2020-06-04, 14:29
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
M*rk*s B*rro har jag tolkat det som. Göteborgare. Men det borde gett större uppståndelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han är väl katolik & då stämmer inte "kyrkoprofil" direkt?

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tommy borde vara avskriven som pastor och lärare sedan länge. Han har uppenbart långt kvar tills "morgonstjärnan går upp i hans hjärta" och är olämplig till någon som helst ansvarspost.
Marcus Birro är inte och har aldrig varit katolik, däremot har han felaktigt/lögnaktigt påstått sig vara det, trots att han varit medlem i Svenska kyrkan. Sent omsider tänkte han faktiskt konvertera, men det omöjliggjordes av att han begick dubbelt hor i samband med den processen. De ville då inte ha honom, papisterna.

Men det här handlar ju om hans polare, horkarlen Tommy Dahlman, mannen som ser ut som en parodi på en bedagad dansbandsmusiker. Han har visst skrivit ett 15-tal böcker, som sålt i 100000 exemplar (enl. Wikipedia). Frikyrkosfären tycks vara som en egen värld, få utanför den har hört talas om dess kändisar och idoler.

När Birro fockades från sina pingstkyrkoengagemang p.g.a. sitt hor (jo, han trodde sig kunna "leva på synden" och blev mycket förorättad när han inte fick turnera längre), såg Tommy till att han fick en summa pengar som viss kompensation.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-06-04 kl. 14:34.
Citera
2020-06-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej, har jag sagt det?
Läs mitt första inlägg.

Gjorde inte det men lät spontant som att man ibland kan se mellan fingrarna. Om det hela nu stämmer är TD ett riktigt svin. Det hela hände i november och han har sedan dess predikat kristen moral och etik. Om det stämmer måste han häcklas offentligt tills folk är nöjd. Jag hoppas det är någon annan det handlar om för hans skull.
Citera
2020-06-04, 15:38
Medlem
men farligt. pinsamt att det är olagligt att köpa sex.
Citera
2020-06-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Gjorde inte det men lät spontant som att man ibland kan se mellan fingrarna. Om det hela nu stämmer är TD ett riktigt svin. Det hela hände i november och han har sedan dess predikat kristen moral och etik. Om det stämmer måste han häcklas offentligt tills folk är nöjd. Jag hoppas det är någon annan det handlar om för hans skull.
Nej om man predikar om vissa saker och sen samtidigt medvetet gör det eller värre grejer så har man förlorat allt förtroende...
Citera
2020-06-04, 16:14
Medlem
covfefe...s avatar
Klart att kyrkfolk emellanåt gör lite bus. Till kyrkan söker sig många människor med missbrukspersonlighet, ADD, fd fängelsekunder och de som kommer från trasiga förhållanden. Folk som söker förändring. Vissa klarar av att leva ett bra liv när de blivit religiösa, andra kan trilla tillbaka i destruktiva beteendemönster.
Citera
2020-06-04, 17:24
Medlem
Magictrixs avatar
Tommy Dahlmans facebooksida är kvar. Där finns några korta predikningar på video att beskåda. Han påminner inte bara om Donald Trump med sin blonda kalufs och brun utan sol, men även med sina "alternativa fakta".
En predikan är när han läxar upp Albert Einstein och påstår att hans egen mormor och morfar var bättre föräldrar än Albert... (tydligen är han inte nöjd med sina egna föräldrar?). Han börjar med att hävda att Albert fick en dotter som han övergav vid ett års ålder. Det är inte riktigt sant. Detta hände 1902 och hon föddes med ett gravt handikapp som gjorde det omöjligt för Albert och hans fru att ta hand om henne. Hon hamnade på sjukhus/barnhem och dog ett år senare av scharlakansfeber.
Därefter nämner han att han fick två söner till som han också övergav. Det är en formulering av djävulens advokat. Albert och hans fru skilde sig 1919. Pojkarna var alltså ganska stora då. Han älskade sina barn, det framgår av brev till frun från hans resor. Men 1910-talet var det ingen man som var hemmapappa kan man nog påstå. Inte Tommys farfar heller. Känns lite långsökt att ta upp en historia som är över hundra år gammal för att visa på att kärleken till sina barn är störst av allt. Har karln ens egna barn?
Citera
2020-06-04, 17:26
Medlem
HomoHitlers avatar
Vet inte varför men avskyr amatörpsykologen Tommy.... Tycker han är lismande och slemmig.

Jag är hedionist som super knullar men står för det, ogillar falska typer.
Citera
2020-06-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tommy Dahlmans facebooksida är kvar.

Ja hans "offentliga" sida finns kvar, men hans (nuvarande) profil är borta igen. Försvann först ett tag igår, men återkom under förmiddagen idag för att åter försvinna. Sak samma med Twitter och Instagram (såvitt jag kunnat se).
Citera
2020-06-04, 18:14
Medlem
Stina-Linas avatar
Om jag ska vara ärlig tror jag inte att det är den ni tror och ofta nämner.Varför? Därför att den som köpt sex varit engagerad i sånt som handlar om vara deltagare i samhällsdebatter i bla moralfrågor och sånt.Jag tror inte att den ni nämner är engagerad samhällsdebatter av det slag som står i pressen eller nyheterna..Nu kan ju det stå fel i tidningen men ändå. Jag tror att ni är ute efter fel person.Därmed inte sagt att jag har en aning om vem, det är för det har jag inte.
Senast redigerad av Stina-Lina 2020-06-04 kl. 18:20. Anledning: Omformulering
Citera
2020-06-04, 18:20
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Om jag ska vara ärlig tror jag inte att det är den ni tror och ofta nämnee.Varför? Därför att den som köpt sex varit engagerad i sånt som handlar om att ge stöd till människor som är i behöv av stöd.Jag tror inte att den ni nämner är engagerad i socialt arbete eller familjerätt

Lekardahl avskedade honom, det ÄR TD.....
Citera
2020-06-04, 18:33
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag skriver inte hur det är jag skriver vad jag tror.... och vi kan vara oense om det, det överlever vi båda

Jag är ju inte omedveten om vad som pågått här och var om man säger så -jag har ju sett det med egna ögon fast det var länge sen nu.Fast å andra sidan i alla sammanhang kan samma saker förekomma och gör ju fortfarande Det är trist när det är en troende som har nån slags kristen "profil" och därmed ett stort ansvar handlar så för det är ju motsatt trons väsen om jag nu får uttrycka mej tydligt. Fast jag använder sällan såna uttryck numera

Jag tänker vidare i min ensamhet.
Citera
2020-06-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Klart att kyrkfolk emellanåt gör lite bus. Till kyrkan söker sig många människor med missbrukspersonlighet, ADD, fd fängelsekunder och de som kommer från trasiga förhållanden. Folk som söker förändring. Vissa klarar av att leva ett bra liv när de blivit religiösa, andra kan trilla tillbaka i destruktiva beteendemönster.

Sant och klokt sagt.

Hoppas den rackarn åter dit rejält och att anhöriga inte drabbas allt för hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in