Citat:
Ursprungligen postat av
Coolvid19
Efter ett halvår kommer du på att ditt första inlägg på Flashback ska bli att berätta om trevlig Tommy var 1988??? Alla psykopater är översvallande trevliga i fem minuter.
Du valde 1988 du (naturligtvis). Jag skrev också 2020 dvs ifjol och det var framför allt det jag åsyftade. Back in the 80´s var han lite för ytlig för min smak. Ifjol var han inte det. Däremot hyfsat insiktsfull om människans natur och världens, i grund och botten – största problem.
Har personligen aldrig någonsin träffat någon psykopat jag ansett vara trevlig. Om TD nu skulle vara en sådan...undrar man givetvis varför han är extremt påtagligt tyngd av skuldkänslor. Jag har inga problem med att någon (sakkunnig till 100% eller inte) sätter rätt diagnos på gubben. Men diagnosen ska vara rätt, därför följer jag tråden med intresse. Jag vill helt enkelt veta vem karln är. Psykopater tyngs aldrig speciellt mycket av skuldbördor. Renodlade psykopater tyngs aldrig ett skit.
En sak är dock säker; den teologiska inriktning som hans chef ML förespråkar är rätt djävulsk – amerikansk framgångsteologi, vars obibliskhet och sjuka natur till och med Ulf Ekman (deras svenske idol) till slut insåg i början av 2000-talet. Har knappt följt dessa gossars predikningar och utläggningar överhuvudtaget, men har ändå på känn att Mr Dahlman snurrat in på hypergrace och Lekardahl på prosperity magik. Två olika slags råttgift. Båda gifterna är i klass med den sjuke Aleister Crowley´s mentalt störda Sex Magik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coolvid19
Tommy har checkat in hos morsan. Undrar om hon är glad? Trevlig helg Tommy. Eller har du flyttat hem för gott? Raggaren skjutsade honom. Det gjorde han säkert så gärna utan ersättning.
Trodde bara att underrättelsetjänst hade sådan kontroll som du verkar ha.
Vem är raggaren förresten? Eddie Meduzas störste fan?
En annan sak, varför är du alltid skadeglad och rakt igenom ironisk? Har han lurat pengar av dig eller någon du känner har jag inga problem med att du skär halsen av honom. Har han fortsatt tigga pengar efter att han ifjol erkände för mig att det är osunt att hålla på med detta äckliga beteende? Sa inte Luther att den rättfärdige ska leva av tro? De som lever av manipulativt tiggeri – skulle nog må bra av att hamna under galgen. Världen blir ett något, något bättre ställe då. Så – tigger Tommy manipulativt, eller ber om 300k under bordet för terapi? Eller är det bara hans chef som håller på så? Sow a seed to Lucifer..?