2015-04-21, 10:15
Medlem
utan.att.stannas avatar
Jag deltog faktiskt i ett liknande föredrag med McDonald i Kävlinge för några år sedan. Mitt halvarabiska ursprung till trots. Det var väldigt intressant, dock fick man känslan av att föredragshållarna var på en sinnessjukt högre , framförallt akademisk, nivå än merparten av deltagarna. Ämnet den gången var väl judens särutveckling i stora drag.
Citera
2015-04-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag deltog faktiskt i ett liknande föredrag med McDonald i Kävlinge för några år sedan. Mitt halvarabiska ursprung till trots. Det var väldigt intressant, dock fick man känslan av att föredragshållarna var på en sinnessjukt högre , framförallt akademisk, nivå än merparten av deltagarna. Ämnet den gången var väl judens särutveckling i stora drag.

Din känsla är nog riktig.

Jag tror att max fem personer på detta forum faktiskt har läst McDonalds böcker från början till slut. Bryr man sig mer om judar än vad judar själva gör är man illa ute. Se bara på hur "bra" det går för jude-fixerade muslimer.
Citera
2015-04-21, 12:20
Medlem
polsks avatar
Fast det är ju skrämmande att man inte anser sig kunna ha sådana här viktiga föredrag i större och öppnare sammanhang. Ett riktigt svaghetstecken och ett bevis på att vänsterns taktik fungerar - till och med när de inte ens har någon verksamhet.
Citera
2015-04-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Jag tror att max fem personer på detta forum faktiskt har läst McDonalds böcker från början till slut. Bryr man sig mer om judar än vad judar själva gör är man illa ute. Se bara på hur "bra" det går för jude-fixerade muslimer.

Fast Kevin MacDonald är väl fixerad vid judar om något, med tanke på att han har skrivit tre tjocka böcker och massor av artiklar och uppsatser om judar och deras aktiviteter?

Du som jude borde väl uppskatta att icke-judar som MacDonald sprider information och medvetenhet om judarna och deras aktiviteter?
Citera
2015-04-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Fast det är ju skrämmande att man inte anser sig kunna ha sådana här viktiga föredrag i större och öppnare sammanhang. Ett riktigt svaghetstecken och ett bevis på att vänsterns taktik fungerar - till och med när de inte ens har någon verksamhet.
Det där kan ju ha spelat in, men jag tror att det mer specifikt kan ha handlat om att Greg Johnson är en rätt så anonym och bildskygg person och därför ville man inte riskera att journalister eller andra fientliga element skulle smyga sig in på konferensen. Plus att vissa åhörare säkert är rätt så måna om sin anonymitet och gärna ser att arrangörerna har god koll på vilka som besöker föredraget.
Citera
2015-04-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Fast Kevin MacDonald är väl fixerad vid judar om något, med tanke på att han har skrivit tre tjocka böcker och massor av artiklar och uppsatser om judar och deras aktiviteter?

Du som jude borde väl uppskatta att icke-judar som MacDonald sprider information och medvetenhet om judarna och deras aktiviteter?

Vad vill du få sagt? Att jag är "jude"?
Citera
2015-04-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Det kanske stämmer, men det belyser i så fall behovet av att förvandla kunskap till propaganda i ännu högre grad som David Duke pratar om här https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rsDCApdLLNY#t=69 0

För vår del handlar det om att paketera McDonalds kunskap i några enkla meningar, eller en kort film, eller i ljud och bild, på ett sätt som gynnar nordiska och europeiska intressen. Den pro-vita rörelsen har sanningen på sin sida och de intellektuella musklerna för att bevisa att så är fallet på ett globalt plan. Det som saknas är marknadsförare, reklammakare och propagandister.
Senast redigerad av Aulus 2015-04-21 kl. 22:30.
Citera
2015-04-21, 22:02
Medlem
NixYOs avatar
Mark Webbers anförande:

Mark Weber - Looking Ahead in an Age of Darkness
https://www.youtube.com/watch?v=3UW0JJ7p6tE
Citera
2015-04-22, 12:27
Medlem
flyttadignus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Kul att man inte var den enda från Flashback som var där ^^

...hur tyckte du som var där att debatten gick?

Själv är jag partisk eftersom jag inte tycker att kristendom ska blandas med nationalism...

För mig är det självklart att Johnson vinner, själv är jag också hyfsat partisk då jag precis som dig emotsätter mig den stora plats inom nationalismen som religiöst käbbel tagit.
Att folk har en tro har jag ingenting emot, absolut inte. Även om detta på intet sätt är något nytt, så känns det som att religiösa element på senare tid flyttat fram sina positioner genom att ojämt och ständigt predika för rörelsen, så den meningen många redan citerat här från Johnson skriver även jag under på.

Angående debatten så var det framförallt kul att se Jonas debattera live, var några år sen sist ju. Hans taktik att lägga fram sina åsikter och insikter som den enda sanningen/det enda rätta, faller mig inte riktigt i smaken men det är ju så han är, rättså konsekvent.
Att Jonas litegrann haltar sig fram språkligt och dessutom har lagt till sig en accent, gör det helt enkelt väldigt mycket lättare att ta till sig av Johnsons budskap. Men nu är jag som sagt partisk också, som jag redan nämnt.

För övrigt var där en del Flashbackare
Citera
2015-04-22, 19:22
Medlem
Citat:
Greg Johnsons öppningsanförande i religionsdebatten går att läsa här:

http://www.counter-currents.com/2015/04/christianity-and-european-identity/

Stämmer det att han är homosexuell eller är det bara ett obekräftat rykte baserat på att Counter Currents skrivit om homosexualitet?

Citat:
Finns det något enkelt ja- eller nej-svar eller måste man läsa allt det där och bilda sig en egen uppfattning?

Det enkla svaret är att det är ett obekräftat rykte som baseras på vad cpounter currents skrivit i frågan. Alex Linder har kommit med anklagelser om homosexualitet men har mig veterligen aldrig backat upp dem. Själv förnekar Johnson det.
Citera
2015-04-22, 20:43
Medlem
NixYOs avatar
Religionsdebatten mellan Jonas De Geer och Greg Johnson:

Legacy and future of Christianity in the West - A Debate
https://www.youtube.com/watch?v=dMwrMl0tinQ
Citera
2015-04-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aulus
Det kanske stämmer, men det belyser i så fall behovet av att förvandla kunskap till propaganda i ännu högre grad som David Duke pratar om här https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rsDCApdLLNY#t=69 0

För vår del handlar det om att paketera McDonalds kunskap i några enkla meningar, eller en kort film, eller i ljud och bild, på ett sätt som gynnar nordiska och europeiska intressen. Den pro-vita rörelsen har sanningen på sin sida och de intellektuella musklerna för att bevisa att så är fallet på ett globalt plan. Det som saknas är marknadsförare, reklammakare och propagandister.

Det är kul det där med David Duke. Han lever nu för att krossa "rasismen". Snacka om kovändning.

Det var en (s)-märkt svensk muslim som gillade Dukes facebook-sida. Vilket är ganska självklart. För det enda den handlar om är den den palistinska kampen och den "rasism" palestinier utsätts för.

Nu har regeringen ökad finansieringen av Hamas dramatiskt. Jag tror knappast att Duke kan ta åt sig äran för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in