Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-04-25, 17:40
Medlem
BushDidNineElevens avatar
Tjena FB!

Någon som testat nya XRANGE ? 5 nya slim-sorter som rinner mindre och smakar längre, dem är till och med billigare men mindre tobak tror jag.

http://www.snusbolaget.se/catalogsearch/result/?q=Xr
Citera
2015-04-25, 17:51
Medlem
whaks avatar
Är också lite sugen på att slå till på en bara för att ha testat.
Jag kollade lite snabbt fakta jämfört mot vanlig General portion.

General Xrange white portion
Varumärke General
Snustyp Slim White Portion
Nikotinhalt 8,5 mg/g
Innehåll per dosa 16,8 g
Producent Swedish Match

General portion
Varumärke General
Snustyp Portion
Nikotinhalt 8mg/g
Innehåll per dosa 24g
Producent Swedish Match
Citera
2015-04-25, 18:13
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Testat Rapé och General vit. Vet inte om jag märker någon större skillnad i hållbarhet/rinning men den sitter riktigt gott under läppen. Stort plus att den kostar 27kr i lokala kiosken

Jag har kört uteslutande på dessa sedan de kom ut.
Citera
2015-04-25, 18:20
Medlem
James91s avatar
Köpte en stock Rapé igår. Har inget att klaga över än.
Citera
2015-04-25, 18:25
Medlem
Gameplayers avatar
Funderar på att testa. Är dock lite oroväckande att de har högre nikotinhalt trots lägre vikt. Har de tillsatt extra nikotin artificiellt som med strong-snus? Gillar inte strong alls...
Citera
2015-04-25, 19:37
Medlem
Scarabeos avatar
Köpte en general vit för att prova, märker ingen direkt skillnad.
Citera
2015-04-25, 20:20
Medlem
Vattenspridares avatar
Köpte Göteborgs rapé innan idag, känner ingen skillnad förutom priset och prillorna. Men dom var bekväma.
Citera
2015-04-25, 20:38
Medlem
franges avatar
Upptäckte dem också idag på mitt lokala Ica Maxi, så köpte en dosa General Strong white tyvärr, gillar inte vare sig white eller miniprilla så var lite skeptisk, men jag tror jag gillar dem. Tycker att de verkar hålla lite längre, och smaken känns mer ren på något sätt.

Det roliga var att tjejen i kassan var också nyfiken på dem och undrade vad jag tycker om dem, och bad mig berätta om dem nästa gång jag är tillbaka i butiken

Snusar inte ett specifikt märke utan har nästan alltid 5-10 olika sorter liggande hemma i kylen, har alltid två olika dosor i byxfickan, dock är det vanlig portion och strong, som gäller.
Citera
2015-04-25, 22:35
Medlem
Mr.Nesss avatar
Köpte en dosa XR Slim Large White igår (ska väl ersätta Tailored White) och gillar snuset riktigt mycket faktiskt. Sköna prillor som ligger riktigt fint under läppen

Betalade 30 kr för en dosa, vilket jag tycker är helt okej även om det är lite snus för pengarna.
Inget snus jag kommer använda på heltid, men någon dosa då och då får det nog bli.
Citera
2015-04-26, 00:58
Medlem
BushDidNineElevens avatar
Köpte mig en General, den satte sig fint under läppen med mysiga 0.95 nikotin.
Jag ser dem helt klart värda med priset 29kr på Willys

EDIT: Synd att prilan är slim men funkar självklart ändå!
Senast redigerad av BushDidNineEleven 2015-04-26 kl. 01:01.
Citera
2015-05-08, 11:29
Medlem
Slothberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Köpte en dosa XR Slim Large White igår (ska väl ersätta Tailored White) och gillar snuset riktigt mycket faktiskt. Sköna prillor som ligger riktigt fint under läppen

Betalade 30 kr för en dosa, vilket jag tycker är helt okej även om det är lite snus för pengarna.
Inget snus jag kommer använda på heltid, men någon dosa då och då får det nog bli.

Jävlar vilket pris, för Swedish Match produkter dessutom. Jag är så trött på kaliber och kronan att jag är villig att ge det här en chans, hoppas de släpper fler av sina klassiker i XR-serien.. typ Röda Lacket och Ettan portion.
Citera
2015-05-08, 13:57
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slothberry
Jävlar vilket pris, för Swedish Match produkter dessutom. Jag är så trött på kaliber och kronan att jag är villig att ge det här en chans, hoppas de släpper fler av sina klassiker i XR-serien.. typ Röda Lacket och Ettan portion.
Jag misstänker att detta bara är introduktionspriser för att locka till sig kunder, sen kommer det smyghöjas. Brukar vara så med nya produkter.

Det snuset jag köpte var egentligen inte billigt. Dosan innehöll bara 16.8 gram och då kan jag lika gärna lägga till tio kronor och få en dosa Lundgrens Skåne vit som innehåller 21.6 gram
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in