2020-09-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
En narcissist erkänner aldrig att de har fel.
Därför kan de aldrig ärligt be om förlåtelse.
Kanske därför de aldrig ändrar beteende hur
många gånger de än säger förlåt? Innerst inne
tycker de inte att de har gjort något fel.
Tyvärr är det ju så de funkar, har stött på några stycken genom åren. Men de passar ju utmärkt i sådana här sekter där de får närmast obegränsad uppmärksamhet, inte minst när teologin (som nämnts tidigare i tråden) passar som hand i handske för deras syften.
Citera
2020-09-22, 15:06
Medlem
För att ge en illustration till hur snacket går hos "profeten", så kommer här hans pålysning inför eventet i Jönköping i lördags. Det hände tydligen grejor där, men inget som någon märkt vad jag hört/sett. Men det beror väl på att de inte var just där just då förstås...
Citat:
Mkt viktigt meddelande
Se nedan

2010 visade Gud mig en syn över hela Skandinavien
Han visade mig platser i norge 🇳🇴 Sverige 🇸🇪
Danmark 🇩🇰 Tyskland som skull få vara
Speciella väckelse platser
I Sverige såg jag Uppsala Göteborg Stockholm
Men också Jönköping malmö Wilhelmina mm

I Jönköping såg jag en enorm helande väckelse först som skulle komma som
Sen skulle leda till Enormt många frälsta
Där det som
Pionjärern Georg Gustafsson hade plöjt upp anden skulle få
Liv igen som gamla brunnar som skulle öppnas igen
Gud talade till mig just nu att det DFM Sksll göra i Jönköping är mkt pionjärt mkt annorlunda mot andra platser vi är på
Därför är det extremt viktigt mer morgondagen
Många förstår inte att i morgon börjar ngt helt nytt för Jönköping
Många kanske missar det skeende som kommer starta i morgon
Hade jag varit dig hade jag anmält mig i kvöll
Att komma
Jag är rädd att en del missar det Gud kommer göra i morgon
Många har anmält sig men det är många som skulle behöva göra ett beslut i kvöll
MISSA INTE SKEENDET I JÖNKÖPING
Sätt dig i en bil kom
Sätt dig på
Ett tåg
En gång startade axuza väckelsen
En gång startade väckelsen med Levi Petrus i spetsen i Stockholm
Att vara med första gången är speciellt
Du som kommer i morgon kommer inte bara på en konsert
Du kommer inte bara till ett hotell
Du kommer inte bara på ett Profetisk möte
Du kommer till ett skeende
Du måste anmäla dig
Ingen observera ingen kan bara komma !!

Du måste vara anmäld !!
Tommy.Dahlman@icloud.com eller sms
+46768533484

Vi kommer ha strikta covid 19
Regler med en vakt
Vi kommer ha en jättestor sal på
Elmia
Detta är inget vanligt möte

Vi kommer hålla avstånd och inga köer
Vi kommer erbjuda frukt 🍇 vatten kaffe
Gratis inträde
Max 50
Personeer

I kvöl startar det Judiska Nyåret 5781
SHANA TOVA
Happy Rosh Hashana till alla judiska vänner
Det kommer ske skifte i andevärlden ett enormt skifte denna helgen
Citera
2020-09-22, 15:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
En narcissist erkänner aldrig att de har fel.
Därför kan de aldrig ärligt be om förlåtelse.
Kanske därför de aldrig ändrar beteende hur
många gånger de än säger förlåt? Innerst inne
tycker de inte att de har gjort något fel.
Grogrunden för ett nytt Knutby finns. Lekardahl får nog se upp innan Tommy äter upp honom och tar över hela rörelsen, skaffar en Porsche och börjar handplocka profeter som gör som han säger.
Citera
2020-09-23, 12:22
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Om nu unge Tommy ägnat tiden på svenskalektionerna åt det han skulle så hade han vetat att ordet betänk är ETT ord (tyska erwägen, engelska consider), och har inget med bön att göra över huvud taget. Men vad spelar det för roll när jesustanterna jublar?
Huruvida Roger Larsson är mer hemma på svenska eller för den delen bön lämnar jag osagt, men om umgänget är av det flitigare slaget så är det anledning misstänka att de har en liknande syn på saken.
Larsson var det ja, men är inte han från Frälsningsarmén? Vad gör han hos Trosrörelsen?
Citera
2020-09-23, 15:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Larsson var det ja, men är inte han från Frälsningsarmén? Vad gör han hos Trosrörelsen?

Tommy Dahlman står inte nämnd på affishen för DFMs invigning av lokaler i Uppsala. Däremot finns Roger Larsson med.

https://us4.campaign-archive.com/?u=...3fxn25suzKSTlQ
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-09-23 kl. 16:33.
Citera
2020-09-23, 16:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Angående DFMs ekonomi:

"Trohet i givandet

Vi är en organisation som helt och håller lever tack vare människor som arbetar ideelt och som satsar en del av sitt överflöd till andligt och socialt arbete. I dagsläget bygger vår överlevnad på att människor bistår när det behövs. Vi arbetar nu för en ekonomisk struktur som ska få oss stabila och jämna i våra åtaganden. Ett räknexempel är att 500 personer ger 500 kr i månaden. Om vi så snart som möjligt, genom Guds nåd, kunde nå dit skulle vår vardag se både lugnare och stadigare ut."

"Ett räknexempel är att 500 personer ger 500 kr i månaden." Alltså 250 000 kr / månad. För att betala hotellnätter och sexköp åt Tommy Dahlman?

Är det de "underlägsna" som duger till att skänka pengar så att Tommy Dahlman kan fortsätta att vara överlägsen?
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-09-23 kl. 16:33.
Citera
2020-09-23, 17:39
Medlem
Citat:
Tommy Dahlman står inte nämnd på affishen för DFMs invigning av lokaler i Uppsala. Däremot finns Roger Larsson med.

Dels har Frälsis en rätt så stor bredd vad gäller förkunnande, dels så är det 20 år sedan han gick i pension. Är väl det jag kan komma på som förklarar det hela.
Citera
2020-09-23, 17:41
Medlem
Citat:

Den har cirkulerat rätt länge, så det kan hända att den gjordes innan man vågade exponera honom offentligt igen, eller så är han upptagen på annat håll (någon rumänska kanske?).
Citera
2020-09-23, 17:43
Medlem
Citat:
Angående DFMs ekonomi:

"Trohet i givandet

Vi är en organisation som helt och håller lever tack vare människor som arbetar ideelt och som satsar en del av sitt överflöd till andligt och socialt arbete. I dagsläget bygger vår överlevnad på att människor bistår när det behövs. Vi arbetar nu för en ekonomisk struktur som ska få oss stabila och jämna i våra åtaganden. Ett räknexempel är att 500 personer ger 500 kr i månaden. Om vi så snart som möjligt, genom Guds nåd, kunde nå dit skulle vår vardag se både lugnare och stadigare ut."

"Ett räknexempel är att 500 personer ger 500 kr i månaden." Alltså 250 000 kr / månad. För att betala hotellnätter och sexköp åt Tommy Dahlman?

Är det de "underlägsna" som duger till att skänka pengar så att Tommy Dahlman kan fortsätta att vara överlägsen?
Jo det är nog de "underlägsna" som åsyftas, inte minst "jesustanterna" borde känna sig manade att bidra till hans utsvävningar.
Citera
2020-09-24, 01:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Jo det är nog de "underlägsna" som åsyftas, inte minst "jesustanterna" borde känna sig manade att bidra till hans utsvävningar.
Enligt Tommy har de runt 1000 medlemmar nu. Men om alla de skänker en femhundring i månaden låter jag vara osagt.
Citera
2020-09-24, 18:10
Medlem
Magictrixs avatar
Kollade lite på morgonstånd och noterade att predikan om den djupt ångerfulle sonen har nästan 4500 visningar, men bara två kommentarer och en handfull likes. Det finns någon sorts formel som anger vad som är normal respons per tusen besökare. Det här är ju långt ifrån normal reaktion. Frågan är ifall det är nyfikna människor som läst Expressen eller från olika forum som bara kollar läget. Eller så kan det vara att de köpt tittare för att öka intresset, ā la Blondinbellla. Vad tror ni?
Sedan blir det bal på Slottet i Örebro. Åter till brottsplatsen alltså. Det blir nyårsafirande där. Inte. Ingen bal heller. Det blir profetisk konferens. Igen. På nyårsafton! Att de orkar. Ska vi gissa att den ungerska smör-saxofonisten spelar läsarsånger vid tolvslaget och de som är där inte säger skål, men nickar lite generat och tömmer ett halvt glas Pommac innan de säger att det är en dag i morgon också, om Herren dröjer. Skulle vara kul att se vad Tommy gör, för han lär väl inte vara kvar i den delen av slottet i alla fall.
Citera
2020-09-24, 20:19
Medlem
HomoHitlers avatar
Nu har Tommy tydligen stämt någon för förtal, undrar vem det är.

https://m.facebook.com/story.php?sto...11090480699452
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in