Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-15, 12:17
Medlem
Gameplayers avatar
Jag har testat XR General och XR general white. White var faktiskt bäst... Det jag tycker är lite dåligt är att de innehåller växtfibrer. Alla kanske inte märker av detta, men jag gör det. Känns som lite "fusk" då jag helst bara vill ha tobak i snuset. Tycker också de förlorar smaken snabbare. White var dock bättre och med tiden började jag gilla det. Kanske köper igen men föredrar annat snus...
Citera
2015-05-15, 18:53
Medlem
Arlorks avatar
XR Rapé är mitt favoritsnus nuförtiden. Innan var jag Ettanlojalist men Rapé smakar gott, tar bort nikotinsuget och är billigt. Tycker att priset reflekterar innehållet och är bra mycket godare än ex Kronan som kostar mer där jag handlar, och prillorna är i riktigt bra format. Dom sitter kanonbra under läppen.
Citera
2015-05-15, 21:40
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
XR Rapé är mitt favoritsnus nuförtiden. Innan var jag Ettanlojalist men Rapé smakar gott, tar bort nikotinsuget och är billigt. Tycker att priset reflekterar innehållet och är bra mycket godare än ex Kronan som kostar mer där jag handlar, och prillorna är i riktigt bra format. Dom sitter kanonbra under läppen.
Kronan dyrare än XR?! Brukar betala 28 kr för en dosa Kronan och 30 för XR.
Märkligt att det kan skilja så
Citera
2015-05-20, 18:31
Medlem
bumbaclot.s avatar
Några fler här som har prövat dessa? Är framförallt intresserad av General Xrange White. Men då det är mindre i dosorna så känns det inte som att man sparar något om man köper Xrange eller vanliga General White? Eller gör man det? Är för lat för att orka försöka räkna ut det.
Citera
2015-05-24, 21:41
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Några fler här som har prövat dessa? Är framförallt intresserad av General Xrange White. Men då det är mindre i dosorna så känns det inte som att man sparar något om man köper Xrange eller vanliga General White? Eller gör man det? Är för lat för att orka försöka räkna ut det.

Provade du General Tailored White? Det är samma snus i en annan dosa, i stort sett.
Citera
2015-05-24, 22:21
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Provade du General Tailored White? Det är samma snus i en annan dosa, i stort sett.

Nej den har jag inte prövat!
Citera
2015-05-25, 10:00
Medlem
Nu har jag testat XR general i varianterna slim large original,slim large white och strong slim large white.

Originalen är enligt mitt tycke godast, väldigt lik en vanlig generalprilla i smaken men med något mindre rinn.
White-varianterna blir lite för torra i slim tycker jag och jävligt hårda prillor som skaver om man inte bakar dom lite först.
I dom vita xr-sorterna så upplever jag att pepprigheten framträder mer än i den vanliga white också, vilket iofs är trevligt men lite trist eftersom jag brukar uppleva snus i en smakcykel (smaken utvecklas från sälta/tobak-tobak/citrus/bergamott-Tobak/pepprighet/bergamott).
Nu känns det som om smakcykeln bryts och stannar på ett plan hela tiden, något trist måste jag säga.

Men men, jag fortsätter köpa XR slim large för den smakar bra och är billig
Citera
2015-05-25, 13:04
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Nej den har jag inte prövat!
Rätt gott snus, men tror inte du tjänar på att snusa det i längden
Citera
2015-06-02, 20:32
Bannlyst
Köpte en dosa XR General för 30 riksdaler skulle vara mer smak ..... helt kass smakar inte ens med 2 prillor.

Bortdömt!
Citera
2015-06-17, 17:29
Medlem
Citat:

Har testat xrange general white och XR General strong, strong har inte mycket mer nikotin i sig då sjävla prillan väger mindre än en vanlig white prilla. ca. 0.2g mindre. Men procenten nikotin är 0,5%högre i strong så du får ungefär lika mycket nikotin i xr strong som vanlig white, men strong smakar mycket mer, vilket jag personligen inte gillar då jag snsusar för nikotinet inte för smaken.
Men när strong rinner så vill tårarna nästan fram

Jag kanske är lite känslig idk. XR rinner minimalt är är ännu torrare på ytan än white så i snitt rinner var tredje prilla, och då väldigt lite.

Per prilla är white (icke xr) 20öre billigare.

Men XR white sitter som en smäck, men har lite mindre nikotin än vanliga white då prillan är mindre.
Citera
2015-07-23, 23:23
Medlem
Testat XR Rapé, väldigt god och den sitter som en smäck under läppen, rinner lite och smaken räcker länge precis som utlovat. Kan starkt rekommendera
Citera
2015-07-23, 23:25
Bannlyst
Har en General portion XR under läppen nu, älskar formen mycket mer än vanliga. Dem känns också en aning mjukare än vanliga snus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in