2021-08-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Vad milfen menar är att hon är stalkad av Tommy. Från vad jag har hört trakasserar han henne än idag. Och inte bara henne. Han ringer runt till alla som kommit i kontakt med henne för att hitta på lögner. Det finns bara en enda sak i Apelsinens liv, det är att ingen lämnar honom. Han är djupt kränkt. Hon hade snyft snyft lovat ju, buhu. Apelsinen är en taliban och värsta sortens "man" som måste kontrollera sina kvinnor och använder bibeln för att få dem tro de inte är värda ett skit utan sina män. Något han nu motbevisar genom att ringa runt och erkänna att hon fortfarande har makt över honom.

Apelsinmannen är genomrutten och milfen upptäckte det redan efter en kort tid. Han drar sig inte för att lägga in sig på sjukhus för att få uppmärksamhet. Som den lille pojke han är. Benjamin hade tydligen något med DFM och Åkersberga att göra för väldigt länge sedan. Enligt hans tal igår blev Benjamin lämnad i sticket. Jag antar att det var då han och Milfen lärde känna varandra. Nu verkar Tommy tro att de har något ihop och är galen av svartsjuka. Misstänker att det är det som ligger bakom hans tomma hot snarare än att han skulle ha snackat skit om DFM.
Så kan det säkert vara. Det är ändå rätt smart av Marinen att referera till DFM istf apelsinskalet, det gör att det blir större press på resultatlistan att agera. Frågan är vad de ska hitta på den här gången, hjärtinfarkt och hjärntumör är ju redan avverkade?
Det som är mest intressant är ändå att BM (och tydligen några till) uppfattar det som att de är hotade även fysiskt, vilket är rent löjeväckande såvida inte den ödmjuke är väl bekant med någon eller några "gorillor" (vilket jag tvivlar på). Men hot är hot även om det inte finns "muskler" bakom, och jag hoppas innerligt att de ligger på snuten om det här. Förr eller senare händer det något, och ju mer provocerad den ödmjuke blir ju mer kommer han att "ödmjuka sig" och till slut så går han för långt. Frågan är inte om utan när.
Men om "hjärntumören" var för att hitta ett sätt att skyla över hans trakasserier mot milfen m.fl så har det helt klart misslyckats, så den kirurg som han besökte var nog inte så skicklig.
Citera
2021-08-12, 16:35
Medlem
Coolvid19s avatar
För oss som är språkligt intresserade pågår nu ännu en legendarisk debatt. Denna gång på FB-sidan Profetiskt Mentorskap 2.0. Där har någon med orange hy skrivit att under de välsignade dagarna i Oktober kommer en "paslmist" att delta. Någon undrade vem i det illustra sällskapet som skrivit en psalm. Apelsinen menar att det var en "artist" som ska delta, men kunde inte namnge denne. En Jesustant hävdar att hon varit med och skrivit ett hundratal lovsånger. Någon menar att det inte är att vara psalmist. Tanten menar att hon är kallad av Gud och kan kalla sig vad hon vill. Diskussion pågår. Funderar på att fråga om det är skillnad mellan att vara "psalmist" eller psalmist utan citat.
Citera
2021-08-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Här är klippet

Tack för länken.
Kände igen Benjamin,han har ju nämnts tidigare,men det är många personer att hålla reda på.Tyckte att han talade väldigt väl till skillnad mot Tommy som jag knappt orkar lyssna på,förstår inte de som tycker han "predikar"bra.
Intressant det han sa om hoten och att en utredning runt DFM fortskrider,hoppas verkligen att miserabla Mattias och Tommy kläs av in på bara skinnet.
Att lura och bedra människor på det sätt som de gör är ju hemskt,och att de även hotar människor är rent förkastligt.
Senast redigerad av vigusa 2021-08-12 kl. 23:38.
Citera
2021-08-13, 11:50
Medlem
Citat:
Det finns ”många” religiösa frimicklare på social media. Frimicklare i den betydelsen att de själva sällan står under något som helst ledarskap men sätter sig själva mer än gärna på höga kameler. Kameler i den bemärkelsen att de troligtvis lever i en egen ”öken” och verkar äga hur mycket tid som helst bakom tangentborden.
Vi är tydligen inte så många om man ska tolka citationstecknen enligt den grammatik som gäller för alla utom den ödmjuke, i övrigt motsäger han sig själv i vanligt ordning:
Citat:
Ett typiskt sekteristiskt drag är det ständiga språkbruket ”vi mot dem” eller ”vi och dem”. I den stunden det andliga bygget drar sig undan samhället och blir en isolerad bakgata utan insyn påbörjas ett osunt skyttegravskrig.
Inlägget är, återigen i vanlig ordning numera när "Bagdad Bob" är i farten, en repris.
Citera
2021-08-13, 12:58
Medlem
Ska man skratta eller gråta, jag väljer det förstnämnda.
Citat:
För min personliga del blir det en surrealistisk upplevelse att höra bisarra rykten om att DFM medvetet skulle bygga en sekt. Sanningen är att vi utmanar varje auktoritär och isolationistisk tendens genom demokratiska styrmedel och gränsöverskridande ekumeniska miljöer.
Jag kommer alltid att verka för människans tankefrihet och så länge jag själv förmår att tänka fritt kommer jag ställa mig i vägen för sekterism.
Undras om exempelvis jesusmannen (Benjamin) och milfen håller med om det? Men intressant att den ödmjuke nu går ut och försvarar "sig" (viktigt med kommunikationstecknen), även om han påstår att han gör det för DFM; uppenbarligen känner han sig aningen trängd med tanke på att det börjar blåsa upp igen nu efter semestrarna.
Senast redigerad av Murvelkott 2021-08-13 kl. 13:01.
Citera
2021-08-13, 14:43
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Vi är tydligen inte så många om man ska tolka citationstecknen enligt den grammatik som gäller för alla utom den ödmjuke, i övrigt motsäger han sig själv i vanligt ordning:

Inlägget är, återigen i vanlig ordning numera när "Bagdad Bob" är i farten, en repris.
Jag törs inte påpeka att idiomet lyder "höga hästar" och inte höga kameler...
Citera
2021-08-13, 15:25
Medlem
Citat:
Jag törs inte påpeka att idiomet lyder "höga hästar" och inte höga kameler...
...för att inte tala om vad "kamelryttare" brukar kallas i lite mer profana sammanhang...
Citera
2021-08-13, 15:47
Medlem
Citat:

Undras om exempelvis jesusmannen (Benjamin) och milfen håller med om det? Men intressant att den ödmjuke nu går ut och försvarar "sig" (viktigt med kommunikationstecknen), även om han påstår att han gör det för DFM; uppenbarligen känner han sig aningen trängd med tanke på att det börjar blåsa upp igen nu efter semestrarna.
Notera gärna den ödmjukes kommentar apropå jesusmannens kritik: "Om du tittar igenom vår tidslinje ser du ganska många som kommer till tals.
Självklart har vi en viss moderation. Men här råder öppenhet.
Önskar dig en fin helg!"

Notera att här används citationstecknen enligt den officiella regelboken, inte den ödmjukes egna.
Senast redigerad av Murvelkott 2021-08-13 kl. 15:50.
Citera
2021-08-13, 16:28
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Notera gärna den ödmjukes kommentar apropå jesusmannens kritik: "Om du tittar igenom vår tidslinje ser du ganska många som kommer till tals.
Självklart har vi en viss moderation. Men här råder öppenhet.
Önskar dig en fin helg!"

Notera att här används citationstecknen enligt den officiella regelboken, inte den ödmjukes egna.
"Sanningen är att vi utmanar varje auktoritär och isolationistisk tendens genom demokratiska styrmedel och gränsöverskridande ekumeniska miljöer.
Jag kommer alltid att verka för människans tankefrihet och så länge jag själv förmår att tänka fritt kommer jag ställa mig i vägen för sekterism." - Tommy Dalman

Sanningen är att vi utmanar varje auktoritär och isolationistisk tendens genom demokratiska styrmedel och gränsöverskridande ekumeniska miljöer.

Sanningen är Tommy auktoritärt ringer och skäller ut och hotar de som inte tycker som han. Sanningen är också att det "demokratiska" (för tydlighets skull använder jag citattecknet korrekt här, alltså menar jag icke demokratisk) styrmedlet är taget från ett klanstyre för 2000 år sedan. Samma regelverk som det "demokratiska" Jehovas Vittnen använder. Tre feta män ska bedöma vad som är sant eller inte. Det mesta tragiska är att det är just dessa män som är korrupta och kriminella och allmänt pajiga.

Jag kommer alltid att verka för människans tankefrihet och så länge jag själv förmår att tänka fritt kommer jag ställa mig i vägen för sekterism.
Den största lögnen av alltihop. Tommy tolererar ingen tankefrihet. Han använder terror och hot och trakasserier för att få sin vilja igenom och tolererar inga motståndare.
Citera
2021-08-13, 16:53
Medlem
Citat:

Vore tråkigt om Tommy slutar att använda kommunikationstecken felaktigt. Det är hans signum. Om tillräckligt många gör det så kanske det kommer en nyutgåva av boken "Svenska skrivregler".
Citera
2021-08-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Vore tråkigt om Tommy slutar att använda kommunikationstecken felaktigt. Det är hans signum. Om tillräckligt många gör det så kanske det kommer en nyutgåva av boken "Svenska skrivregler".
Om han får bestämma så definitivt, han är ju världens medelpunkt personifierad.
Citera
2021-08-13, 17:17
Medlem
Citat:
"Sanningen är att vi utmanar varje auktoritär och isolationistisk tendens genom demokratiska styrmedel och gränsöverskridande ekumeniska miljöer.
Jag kommer alltid att verka för människans tankefrihet och så länge jag själv förmår att tänka fritt kommer jag ställa mig i vägen för sekterism." - Tommy Dalman

Sanningen är att vi utmanar varje auktoritär och isolationistisk tendens genom demokratiska styrmedel och gränsöverskridande ekumeniska miljöer.

Sanningen är Tommy auktoritärt ringer och skäller ut och hotar de som inte tycker som han. Sanningen är också att det "demokratiska" (för tydlighets skull använder jag citattecknet korrekt här, alltså menar jag icke demokratisk) styrmedlet är taget från ett klanstyre för 2000 år sedan. Samma regelverk som det "demokratiska" Jehovas Vittnen använder. Tre feta män ska bedöma vad som är sant eller inte. Det mesta tragiska är att det är just dessa män som är korrupta och kriminella och allmänt pajiga.

Den största lögnen av alltihop. Tommy tolererar ingen tankefrihet. Han använder terror och hot och trakasserier för att få sin vilja igenom och tolererar inga motståndare.

Ja, det är svårt att vifta bort vittnesmålen från hans ex Milfen, Benjamin och fler avhoppare. Verkar riktigt infekterat åt alla håll och kanter. Mr Orange är på krigsstigen, vilket knappast ger ett sympatiskt intryck. Sedan verkar ju Benjamin också vara lite motsägelsefull, han säger att han inte ska peka ut, men i nästa sekund så gör han just det. Och diskussionen som förs i kommentarerna är ju inte jätte konstruktiv. Men värst är ju den ödmjuke som hängt ut Benjamin på ett mycket fult sätt. Där rasade mitt förtroende för Tommy rätt så rejält. Eller nä, värst är nog hur han behandlat sitt ex. Milfen verkar vara en bra människa. Förstår bara inte vad hon såg hos Tommy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in