Citat:
Ursprungligen postat av
Utrotamuslimer
Vad var det för bråk?Blev TD tystad?
TD verkar haft starkt stöd från sin barndomsvän som skrev artiklar till hans försvar. Artiklar som visst raderats nu från den seriösa tidningen Inblick
(FB) Skvaller om Tommy Dahlman
Dalman har inte så många barndomsvänner kvar. Missbrukare har en tendens att utnyttja vänskap så länge det går. Sen går det inte längre... Agnarsson verkar å andra sidan ha tappat det han också. Han bedriver något slags krig mot alla som inte vill att Ebba Busch ska få köpa hus. Vet inte varför han är så obstinat på det, men han har väl sitt kors att bära? Han ska starta kristen tv-kanal med den där Sebbe Stax nu. Så jag gissar att Tommy bitter tittar på och ångrar sitt val.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utrotamuslimer
Mamma Dahlman låter sig luras till förbannelse

Jag är inte så insatt i såna här affärer/fiffel. Men om den ödmjuke sålt kåken till morsan måste den ju ha varit hans i ett tidigare skede.
Han har varit skriven hos morsan i fem år. Det betyder att den där artikeln när han fyllde 50 och skulle fira det med att resa med familjen till "hemlig ort" var en lögn. Där och då hade han redan supit bort dem. Vad jag förstått så bodde Tommy med sin familj i en rätt tjusig villa med pool. Han tjänade säkert bra i egenskap av alla uppdrag inom kristen media han hade. Men något måste ha hänt redan innan, för det tar ju en tid innan man får skilsmässa med barn och när frugan och barnen dessutom tar avstånd från en, då har man ingen lycklig skilsmässa.
Jag vet inget om bostadspriser i Dalsland, men antar att frugan fick minst hälften. Men köpte han morans hus för sin andel? Varför det? Kanske av något skattetekniskt skäl? För att slippa reavinstskatt och sedan för att slippa att kronofogden mätte ut han? Gissar han gjorde en deal med morsan då han ju ändå kommer få ärva huset när hon dör. Han hoppas väl på det? Jag hoppas tanten blir 100 och att hon i smyg testamenterat kåken till barnbarnen.
Så Tommy blir av med allt. Jobb, hus och familj. Det är såklart tungt. Men självförvållat. Han kunde inte hantera uppmärksamheten helt enkelt. Så han körde skiten i botten. Någonstans har jag läst en definition av extrem manlighet. Man tar en massa klossar och bygger det högsta tornet i kvarteret. När man vunnit så raserar man tornet.
Kollar man in bilder på Tommy från sin glans dagar ser han rätt fräsch och smidig ut. Bara fem år senare är han ett vrak. Det kan omöjligt bara vara sprit och tunnbrödsrullar som skapat detta monster. Det måste vara annat missbruk med i bilden.