2020-10-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Lite patetiskt när Tommy D pratar om att nyhetsbrevet fått så många prenumeranter sedan juni, typ 400 till eller så.... Inte imponerande.
De har lyckats öka spridningen rätt rejält sedan Tommy drog igång det hela, men vi har bara hans egna uppgifter att gå på. Enligt DFM Sverige har han "skapat en databas" med alla adresser osv., vilket jag tvivlar starkt på då hans kunskaper inom datorområdet inte verkar sträcka sig mycket längre än till att skapa mailadresser och fejkade FB-konton.
Citat:
Är det klart att det inte blev något i Oscarshamn?
Ja det blev klart tidigare i veckan, finns länk och utdrag ur artikeln på Divine Church.
Citat:
På Dfm förbönssida pratas det klassisk framgångsteologi kan jag säga....

Hela Dfm luktar 90-tal, stor humor.

MEN många tragiska människor har lockats dit och det är tragiskt...
Ja det kan man lugnt säga, finns mycket som vore värt att citera men onödigt att hänga ut folk som bara är naiva (eller rent ut korkade) men inte gjort något som är klandervärt.
Citera
2020-10-31, 12:13
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
De har lyckats öka spridningen rätt rejält sedan Tommy drog igång det hela, men vi har bara hans egna uppgifter att gå på. Enligt DFM Sverige har han "skapat en databas" med alla adresser osv., vilket jag tvivlar starkt på då hans kunskaper inom datorområdet inte verkar sträcka sig mycket längre än till att skapa mailadresser och fejkade FB-konton.

Ja det blev klart tidigare i veckan, finns länk och utdrag ur artikeln på Divine Church.

Ja det kan man lugnt säga, finns mycket som vore värt att citera men onödigt att hänga ut folk som bara är naiva (eller rent ut korkade) men inte gjort något som är klandervärt.

Ja det är det som kan göra mig arg, människor utnyttjas av skrupelfria män som Tommy och Mattias. Skulle min morsa eller någon man känner, luras betala till dem skulle jag kunna tänka skänka en snyting eller två till herrarna...
Citera
2020-10-31, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Ja det är det som kan göra mig arg, människor utnyttjas av skrupelfria män som Tommy och Mattias. Skulle min morsa eller någon man känner, luras betala till dem skulle jag kunna tänka skänka en snyting eller två till herrarna...
I det läget skulle jag mycket väl kunna tänka mig att göra dig sällskap. Många av dem som är med förstår inte vad de gett sig in i, samtidigt som Krämardahl och Sexköparpredikanten klandrar oss som varnar på samma sätt som Ulf Ekman på sin tid. Jag tillhörde de "religiösa byråkraterna" redan då enligt somliga, men de rösterna har tystnat betänkligt. Det kommer Mattias och Tommy att göra med, frågan är bara hur många som ska behöva ryckas med i fallet.
Citera
2020-10-31, 17:51
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

"Konferens" på Forum i Oskarshamn, eller "möte" på Espresso house luktar inte direkt framgång... Sedan säger de - lite von oben - att de inte "fick" köpa kyrkan. Sanningen är ju att det inte har några pengar att köpa en kyrka för. Frälsningsarmén har pengar. Inte svårare än så.
Jag har förgäves sökt någon kommentar från Dogge från världsturnén med två gig. Men inte ett ord än så länge. Tror han går dit och kör sin grej och åker hem igen med pengarna. Alltmedan Tommy står där med bakochframvänd keps och guldkedja vill bli bästa kompis. Varför hyrde de inte in Sebbe Stax förresten? Han är ju fortfarande stor och är ju mer evangeliskt kristen än vad jag inbillar mig Dogge är. Bra tips till nästa år. Spara kepsen Tommy!
Citera
2020-10-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
"Konferens" på Forum i Oskarshamn, eller "möte" på Espresso house luktar inte direkt framgång... Sedan säger de - lite von oben - att de inte "fick" köpa kyrkan. Sanningen är ju att det inte har några pengar att köpa en kyrka för. Frälsningsarmén har pengar. Inte svårare än så.
Jag har förgäves sökt någon kommentar från Dogge från världsturnén med två gig. Men inte ett ord än så länge. Tror han går dit och kör sin grej och åker hem igen med pengarna. Alltmedan Tommy står där med bakochframvänd keps och guldkedja vill bli bästa kompis. Varför hyrde de inte in Sebbe Stax förresten? Han är ju fortfarande stor och är ju mer evangeliskt kristen än vad jag inbillar mig Dogge är. Bra tips till nästa år. Spara kepsen Tommy!
Dogge är såvitt jag vet katolik, så nog luktar det här desperation lång väg.
Stakset säljer sig inte lika lätt, så där går de nog bet.
Citera
2020-10-31, 21:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Dogge är såvitt jag vet katolik, så nog luktar det här desperation lång väg.
Stakset säljer sig inte lika lätt, så där går de nog bet.
De vet nog inte vem han är...
Blir spännande att se om det blir något nyår? Vet inte hur de nya restriktionerna slår. De borde ju se veta?
Citera
2020-10-31, 23:20
Medlem
Citat:
De vet nog inte vem han är...
Blir spännande att se om det blir något nyår? Vet inte hur de nya restriktionerna slår. De borde ju se veta?
Den store profeten borde ju veta, den lösaktige evangelisten har tro för 300! Men den som lever lär få se.
Citera
2020-11-01, 12:36
Medlem
Magictrixs avatar
En av sektmedlemmarna har lagt ut ett klipp från Örebro. Dogge kör en låt singback. Han gör det rätt bra ändå och får igång publiken, som är cirka tio personer förutom de medverkande... ikväll Jönköping. Då kommer det säkert 20 personer.
Citera
2020-11-01, 14:32
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
En av sektmedlemmarna har lagt ut ett klipp från Örebro. Dogge kör en låt singback. Han gör det rätt bra ändå och får igång publiken, som är cirka tio personer förutom de medverkande... ikväll Jönköping. Då kommer det säkert 20 personer.

Har du länk?
Citera
2020-11-01, 23:06
Medlem
Magictrixs avatar
Tommy har skrivit en halv novell om nåd och synd. Han har dock målat in sig i ett hörn nu där han försöker reda ut begreppen utan att nämna sina egna tillkortakommanden men ändå anspela på dem? Fast ändå inte. Helt obegriplig pladder. Ordet rättfärdighet nämns.

Så har Dogge gjort Jönköping och konferensanläggningen visar 20 Coronaanpassade fällstolar.

Vanheden kränger guld på Instagram. Eller, han kränger ”appar” för att investera sina pengar. Han skriver att vanliga investeringsfonder tar 40000 om året. Vanhedens appbolag tar bara 5000 en enda gång. Sen kan man handla guld, fast inte av Vanheden. Morgonguld kanske? Inte ett ord om DFM nämns. Milfen lyser med sin frånvaro. Djupt saknad.
Citera
2020-11-02, 16:43
Medlem
Nytt Nyhetsbrev, med samma sanningsenliga redovisning av fakta som tidigare.
General Pyrrhus uttryckte det bra: En sådan seger till och jag är förlorad!
Citera
2020-11-02, 18:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Nytt Nyhetsbrev, med samma sanningsenliga redovisning av fakta som tidigare.
General Pyrrhus uttryckte det bra: En sådan seger till och jag är förlorad!

Några funderingar dock...

Vem är utvikningsflickan på bilden högst upp och varför har hon kläder på sig?
Vilka kan det vara som har uttalat död och förbannelse över DFM?
"Mattias Lekardal gav pricksäkra och mycket konkreta profetiska hälsningar till många människor"
(som vanligt med profeter finns inga konkreta referenser över huvudtaget)
Skribenten (som jag gissar är TD) värdesätter även Dogge Doggelitos profetiska skärpa. No further questions your honor.

PS På bilden inför giget räknade jag till 20 coronsäkrade stolar. Gissar att hälften av plasterna gick åt till de som uppträdde och deras anhöriga. Ingen större väckelse den här helgen heller. Jag fattar inte hur de har råd att köra på? Entre 60 kronor och tio betalande? Smörsaxofonen kanske spelar för sitt höga nöjes skull, men vill nog ha bensinpengar och boende betalt. Dogge kanske tar två tre lax i fickan. Hyra lokal kostar ett par tusen. Tio som ska ha middag. Sedan ska ju Tommy och krämarna ta sig dit själva också. Och glöm inte att barnhemmen i Uganda ska ha sin andel!
Senast redigerad av Magictrix 2020-11-02 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in