2021-08-11, 20:21
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Det är bra om man läser innantill ibland, 30000 står det vilket blir knappt 4300 per "predikan".

Om jag känner Tommy rätt tittar han på sina egna predikningar en tio tjugo gånger om dagen. Alla som scrollar genom DFMs sida ger en visning på video, oavsett man tittar tre sekunder eller hela skiten.

Men viktigast ikväll är att Jesusmannen Benjamin ska hålla tal på sin Facebooksida. Klockan 21.00 ska han berätta sin sanning om DFM och hur de förföljt honom och trakasserat honom. Eventuellt kommer Milfen själv att bidra med någon sanning. Dock inte i sändning, sorry Apelsinen.
Citera
2021-08-11, 21:17
Medlem
HomoHitlers avatar
Fy fan, de hotar hans barn de svinen...... Satan vad jag vill möta Tommy nu och prata han tillrätta.......
Citera
2021-08-11, 21:38
Medlem
Sune-Sverre-Ls avatar
Prata honom till rätta går nog inte. Tragiskt att det är redan vilsna själar han jobbar med och skadar på vägen. Tupperware försäljare skulle han vara, då gör han mindre skada. Att en ordbajsare som Tommy har lyssnare är för mig en gåta.
Citera
2021-08-11, 22:27
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Fy fan, de hotar hans barn de svinen...... Satan vad jag vill möta Tommy nu och prata han tillrätta.......

Vilka vidriga as de är. Det är dags att krossa dem en gång för alla nu.
Citera
2021-08-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler

Citat:
Ursprungligen postat av Sune-Sverre-L
Prata honom till rätta går nog inte. Tragiskt att det är redan vilsna själar han jobbar med och skadar på vägen. Tupperware försäljare skulle han vara, då gör han mindre skada. Att en ordbajsare som Tommy har lyssnare är för mig en gåta.

Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Vilka vidriga as de är. Det är dags att krossa dem en gång för alla nu.
De är uppenbarligen livrädda för den här mannen, inte minst den ödmjuke (som jag misstänker är den som gått i bräschen för hoten), vilket måste innebära att han sitter på känslig information av något slag.
Får nog brassa lite mer popcorn tror jag. 😉
Citera
2021-08-12, 00:11
Medlem
Skulle gärna vilja lyssna/läsa vad Benjamin har att förtälja.Är det någon som kan uppge var jag kan hitta det eller skicka en länk?

Tommy och DFM tycks bara bli värre och värre,så man hoppas ju att det snart blir ett slut på deras lurendrejeri.
Obs,bara spekulationer nu angående Tommys färjeresa.Kanske han rest till Björkö för att träffa P*trik W*ldau med fru M*ria,de är bosatta där sedan några år.Tänker mig ett scenario där han kanske vill få upplysningar om en viss pastor Gemb*ck.
Låter kanske långsökt,men jag tror absolut att Gemb*ck djupt förargat Tommy,och det gör man nog inte ostraffat mot den narcissist Tommy är.
Citera
2021-08-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Skulle gärna vilja lyssna/läsa vad Benjamin har att förtälja.Är det någon som kan uppge var jag kan hitta det eller skicka en länk?

Tommy och DFM tycks bara bli värre och värre,så man hoppas ju att det snart blir ett slut på deras lurendrejeri.
Obs,bara spekulationer nu angående Tommys färjeresa.Kanske han rest till Björkö för att träffa P*trik W*ldau med fru M*ria,de är bosatta där sedan några år.Tänker mig ett scenario där han kanske vill få upplysningar om en viss pastor Gemb*ck.
Låter kanske långsökt,men jag tror absolut att Gemb*ck djupt förargat Tommy,och det gör man nog inte ostraffat mot den narcissist Tommy är.
Här är klippet
Citera
2021-08-12, 06:49
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Här är klippet

Ja Herregud - vilken ankdamm. Håller mig ytterst neutral då jag inte är religiös. Måste dock säga att det mer Keith Richards över Tommy Dee än Benjamin.
Citera
2021-08-12, 08:03
Medlem
Sune-Sverre-Ls avatar
Kan det vara så att Tommy har tagit fel på morot - tomatjuice när han blandar till Bloody Mary. Därav karotin ansiktet.
Han behöver nog en B.M. till frukost, han läser nog Flashback som andra läser morgon tidningen.
Tänk att varje dag läsa att folk inte glömt hans besök hos prostituerade. Att varje dag läsa att hans ordbajsande är bedrägeri. Bondfångeri kallades det förr.
Senast redigerad av Sune-Sverre-L 2021-08-12 kl. 08:06.
Citera
2021-08-12, 09:00
Medlem
Läs kommentarerna till detta inlägg, bekräftar det som sagts i tråden.
Inte minst följande kommentar från milfen är intressant:
Citat:
Är jag snart inne på fjärde månaden och idag är det inte 96st samtal missade, ett sms varje kvart, men ännu är jag förföljd av ständiga frågor och när jag inte svarar så kontaktar andra kristna mig och springer ärenden. Folk har ringt och gråtit till mig av ord visat talat och allt för att jag valde att gå och lämna allt. Det är horribelt då jag trodde man fick gå in i en församling och ur en församling, men det har varit ett rent helvete för mig att lämna DFM pga en förföljelse som härstammat från en person. Åh, ingen har stoppat honom, ingen har brytt sig om att jag är en ensamstående mor eller att bitar i mitt liv vart krossat. Jag ber till Gud varje dag att jag ska bli fri från förföljelsen och lögnerna som skickats till mig. Men sanningen kommer fram och mär den kommer fram går vi alla fria som är rättfärdiga. Det är nog inte bara en som är drabbad, utan fler. Men en sak ör säker Jesus har redan vunnit seger!! 🤗
Citera
2021-08-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune-Sverre-L
Nej han har rätt hur fel han än har, vilket vi konstaterat många gånger. För en tid sedan var det en debatt på DFM Sverige (se tidigare inlägg i tråden) där den ödmjuke satte Covid-19 inom citationstecken, vilket fick många att reagera då man tolkade det som brukligt. Men enligt samma ständigt ödmjuke herre så var det något som kallas för "kommunikationstecken", vilket fick bl.a två erfarna svensklärare att reagera.
En av dem (Daniel Gustafsson) hade häromdagen en lika fruktbar diskussion med apelsinmannen om begreppet psalmist. Gustafsson hävdar att det är kutym att man för att kallas psalmist ska ha åtminstone en psalm publicerad i någon erkänd samling, vilket givetvis inte bekommer vare sig den ödmjuke (som här använder ett konto som en av de norska jesustanterna skapat åt honom) eller någon annan inom DFM. Att Gustafsson med 30 års erfarenhet som svensklärare borde veta vad han pratar om är heller inte relevant, Tommy Dee vet alltid bäst som sagt.
Citera
2021-08-12, 16:09
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Läs kommentarerna till detta inlägg, bekräftar det som sagts i tråden.
Inte minst följande kommentar från milfen är intressant:

Vad milfen menar är att hon är stalkad av Tommy. Från vad jag har hört trakasserar han henne än idag. Och inte bara henne. Han ringer runt till alla som kommit i kontakt med henne för att hitta på lögner. Det finns bara en enda sak i Apelsinens liv, det är att ingen lämnar honom. Han är djupt kränkt. Hon hade snyft snyft lovat ju, buhu. Apelsinen är en taliban och värsta sortens "man" som måste kontrollera sina kvinnor och använder bibeln för att få dem tro de inte är värda ett skit utan sina män. Något han nu motbevisar genom att ringa runt och erkänna att hon fortfarande har makt över honom.

Apelsinmannen är genomrutten och milfen upptäckte det redan efter en kort tid. Han drar sig inte för att lägga in sig på sjukhus för att få uppmärksamhet. Som den lille pojke han är. Benjamin hade tydligen något med DFM och Åkersberga att göra för väldigt länge sedan. Enligt hans tal igår blev Benjamin lämnad i sticket. Jag antar att det var då han och Milfen lärde känna varandra. Nu verkar Tommy tro att de har något ihop och är galen av svartsjuka. Misstänker att det är det som ligger bakom hans tomma hot snarare än att han skulle ha snackat skit om DFM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in