 02:01
Medlem
Hejsan snus vnner
Sitter vid datorn s hr p kvllkvisten och har nyss lyckats skaffa mig en dosa rap XR White.
Det frsta jag tnker p nr jag ppnae dosan r att det r lire mindre doft. Det tillsamans med att prillorna r slim (frsta gngen jag testar slim) gr att snuset knnns vldigt frscht. Nr prilan vl r inne tycker jag den ligger frbaskat sknt.
Det rinner inte lika snabbt till skillnad frn vanlig rap men nr det brjar lite smtt tyxker jag smaken r nst intill lika dan som vanlig. Kanske ngot mer bergamott (?).
Vill fr vrigt sga att denna dosa rap blir den sista jag kper eftersom jag nyligen varir ute p en verlevnads kurs i skogen. 3 dagar utan mat och man fick tq granskott. Och eftersom jag tycker rap kan smakanlite snt r det ingen hrlig knsla jag fr tankarna nr jag knner lukten, om ni fattar...
r det fr vrigt ngot snus som ni skulle tipsa om (inte ettan general eller rap) som r gott?
Citera
2015-07-29, 10:11
Medlem
Skruf! Kpte mig en dosa skruf stark white fr ngra dagar sedan och kan bara sga gott om den. Jvligt fylliga psar och ligger bra i mun
Citera
2015-07-29, 11:17
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slugger13
Hejsan snus vnner
Sitter vid datorn s hr p kvllkvisten och har nyss lyckats skaffa mig en dosa rap XR White.
Det frsta jag tnker p nr jag ppnae dosan r att det r lire mindre doft. Det tillsamans med att prillorna r slim (frsta gngen jag testar slim) gr att snuset knnns vldigt frscht. Nr prilan vl r inne tycker jag den ligger frbaskat sknt.
Det rinner inte lika snabbt till skillnad frn vanlig rap men nr det brjar lite smtt tyxker jag smaken r nst intill lika dan som vanlig. Kanske ngot mer bergamott (?).
Vill fr vrigt sga att denna dosa rap blir den sista jag kper eftersom jag nyligen varir ute p en verlevnads kurs i skogen. 3 dagar utan mat och man fick tq granskott. Och eftersom jag tycker rap kan smakanlite snt r det ingen hrlig knsla jag fr tankarna nr jag knner lukten, om ni fattar...
r det fr vrigt ngot snus som ni skulle tipsa om (inte ettan general eller rap) som r gott?
Kronan Vit
Lundgrens Skne Vit
Grov Vit

Citera
2015-08-10, 19:40
Medlem
Drumedarens avatar
Har en general xr liggandes p bordet framfr mig. Ingen hjdare, hade helt missat att det bde var slim large och white. Snusar enbart ls annars. Tycker portion ligger s obehagligt i munnen.
Citera
2015-08-16, 02:40
Medlem
Det blev en lundgrens Skne vit. Frsta dosan jag tetsar och mste sga att de nvar riktigt jvla god. En ny favorit?
Gillar psarna riktigt mycket och r tex 100 ggr finare att ha under lppen n XR snus som jag tycker r riktigt ovekvma under lpan (dom r vldigt hrda)
Citera
2015-08-18, 15:25
Medlem
Gameplayers avatar
"Felet" med r att jag tycker att man mrker att de innehller vxtfibrer. Det ger en lite annorlunda upplevelse n vanligt snus. Jag har dock upptckt att jag trots allt uppskattar det. Det jag kan klaga p r att smaken inte verkar hlla sig s lnge. En annan sak r att (i mitt fall) nr man blir van vid XR s smakar annat snus konstigt. S det skiljer sig frn vanligt snus p bde gott och ont. Kpte dock en burk idag igen s jag gillar det tydligen. Att det sen r billigare n orginalsmakerna r ocks ett plus sklart.
Citera
2015-08-18, 17:43
Medlem
357.Magnums avatar
XR r vrdelst och fjolligt, ett snus fr 15-ringar kanske?

I vilket fall som helst s varken rinner det eller smakar, dessutom ligger det som en snigel under lppen, knappt man knner att det r dr..

Nej tack.
Citera
2015-09-02, 12:11
Medlem
mrtowlies avatar
Rinner varken mer eller mindre n vanligt portionssnus tycker jag. Ligger fint under min lpp som inte gillar fr stora prillor (fr ltt extremt snuslpp) och det lgre priset tilltalar mig s klart.
Citera
2015-09-08, 11:35
Medlem
Jag fattar inte prisskillnaden p XR. Slut p snus hrfrleden och gick in i en tobaksaffr och kpte en dosa XR. 39kr.
Brukar kpa p Willys. Dr kostar XR 28.50kr.
Citera
2015-09-14, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whak
r ocks lite sugen p att sl till p en bara fr att ha testat.
Jag kollade lite snabbt fakta jmfrt mot vanlig General portion.

General Xrange white portion
Varumrke General
Snustyp Slim White Portion
Nikotinhalt 8,5 mg/g
Innehll per dosa 16,8 g
Producent Swedish Match

General portion
Varumrke General
Snustyp Portion
Nikotinhalt 8mg/g
Innehll per dosa 24g
Producent Swedish Match

mm...p General XR slim white str fljande:
Vikt/prilla = 0,8g
Nikotin 0,85%
Detta ger en nikotinhalt p 6,8 mg INTE 8,5 mg som str ovan!
(Berkning 0,0085x0,8g = 0,0068g = 6,8 mg)
Citera
2015-09-14, 18:12
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemimartin
mm...p General XR slim white str fljande:
Vikt/prilla = 0,8g
Nikotin 0,85%
Detta ger en nikotinhalt p 6,8 mg INTE 8,5 mg som str ovan!
(Berkning 0,0085x0,8g = 0,0068g = 6,8 mg)

Fast du. Den informationen kan lika grna vara utdaterad, var ju 5 mnader sedan Saker och ting ndras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in