2015-04-19, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Min tjej är anställd av kommunen efter en praktik som var en arbetsmarknadstgärd. Hon städar i kommunens lokaler. Personalstyrkan är elva personer,varav min flickvän är en och den enda svenskan. Resten, alltså tio stycken är somalier, sprillans nya i Sverige och varken förstår eller pratar ett endaste kviddevitt svenska förutom "dammvippa".

Ja, på vilket sätt tänker kommunen där? Vad är det för personalpolitik i första hand och integrationstänkande i andra hand? Tio stycken somaliekärringar som ser svenskan som nån ickeperson som bara råkar finnas där. Och min tjej? Tror ni hon tycker det är speciellt roligt att vare sig jobba eller ha rast där?

Spontant tänker jag att om det varit jag: "Aldrig i helvete! Nåt jävla utbyte ska man väl ha av sina kolleger förutom att de kommer förbi och säger: "Har du inte dammvippa? Du måsteha dammvippa?" Men som vanligt har man alltid arslet därbak hur man än vänder sig. Att sluta är inget alternativ

Ja, vad säger man? Vad tycker ni? Hur hade ni gjort och tyckt och tänkt?

Jag menar, man behöver inte ha något rasist-tänk för att tycka jävligt illa om somalier om man sitter i en sån sits.

Ja, vad säger ni, vad tänker ni? Har ni egna erfarenheter, hur gjorde ni? Osv, osv, Vad??

jag är inte stolt över det men, jag hade nog hälsat på och visat upp mig för sagda negrer.
Citera
2015-04-20, 23:07
Medlem
Scarabeos avatar
Jag hade, som ghettokidsen säger, FLIPPAT!
Citera
2015-04-20, 23:14
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Om du inte trivs bland en grupp människor på grund av att de tillhör ett visst folkslag så är du rasist. Är det något som är oklart med det?

Det där var fan bland det mest korkade och inskränkta som någonsin har skrivit på detta forum! Så om du inte trivs med dem för att de flesta av dem är högljudda, så kan det inte bero på att du har ljudångest? Om du har ljudångest så är du rasist?
Citera
2015-04-20, 23:29
Medlem
Kralligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VsomiVafan
Då skulle jag säga att du är väldigt förminskande mot de människor som upplevt rasism på riktigt. Det är tämligen vanligt att man gillar att umgås med människor man känner samhörighet med, precis det som gör att exempelvis iranier ofta umgås med andra iranier. Att detta skulle insinuera att man därmed bedömer andra som mindre värda människor, lägre stående, är något helt annat.

Jag skulle säga att just såna människor som du som spelar rasistkortet utan att förstå dess innebörd är kanske det som gör att vi har ett så stort problem med integration i Sverige, eftersom just det du gör har gjort att man inte kan prata öppet om integrationsproblem längre. Alltså, för att vara tydlig! DU är den typ av person som har skapat den mycket infekterade situation som finns i samhället idag.. inte de personer som endast söker samhörighet med personer de kan associera sig själva med.

Allra tristast är väl att de människor i ex Sydafrika som upplevt riktig rasism sannolikt tar väldigt illa upp när du likställer deras enorma lidande, med att någon föredrar att fika med sina likar....

Tänk efter nästa gång.

HAHAHA KLOCKRENT! och jag skriver under denna
Citera
2015-05-21, 23:32
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Vi låter fördomarna flöda fritt här märker jag. Visste du att somalier är människor? Så du menar att man inte kan lära sig något av människor? Vem fan är det som är ute och cyklar egentligen?

En människa från en helt annan plats på jorden, som har haft en helt annan uppväxt, en annan kultur, en annan livshistoria, andra beslut, andra historier, andra erfarenheter osv. Och du menar att du inte har något att lära från denna personen?

Jiddrade mest för nån slags reaktion. Men jag har faktiskt inte några stora förhoppningar om att den dagen kommer. ..då någon av Somalia folket berikar mig med råge kanske umgåtts med fel sorts Somalier, kanske får leta vidare efter Raketforskaren ibland dem?

Har du själv positiva upplevelser, dela gärna med dej?
Citera
2023-06-09, 01:16
Medlem
krommees avatar
Din tjej har nu blivit gangbangad hårt av deras män på rasterna, förstår du inte det ?
Citera
2023-06-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Din tjej har nu blivit gangbangad hårt av deras män på rasterna, förstår du inte det ?

Svarade du verkligen sådär 8 år senare för att skriva detta?

Sökte du verkligen efter ämnet på Flashback?
Citera
2023-06-11, 10:26
Medlem
Hoppas att du har en stor snorre om du ska konkurrera med 10 afrikaner.
Citera
2023-06-11, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
är man normalt funtad o inte en elak person så blir det knappast problem pga det. flickvännen är väl rasse

Kommer från en idiot som inte kan sätta sig in i situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in