2015-04-14, 19:29
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Nu är det ju bara ett bekvämlighetsproblem. Var glad att det inte är 10 somaliska män

Varför skulle det vara värre?
Citera
2015-04-14, 19:32
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
"Har du inte dammvippa?" "Du måste ha dammvippa?"
Jag förstår att hon inte får så mycket socialt eller kulturellt utbyte av dessa somaliska hucklen.
Om man har ett tråkigt arbete är det viktigt med bra arbetskamrater åtminstone. Jag tror detta (vara ensamt blekansikte bland 10 somalier) kommer dränera henne på kraft på sikt.

Hon kan se det positivt dock - det kunde varit 10 somaliska män och då hade läget varit ett helt annat.
Jag beklagar situationen hon hamnat i dock. Låter lite som en mardröm.

Ja, det dränerar, det syns på henne och hon kommer inte vara där så jävla länge, högst ett år. Men man undrar ju hur kommunen resonerar ändå.
Citera
2015-04-14, 19:35
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Eller hur, tänk om det varit tio svettiga khat-stinkande män som ställer sig för och spärrar vägen när hon ska gå ut genom nån dörr. Nu är det "bara" tio kacklande hucklen.

Ts, jag förstår dock att din flickvän tycker det är jobbigt. Hon ska ha all cred som börjat jobba sig upp från noll sådär för det får man väl säga hon har gjort om hon kommer från åtgärd och nu har ett kommunjobb. Det är oerhört tufft att ta sig nånstans när man börjar från botten sådär. Men nu kan hon väl söka andra jobb under tiden hon jobbar på kommunen..? Hoppas hon hittar nåt bättre snart.

Jo, för fanken det är sant. Och hon söker. Och det är väl den enda fördelen med allt, hon har ju en jävla morot till att söka och byta till nåt bättre.
Citera
2015-04-14, 19:39
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Har hon inte lyckats lära sig att respektera att alla människor är olika, så har hon tid till det nu. Hon kan lära sig mycket av somalierna och deras kultur som t.ex musik, mat och deras språk.

Så skulle det absolut kunna vara. Men så var det det där med språket.....attt inte förstå eller inte kunna göra sig förstådd har inget att göra med att inte respektera att alla är olika.
Citera
2015-04-14, 19:42
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Hur länge har din flickvän arbetat med somalierna som arbetskamrater?

Fyra månader.
Citera
2015-04-14, 19:48
Medlem
Ja du, so folk sagt är väl de realistiska alternativen
- Leta nytt jobb (Förmodar att det sker)
- Börjar studera
- Sluta dricka kaffe, sedan förgifta kaffet ett antal månader senare för att döda samtliga i arbetslaget man inte tål

Men tycker gott du kan ta ut henne på en skön långhelg för en sådan jobbsituation kan jag tänka mig sliter på en.
Citera
2015-04-14, 19:49
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Kan hon inte bara se det som en erfarenhet? Det kan väl vara en möjlighet att lära sig lite om en annan kultur? Är det så att de inte pratar alls med henne? Känner hon sig utanför? Då tycker jag att man kan klaga, alla behöver få bli sedda. Sedan så måste man ju också bita ihop lite och jobba fast detinte är kul.
Jag skull iaf se det som en ypperlig chans till inblick i en annan kultur. Lära sig lite om landet, maträtter och andra seder och bruk.

Har jag missat något? Skulle det vara något speciellt med just somalier? Är det invandrare i största allmänhet som stör er, eller? Jag har aldrig träffa någon otrevlig eller märklig somalier iaf. Men jag gillar ju invandrare och bemöter dem som man ska bemöta andra.

Har inget att göra med att de är somalier. De kan knappt någon svenska alls. Och om nu både dem och min tjej skulle sätta in alla klutar som finns för att umgås som kolleger så...mnja.....varför inte hitta nån somalier nånstans som kan någon svenska att sätta in?
Citera
2015-04-14, 19:54
Medlem
Jag tycker din tjej bör försökä lära dem så mycket svenska som möjligt.
Oddsen är goda att de behandlar henne väl.
Förstår dock att du är orolig, MEN! inom islam behandlar man kvinnor med respekt.
Hälsa henne detta är du god.

Jag har aldrig haft problem med somalier, "meniter" däremot.
Citera
2015-04-14, 19:55
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Jobbar hon på samhalll? Annars verkar din historia helt osannolik.

Nej, det är inte Sanhall. Ja, det var en arbetsmarknadsåtgärd för de som har svårt att komma in på reguljära marknaden. Hon levde självdestruktivt och för snart två år sen kom hon gram till att hon skulle ändra på det.

En osannolik historia? Säger bara kommunen, då förstår du, va?
Citera
2015-04-14, 20:09
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Jag tycker din tjej bör försökä lära dem så mycket svenska som möjligt.
Oddsen är goda att de behandlar henne väl.
Förstår dock att du är orolig, MEN! inom islam behandlar man kvinnor med respekt.
Hälsa henne detta är du god.

Jag har aldrig haft problem med somalier, "meniter" däremot.

Låter som ett bra råd. Om det funkar i praktiken. Kanske kan göra det.
Citera
2015-04-14, 20:54
Medlem
Frågan är vad gör din tjej där? Fas 3?
Citera
2015-04-14, 20:56
Medlem
Lobengulas avatar
Massor med offtopic raderat. Nu är det hård moderering här. Svara på TS fråga eller låt bli. Snack om somalier och integrationspolitik kommer att varnas.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in