2021-08-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Peter påpekade att det inte var den här sortens transparens som efterfrågades, vilket han har helt rätt i. Nyfikna på vad som hände är vi nog lite till mans, men kritiken som diskuterats har ju handlat om profitören och DFM i första hand och inte den ödmjuke.
Svaret blev (fritt citerat ur minnet): "Nu visar vi på den transparens som många efterfrågat, och låter Tommy prata ut men du fortsätter att kritisera istället för att lyssna". Meningsbyggnaden var yxig och rörig vilket tyder på att det var profitören som skrev det, men givetvis kan det också ha varit den ödmjuke i lindrigt nyktert tillstånd.
Ämnet är nog detsamma, men kommer den ödmjuke få ratta det hela själv? Den som har lever får se, eller hur det nu var. 😉

Ok tack! Har ju hela tiden tänkt att det är profeten som gallrat när han vaknat, men nu tror jag nog mer på Bength. Någon annan som använder sig av inloggningen har inte noterats väl?
Citera
2021-08-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjamespark
Ok tack! Har ju hela tiden tänkt att det är profeten som gallrat när han vaknat, men nu tror jag nog mer på Bength. Någon annan som använder sig av inloggningen har inte noterats väl?
Nej inte vad jag vet. Den ödmjuke måste ju "låna" konton, men det har inte slutat så väl hittills för de som lånat ut. Så det är mycket möjligt att det är den läspande som fått kalla fötter, men intressant fenomen oavsett.
Citera
2021-08-01, 11:08
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjamespark
Jäpp, så då undrar vän av ordning några saker.
Vem tog bort det nu tro, för du skrev att profeten hade försvarat det? Vad skrev Gembäck och vad svarade Mattias? Är det Boring Bength som sitter och rensar de inlägg som är lite för roliga? Vad ska nu predikan handla om, eller var det bara hemligt? Allt kan hända i direktsändning. Kommer Bength släcka ner om TD blir för personlig? Ett par av svaren får vi kanske i nästa avsnitt av ”Söndningen”!

Jag såg aldrig att någon profet försvarat något. Gembäck skrev lite kul att det inte direkt var den transparensen som efterfrågades. Det inlägget hann få några likes. Den som svarade Gembäck vet vi inte, men det lät som BengTH Boring. Han skrev i alla fall något menlöst om vikten om transparens i allt. Om det var Mattias så missade jag det. Det lät inte som Tommy i alla fall, eftersom det saknades en förolämpning i texten.

Själv undrar jag mest vad som hände med Profitörens omsusade come back. Tommys predikan blev tydligen viktigare. Undrar om Profeten ens visste om att han skulle uppträda i morgon?
Citera
2021-08-01, 11:12
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Nej inte vad jag vet. Den ödmjuke måste ju "låna" konton, men det har inte slutat så väl hittills för de som lånat ut. Så det är mycket möjligt att det är den läspande som fått kalla fötter, men intressant fenomen oavsett.

Är där någon skillnad när man har FB privat eller om man är en förening eller grupp? Allt Tommy tar i blir till bajs, så även hans konton. Men som "namnlös" och därmed olänkad verkar han rinna genom systemet när han uppträder på DFMs Facebook. Å ena sidan står han för en makalös underhållning när han fantiserar sig fram genom livet. Inte en dag utan ett nytt skämt. Det vore nästan trist om han försvann från Facebook. Å andra sidan är det en tidsfråga innan han blir inspärrad.
Citera
2021-08-01, 11:27
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Har faktiskt sett ilska över att ha blivit dumpad , bara män I frikyrkliga sammanhang .. det är killar som har låg till ingen erfarenhet av brudar och därmed, mentalt, är lite på tonnårsstadiet fortfarande....

Mina kompisar i pingst (släkt mest) var förskräckta när jag hade sex med tjej efter tjej, samtidigt som de var nyfikna och avundsjuka... sådan är nog Tommy. Det blev inte många brudar, inte pga religion, utan för att de inte vågade.... då blir man bitter om man blir dumpad.

De som avstår av religiösa skäl och är ärliga respekterar jag 100% däremot.

Men måste medge att lite intressant ska det bli på måndag faktiskt.....

Intressanta tankar tycker jag. Jag känner också ett par fall. Vet flera (både män och kvinnor) som blivit utan och accepterat Jesus som substitut för engångsligg. Det är svårt att säga om de är lyckliga av det beslutet, men religion handlar ju för vissa i första hand om en metod och ett regelverk för att guida sig genom sin egen osäkerhet. Jag är säker på att om de skulle träffa någon nu skulle de träffa någon som var som de själva. Med andra ord tror jag inte det skulle bli så mycket åka av ändå.

Man får inte glömma att Tommy är en psykopat (nu är jag där igen...) och sådana saknar vanlig empati samt förmåga att känna känslor som oss andra. Jag tror att Tommy aldrig varit kär. Kåt däremot, men då går han och köper en hora lika bekymmersfritt som du köper en liter mjölk. Milfen var bara en produkt som stärkte hans ego och bekräftade hans kungarike. Ung och vacker. När hon dumpade honom kunde hans ego inte hantera det. Han var aldrig kär i henne heller utan är bara kränkt. I Nordkorea finns inga avvikelser från att samtliga invånare hyllar sin älskade ledare.
Citera
2021-08-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Är där någon skillnad när man har FB privat eller om man är en förening eller grupp? Allt Tommy tar i blir till bajs, så även hans konton. Men som "namnlös" och därmed olänkad verkar han rinna genom systemet när han uppträder på DFMs Facebook. Å ena sidan står han för en makalös underhållning när han fantiserar sig fram genom livet. Inte en dag utan ett nytt skämt. Det vore nästan trist om han försvann från Facebook. Å andra sidan är det en tidsfråga innan han blir inspärrad.
Användaravtalet är detsamma, men det verkar som om sidor hanteras lite annorlunda. Det är den ödmjuke och profitören uppenbarligen medvetna om, men arbete pågår för att komma åt även den biten. Såvida inte rockstjärnan gör jobbet åt oss vill säga.
Citera
2021-08-01, 17:19
Medlem
I fb-gruppen "Profetiskt mentorskap 2.0" säger en av medlemmarna att "Bröllop pågår" handlar om det himmelska bröllopet. Så blir nog inte så spännande på måndag. Tommy kommer predika om det himmelska bröllopet.
Det var hon "Samhall-kvinnan" som svarade en annan raketforskare. Eller om det var tvärtom🤔
Citera
2021-08-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
I fb-gruppen "Profetiskt mentorskap 2.0" säger en av medlemmarna att "Bröllop pågår" handlar om det himmelska bröllopet. Så blir nog inte så spännande på måndag. Tommy kommer predika om det himmelska bröllopet.
Det var hon "Samhall-kvinnan" som svarade en annan raketforskare. Eller om det var tvärtom🤔
Det är idel "raketforskare" som sagt, så de kommentarerna ska nog tas med inte bara ett kilo natriumklorid (eftersom vi har popcorn framme så går det ju åt en del) utan en hel del annan krydda också. Men visst, det var min första reaktion också när jag såg rubriken, men i så fall är det ju ingen "ovanlig" predikan utan en repris på det som idel präster och pastorer förkunnat de senaste 20 århundradena. Fast det är klart, när den ödmjuke predikar är det ju alltid unikt. Han skriver ju reklamen för sina "predikningar" själv och kallar det "bibelförankrat, tidsrelevant och livsförändrande", ingen falsk blygsamhet här inte.

Någon ställde en fråga på inlägget om "DFM Management", och fick svar också!
"Ca 50 ledare?! Ni vet inte riktigt hur många ni är i DFM management?"
Profitören: "jo det gör vi"
Den ödmjuke: "Jag tittade efter i listan nu. Till mötet i morgon har 52 ledare fått invitationen. Så 52 är den exakta siffran. Var det något mer?"
Så 52 medlemmar alltså i dagsläget, därtill några allmänt förvirrade jesustanter så har vi ungefär deras supporterskara.
Citera
2021-08-01, 18:38
Medlem
Citat:

Men då ska vi komma ihåg att det var just tolkningen kring det himmelska bröllopet som ”skapade” ”Kristi Brud” i Knutby, så bara tolkningen blir tillräckligt unik på måndag så finns nog förutsättningar för att det blir spännande Ja ja, vi får se vad han trollar fram ur rockärmen denna gång.
Citera
2021-08-01, 18:40
Medlem
Citat:
Intressanta tankar tycker jag. Jag känner också ett par fall. Vet flera (både män och kvinnor) som blivit utan och accepterat Jesus som substitut för engångsligg. Det är svårt att säga om de är lyckliga av det beslutet, men religion handlar ju för vissa i första hand om en metod och ett regelverk för att guida sig genom sin egen osäkerhet. Jag är säker på att om de skulle träffa någon nu skulle de träffa någon som var som de själva. Med andra ord tror jag inte det skulle bli så mycket åka av ändå.

Man får inte glömma att Tommy är en psykopat (nu är jag där igen...) och sådana saknar vanlig empati samt förmåga att känna känslor som oss andra. Jag tror att Tommy aldrig varit kär. Kåt däremot, men då går han och köper en hora lika bekymmersfritt som du köper en liter mjölk. Milfen var bara en produkt som stärkte hans ego och bekräftade hans kungarike. Ung och vacker. När hon dumpade honom kunde hans ego inte hantera det. Han var aldrig kär i henne heller utan är bara kränkt. I Nordkorea finns inga avvikelser från att samtliga invånare hyllar sin älskade ledare.
Så ung är hon inte och inte speciellt vacker men ett spännande bagage och så har hon lämnat sina ungar,vilken lycka för Tommy med en kvinna som lämnar allt även barnen.

Det är ju många som vet att både han och Lekis njutit av köpeflickor . Rumänska ,smutsiga,stinkande billiga framför allt..
Alla vet att när någon åker dit ligger tusentals horköp före man torskar. Så vad gör alkisarna nu?
Citera
2021-08-01, 18:41
Medlem
Citat:
Kristi brud är på ingång till brudgummen
Citera
2021-08-01, 19:14
Medlem
Citat:
Å ena sidan står han för en makalös underhållning när han fantiserar sig fram genom livet. Inte en dag utan ett nytt skämt. Det vore nästan trist om han försvann från Facebook. Å andra sidan är det en tidsfråga innan han blir inspärrad.

Hej, jag är ny här.

Jag har inte för avsikt att försvara vare sig DFM eller någon av de aktuella herrarna. Jag vet inte heller om de läser här, men som flera noterat är det uppenbart att de inte mår särskilt bra. Utan att vara mer insatt än någon annan inser jag att det finns en risk att det skulle kunna gå riktigt illa. Jag skulle därför välja att ta det lugnt med häcklandet.

Pax et bonum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in