Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-04-23, 00:09
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det enkla svaret är att det är ett obekräftat rykte som baseras på vad cpounter currents skrivit i frågan. Alex Linder har kommit med anklagelser om homosexualitet men har mig veterligen aldrig backat upp dem. Själv förnekar Johnson det.
Ok. Bortsett från att vara lite ideologiskt avvikande i homofilfrågan, är Counter Currents kända för andra kontroversiella ställningstaganden (ur ett nationalistiskt perspektiv)? Tycker Johnson sa mycket vettigt och verkade sund i religionsdebatten i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Religionsdebatten mellan Jonas De Geer och Greg Johnson:

Legacy and future of Christianity in the West - A Debate
https://www.youtube.com/watch?v=dMwrMl0tinQ
Bara ett föredrag (det minst intressanta) som inte kommit upp nu. Schysst av arrangörerna att göra föredragen tillgängliga så här och det borde ju fungera lite som plåster på såren för de som inte kunde närvara.
Citera
2015-04-23, 02:08
  #38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Religionsdebatten mellan Jonas De Geer och Greg Johnson:

Legacy and future of Christianity in the West - A Debate
https://www.youtube.com/watch?v=dMwrMl0tinQ
Någon som vet varför video saknas? Ville Herr Johnson vara anonym eller?

För övrigt, stort tack för länkarna, oerhört intressant att lyssna på. Detta är vad universiteten i Sverige borde lära ut i de bästa av världar.
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2015-04-23 kl. 02:32.
Citera
2015-04-23, 17:50
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är kul det där med David Duke. Han lever nu för att krossa "rasismen". Snacka om kovändning.

Det var en (s)-märkt svensk muslim som gillade Dukes facebook-sida. Vilket är ganska självklart. För det enda den handlar om är den den palistinska kampen och den "rasism" palestinier utsätts för.

Jag följer inte Duke så noga men ja, det är mycket snack om palestinierna i hans videor i alla fall. Man skulle kunna tänka sig att han gillar uppmärksamheten från antisemiter världen över och försöker argumentera från en moralisk ståndpunkt (judarna är onda, palestinierna är goda) i stället för en entocentrisk sådan (judarna är dåliga för att deras etniska intressen är motsatta vitas).

Så kan det gå när man är en internationell kändis. Om mitt antagande stämmer skulle det passande nog bekräfta McDonalds tes. Vita har en tendens att skapa moraliska i stället för etniska ingrupper. Duke kan sägas vilja vara en av de goda, övertyga andra om att han är god och att de ska gå över till de godas sida osv.
Citera
2015-04-23, 18:57
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aulus
Så kan det gå när man är en internationell kändis. Om mitt antagande stämmer skulle det passande nog bekräfta McDonalds tes. Vita har en tendens att skapa moraliska i stället för etniska ingrupper. Duke kan sägas vilja vara en av de goda, övertyga andra om att han är god och att de ska gå över till de godas sida osv.

Men nu är det väl ändå ganska genomskinligt att Duke är militant antirasist inte för att han är för palestinier - snarare att han är emot judar.

Vilket är en korrekt beskrivning av alla standard-antirasister. De är antivita. Kanske försöker Duke genom sina spektakel visa på detta? Men då tror jag att man överskattar Duke.
Citera
2015-04-23, 21:39
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Ok. Bortsett från att vara lite ideologiskt avvikande i homofilfrågan, är Counter Currents kända för andra kontroversiella ställningstaganden (ur ett nationalistiskt perspektiv)?

Jag har för mig att de föredrar att undvika holohoax frågan helt och hållet då de menar att den inte är viktig för oss idag utan bara leder till onödiga bekymmer. Tror aldrig heller han tagit ställning till att det skulle vara sant eller falskt. Det är ju dock en attitud som han delar med Kevin MacDonald och även till viss del Mark Weber.

Själv kan jag ha förståelse för detta även om vissa ogillar honom för det.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Tycker Johnson sa mycket vettigt och verkade sund i religionsdebatten i alla fall.

Instämmer.
Citera
2015-04-23, 23:43
  #42
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag har för mig att de föredrar att undvika holohoax frågan helt och hållet då de menar att den inte är viktig för oss idag utan bara leder till onödiga bekymmer. Tror aldrig heller han tagit ställning till att det skulle vara sant eller falskt. Det är ju dock en attitud som han delar med Kevin MacDonald och även till viss del Mark Weber.

Själv kan jag ha förståelse för detta även om vissa ogillar honom för det.

Jag är också tudelad i frågan men lutar åt den motsatta sidan (alltså motsatt Johnson och MacDonald). Det finns en intressant debatt på VNNForum om det hela, med en drös guldkorn från Alex Linder:

http://vnnforum.com/showthread.php?t=144074
Citera
2015-04-25, 13:08
  #43
Medlem
vonSnapss avatar
Föredrag och debatter i den här nivån är just vad som har saknats i Sverige, och därför blir jag smått lyrisk över att dessa har publicerats fritt. Givetvis är det synd att vi i Sverige inte har någon akademisk storhet som kan mäta sig med sådana som Kevin MacDonald, men att sprida sådana här alster är i alla fall ett bidrag till att höja nivån på diskussioner i Sverige, även om pissmedia tyvärr gör allt de kan för att sänka nivån.

Kritikkulturen har jag givetvis lusläst, så därför var det naturligtvis intressant att Kevins föredrag inte handlade om den boken, utan om delvis senare studier han gjort, framförallt nordeuropéers fokus på att skapa moralbaserade ingrupper (i motsats till etnobaserade), inte bara i dagens läge, utan har så gjort genom årtusenden, och att det tycks ha en biologisk grund pga evolutionen i norr. Det var förvisso inga omtumlande nyheter för mig, men han gjorde föredraget mycket bra tycker jag.

Vad gäller religionsdebatten fann jag följande intressant:

Greg Johnson levererade otroligt mycket mer övertygande argumentation än vad Jonas De Geer presterade!
Vad greg förespråkar är ju en moral baserad på en slags "biologisk rasreligion" eller "etnoreligion" eller biologisk realism, dvs en moral som stödjer att vi framhåller vårt kollektiv som vit ras. Jag älskade Gregs sätt att uttrycka sig vad gäller hur liberalerna lätt skulle kunna anpassa sig till den sortens "biologiska rasreligion" som han förespråkar: liberalernas små mikrobryggerier och deras små kaféhus skulle kunna fortsätta att fungera som förut, och de skulle kunna fortsätta se utländsk film (vilket han sa på ett sätt som rymde en betydande sarkastisk underton); liberalerna i den nu förhärskande religionen — liberalismen — skulle kunna fortsätta förspilla sin tid på katter och hundar, men de skulle däremot inte kunna importera små svarta barn för samma ändamål....:-)

Jag gillar även Gregs syn på att hans version av moralisk "rasreligion" [han använde inte exakt det begreppet, men det är min tolkning] är kompatibel med personers olika privata religioner, och i synnerhet de hedniska religionerna som han menade skulle få en ny vitalitet, och att dessa religioner kan vara av värde för individens välbefinnande, om än inte nödvändiga som motvikt till mångkulturalismens ok. Det viktiga och centrala är att: helt radikalt opponera sig mot dagens rasblandning.

Det som är klart intressant med Gregs syn är hur väl den ansluter till Kevin MacDonalds utmärkta föredrag, där moralen som ingrupp intar en så stark position, en egenskap som har varit nordeuropéerna stora svaghet när vi konfronterats med invällande grupper som istället har sitt biologiska släktskap och sin etnicitet som ingrupp, och där framförallt judar framgångsrikt har utnyttjat nordeuropéers moralbaserade normer till att få oss att omfatta universalistiska moralnormer med innebörd att vårt land inte alls tillhör vår ras utan tillhör alla som omfattar moralnormen om "alla människors lika värde" etcetera.

Det som Greg Johnson förespråkar är ju också en moral, med generella värderingar, men där ras och biologi utgör grund för moralen. Det är ju faktiskt helt kompatibelt med det som Kevin beskriver som grund för nordeuropéers ingrupper, bara en något lite annorlunda moral än den som nu omhuldas av kulturmarxisterna. Vad vi behöver göra är således inte alls att ta avstånd från vår ingrupps moralfokus, utan att till denna moral även lägga den moraliska idén om vikten av att skydda och bevara vårt etniska ursprung, vår släkt etcetera. Vi behöver således inte alls någon metafysisk religion för att uppnå våra mål, men det är heller inte nödvändigtvis ett hinder. Islam blir däremot nästan omöjlig, kristendom tolerabel om den anpassar sig, hedniska religioner helt acceptabla, liksom ateism och agnosticism förstås.

---
Jag fann även Mark Webers föredrag mycket bra, där han citerar flera amerikanska presidenter ända sen 1917, och även Natos ledare, hur de upprepat påstår att amerikansk krigföring syftar till att skapa en värld där aggressioner eliminerats permanent, och där alla länder i hela världen skall tvingas att omfatta mångkultur, inklusive homorättigheter etcetera, och att de avser att skapa ett Europa helt utan stater med homogen befolkning! Det är ju inget annat än grotesk imperialism! Men jag har ju hört det förut i form av NWO, så det var nog religionsdebatten som var det intressanta, trots att jag själv egentligen är ointresserad av religion, men har kommit att fundera en del över vad den har för betydelse för nationalism och eventuell kampanda.

---
Ett tack till arrangörerna att de publicerat filmer av tre av föredragen med mycket hög kvalitet på både innehåll, ljud och bild, vilket gör de lätta att se på, och framförallt, med mycket tydligt ljud så att även en gubbe som jag hör vad som sägs. Lite synd förstås att religionsdebatten inte filmades, men det var så vitt jag förstår pga Gregs önskemål.
Citera
2015-05-08, 11:29
  #44
Medlem
Hittade den här länken där man kan ladda ner MacDonalds PowerPoint-presentation i ett reklammejl från Arminius:

http://svenskarnasparti.us3.list-man...c&e=42e409c802

Kan ju vara schysst att bläddra igenom som repetition efter att man lyssnat på föredraget.
Citera
2015-05-09, 10:57
  #45
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Hittade den här länken där man kan ladda ner MacDonalds PowerPoint-presentation i ett reklammejl från Arminius:

http://svenskarnasparti.us3.list-man...c&e=42e409c802

Kan ju vara schysst att bläddra igenom som repetition efter att man lyssnat på föredraget.
Tackar för den! Schysst att du delar med dig.

Lite egendomligt namn på filen: "Sweden-Individualism-desktop.ppt".
Den verkliga titeln på föredraget är: "Psychological Mechanism of White Dispossession"
Jag fyller här på med direktlänk till föredraget: https://youtu.be/rWWfPWdbPC8
Citera
2019-04-07, 16:48
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Tyckte den var helt ok. Webers tal var lite generiskt men radikalt och bra. Kanadensarens föredrag var rätt så ointressant (plus att hans tillkrånglade akademiska språk i kombination med att engelska inte verkade vara hans första språk gjorde det rätt så tungt att hänga med i hans föredrag som kanske också var lite rörigt i sig). MacDonalds föredrag var väldigt intressant och religionsdebatten mellan Jonas De Geer och Greg Johnson var intressant även om jag misstänker att debatten inte förändrade någons åsikt i frågan.

Nordfront la precis upp ett längre reportage om tillställningen (dock utan bilder pga fotoförbud):

https://www.nordfront.se/foredrag-me...onald-m-fl.smr

Har inte kollat så noga, men tycker att det här ser ut att vara mer eller mindre samma föredrag som MacDonald höll igår så de som missade det kan nog tillgodogöra sig budskapet via den här filmen istället:

https://www.youtube.com/watch?v=8JlD1zMtoGs

Vet du om, när och hur SvP kommer släppa filmer från föredragen? Vad jag uppfattade det så filmade ni alla föredrag? Om religionsdebatten filmades så hade det nog blivit en storsäljare här på Flashback ^^

Någon som vet var man kan hitta detta föredrag av MacDonald? Videon i din länk har tyvärr raderats. Jag såg det för några år sedan och skulle vilja se igen. Minns jag rätt var det väldigt intressant och han pratade bland annat om svenskars naivitet och tog som exempel upp en kvinna som våldtogs av zigenare hon bjudit in att duscha hemma hos henne. Han pratade också om brittiska imperiet vill jag minnas, hur värderingarna skiftade i hur man motiverade kolonialismen mellan det tidiga brittiska imperiet och det senare.
Citera
2019-04-07, 18:20
  #47
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverrun
Någon som vet var man kan hitta detta föredrag av MacDonald? Videon i din länk har tyvärr raderats. Jag såg det för några år sedan och skulle vilja se igen. Minns jag rätt var det väldigt intressant och han pratade bland annat om svenskars naivitet och tog som exempel upp en kvinna som våldtogs av zigenare hon bjudit in att duscha hemma hos henne. Han pratade också om brittiska imperiet vill jag minnas, hur värderingarna skiftade i hur man motiverade kolonialismen mellan det tidiga brittiska imperiet och det senare.
Se mitt inlägg alldeles ovanför ditt!
(https://youtu.be/rWWfPWdbPC8)
Citera
2019-04-07, 18:29
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Se mitt inlägg alldeles ovanför ditt!
(https://youtu.be/rWWfPWdbPC8)

Oj, klantigt av mig att jag missade det.

Stort tack för länken. Det var bussigt!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback