Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-09, 20:20
Medlem
Coolvid19s avatar
Tommy har checkat in hos morsan. Undrar om hon är glad? Trevlig helg Tommy. Eller har du flyttat hem för gott? Raggaren skjutsade honom. Det gjorde han säkert så gärna utan ersättning.
Citera
2021-07-09, 22:48
Medlem
Observerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Efter ett halvår kommer du på att ditt första inlägg på Flashback ska bli att berätta om trevlig Tommy var 1988??? Alla psykopater är översvallande trevliga i fem minuter.

Du valde 1988 du (naturligtvis). Jag skrev också 2020 dvs ifjol och det var framför allt det jag åsyftade. Back in the 80´s var han lite för ytlig för min smak. Ifjol var han inte det. Däremot hyfsat insiktsfull om människans natur och världens, i grund och botten – största problem.

Har personligen aldrig någonsin träffat någon psykopat jag ansett vara trevlig. Om TD nu skulle vara en sådan...undrar man givetvis varför han är extremt påtagligt tyngd av skuldkänslor. Jag har inga problem med att någon (sakkunnig till 100% eller inte) sätter rätt diagnos på gubben. Men diagnosen ska vara rätt, därför följer jag tråden med intresse. Jag vill helt enkelt veta vem karln är. Psykopater tyngs aldrig speciellt mycket av skuldbördor. Renodlade psykopater tyngs aldrig ett skit.

En sak är dock säker; den teologiska inriktning som hans chef ML förespråkar är rätt djävulsk – amerikansk framgångsteologi, vars obibliskhet och sjuka natur till och med Ulf Ekman (deras svenske idol) till slut insåg i början av 2000-talet. Har knappt följt dessa gossars predikningar och utläggningar överhuvudtaget, men har ändå på känn att Mr Dahlman snurrat in på hypergrace och Lekardahl på prosperity magik. Två olika slags råttgift. Båda gifterna är i klass med den sjuke Aleister Crowley´s mentalt störda Sex Magik.

Citat:
Tommy har checkat in hos morsan. Undrar om hon är glad? Trevlig helg Tommy. Eller har du flyttat hem för gott? Raggaren skjutsade honom. Det gjorde han säkert så gärna utan ersättning.

Trodde bara att underrättelsetjänst hade sådan kontroll som du verkar ha.

Vem är raggaren förresten? Eddie Meduzas störste fan?

En annan sak, varför är du alltid skadeglad och rakt igenom ironisk? Har han lurat pengar av dig eller någon du känner har jag inga problem med att du skär halsen av honom. Har han fortsatt tigga pengar efter att han ifjol erkände för mig att det är osunt att hålla på med detta äckliga beteende? Sa inte Luther att den rättfärdige ska leva av tro? De som lever av manipulativt tiggeri – skulle nog må bra av att hamna under galgen. Världen blir ett något, något bättre ställe då. Så – tigger Tommy manipulativt, eller ber om 300k under bordet för terapi? Eller är det bara hans chef som håller på så? Sow a seed to Lucifer..?
Senast redigerad av Observerz 2021-07-09 kl. 23:33.
Citera
2021-07-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerz
Du valde 1988 du (naturligtvis). Jag skrev också 2020 dvs ifjol och det var framför allt det jag åsyftade. Back in the 80´s var han lite för ytlig för min smak. Ifjol var han inte det. Däremot hyfsat insiktsfull om människans natur och världens, i grund och botten – största problem.

Har personligen aldrig någonsin träffat någon psykopat jag ansett vara trevlig. Om TD nu skulle vara en sådan...undrar man givetvis varför han är extremt påtagligt tyngd av skuldkänslor. Jag har inga problem med att någon (sakkunnig till 100% eller inte) sätter rätt diagnos på gubben. Men diagnosen ska vara rätt, därför följer jag tråden med intresse. Jag vill helt enkelt veta vem karln är. Psykopater tyngs aldrig speciellt mycket av skuldbördor. Renodlade psykopater tyngs aldrig ett skit.

En sak är dock säker; den teologiska inriktning som hans chef ML förespråkar är rätt djävulsk – amerikansk framgångsteologi, vars obibliskhet och sjuka natur till och med Ulf Ekman (deras svenske idol) till slut insåg i början av 2000-talet. Har inte följt dessa gossars predikningar och utläggningar tillräckligt väl, men har ändå på känn att Mr Dahlman snurrat in på hypergrace och Lekardahl på prosperity magik. Två olika slags råttgift.

Trodde bara att underrättelsetjänst hade sådan kontroll som du verkar ha :-)
Vem är raggaren förresten? En annan sak, varför är du alltid skadeglad och rakt igenom ironisk? Har han lurat pengar av dig eller någon du känner har jag inga problem med att du skär halsen av honom. Har han fortsatt tigga pengar efter att han ifjol erkände för mig att det är osunt att hålla på med detta äckliga beteende? Sa inte Luther att den rättfärdige ska leva av tro? De som lever av tiggeri och religiös manipulation – de skulle må bra av att hamna under galgen.

Ja, en psykopat känner bara skuld/ånger om det drabbar en själv negativt. Den beskrivningen du ger, verkar inte beskriva en psykopat i strikt bemärkelse. Inte sällan hör man hur någon kan beskriva sitt ex som en psykopat, när det egentligen handlar om något annat. (Källa: magkänsla). Hur som helst, psykopater är ca 1 % av befolkningen, så inte så vanligt.
Citera
2021-07-09, 23:54
Medlem
Observerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Ja, en psykopat känner bara skuld/ånger om det drabbar en själv negativt. Den beskrivningen du ger, verkar inte beskriva en psykopat i strikt bemärkelse. Inte sällan hör man hur någon kan beskriva sitt ex som en psykopat, när det egentligen handlar om något annat. (Källa: magkänsla). Hur som helst, psykopater är ca 1 % av befolkningen, så inte så vanligt.

Aloha Snorre,

Tommy har nog förmåga till empati. Kan det möjligtvis vara så att vi människor överlag oftast inte på blodigt allvar känner skuld och/eller ånger förrän det drabbar oss själva negativt? Sant, psykopater tillhör enprocentarna enligt studier. Ibland undrar jag om inte detta till stor del är samma enprocentare som äger det mesta inkl makten och styr världen med ekonomiska, politiska, kulturella, militära och religiösa medel.
Citera
2021-07-10, 00:51
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Aloha Snorre,

Tommy har nog förmåga till empati. Kan det möjligtvis vara så att vi människor överlag oftast inte på blodigt allvar känner skuld och/eller ånger förrän det drabbar oss själva negativt? Sant, psykopater tillhör enprocentarna enligt studier. Ibland undrar jag om inte detta till stor del är samma enprocentare som äger det mesta inkl makten och styr världen med ekonomiska, politiska, kulturella, militära och religiösa medel.
Donad Trump är en. Om det är det du fiskar efter? Så de finns lite överallt. Men en osund frikyrkoförsamling på lösa boliner är ett smörgåsbord för en psykopat. Knutby är väl det mest kända exemplet. Men tomtarna i DFM saknar såväl erfarenhet som kunskap för att kunna slå mer än mynt av sina drivkrafter. Det verkar rätt solklart att de enbart njuter av att få leka rockstjärnor en stund till.

Nej, DFM har aldrig lurat mig personligen. Men de har blåst personer i min omedelbara närhet. Jag höjde ett ögonbryn när Dahlman "slog igenom" med sin anti-gay paroll för ett antal år sedan. Efter det har han personligen bevisat hur tragiskt det kan gå för en människa som inte lyssnar på andra. Från att ha supit bort sin familj och sitt hem till att besudla traffickingoffer. Han må ha blivit förlåten av vår Herre för sina synder, men han har aldrig visat ett uns av ånger utåt. Tvärtom. Allt han säger och skriver och visar upp visar på att han är en psykopat med narcissistiska drag. Den bild han försöker måla upp av sig själv i media är bara en fasad. Jag vet vad han gjort och fortfarande gör mot människor. Han är en djävul.
Citera
2021-07-10, 01:35
Medlem
Observerzs avatar
Citat:
Donad Trump är en. Om det är det du fiskar efter? Så de finns lite överallt. Men en osund frikyrkoförsamling på lösa boliner är ett smörgåsbord för en psykopat.

Vem är det som fiskar egentligen? Vill du ha napp så dra till Vatikanen. Trumpeten har som vi alla vet – aldrig haft någon kulturell eller militär påverkan. Han/de hatar "the military industrial complex" för mycket för det senare (i motsats till Obama, Hellary – ursäkta, jag menade Hillary och Biden)...jag har jag aldrig inbillat mig för en enda sekund att POTUS har mer makt än skuggregeringen. Ingen annan borde heller inbilla sig en sådan vanföreställning.

Han hade väl inte stor påverkan överhuvudtaget, förutom på media som varje dag gick berzerk, oavsett om hans politik och administration verkligen gynnade USA eller inte? Om vi ska vara ärliga, vilket vi naturligtvis ska vara. Eller är vi globalister som hatar nationer, kulturer och gränser?

Citat:
Nej, DFM har aldrig lurat mig personligen. Men de har blåst personer i min omedelbara närhet. Jag höjde ett ögonbryn när Dahlman "slog igenom" med sin anti-gay paroll för ett antal år sedan. Efter det har han personligen bevisat hur tragiskt det kan gå för en människa som inte lyssnar på andra. Från att ha supit bort sin familj och sitt hem till att besudla traffickingoffer. Han må ha blivit förlåten av vår Herre för sina synder, men han har aldrig visat ett uns av ånger utåt. Tvärtom. Allt han säger och skriver och visar upp visar på att han är en psykopat med narcissistiska drag. Den bild han försöker måla upp av sig själv i media är bara en fasad. Jag vet vad han gjort och fortfarande gör mot människor. Han är en djävul.

Ja, om han blåst människor i din omedelbara närhet så borde du ta till krafttag anser jag. Ja faktiskt om du inte ens känner människorna men har exakt data på det hela. Varför slösar du ens tid på forumet om du har kött på benen..? Du menar på fullt allvar att du varken känner någon biker eller polis som inte kan ta itu med detta..? :-)
Citera
2021-07-10, 02:25
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Vem är det som fiskar egentligen? Vill du ha napp så dra till Vatikanen. Trumpeten har som vi alla vet – aldrig haft någon kulturell eller militär påverkan. Han/de hatar "the military industrial complex" för mycket för det senare (i motsats till Obama, Hellary – ursäkta, jag menade Hillary och Biden)...jag har jag aldrig inbillat mig för en enda sekund att POTUS har mer makt än skuggregeringen. Ingen annan borde heller inbilla sig en sådan vanföreställning.

Han hade väl inte stor påverkan överhuvudtaget, förutom på media som varje dag gick berzerk, oavsett om hans politik och administration verkligen gynnade USA eller inte? Om vi ska vara ärliga, vilket vi naturligtvis ska vara. Eller är vi globalister som hatar nationer, kulturer och gränser?

Ja, om han blåst människor i din omedelbara närhet så borde du ta till krafttag anser jag. Ja faktiskt om du inte ens känner människorna men har exakt data på det hela. Varför slösar du ens tid på forumet om du har kött på benen..? Du menar på fullt allvar att du varken känner någon biker eller polis som inte kan ta itu med detta..? :-)
Du uttalar dig om USAs regering som den sedvanlige Trumpanhängaren. Karln var och är en idiot. Så och hans anhängare. Men tråden handlar inte om honom. Däremot är det signifikativt för såna som dig att tro att våld löser allt. Det brukar inte sluta så bra. Jag har kontakter som mer än gärna skulle ge Tommy och Mattias varsin elektrisk rullstol. Men vad skulle det lösa? De skulle förmodligen bara starta en ny sekt någon annanstans? Men tanken har föresvävat mig. Jag är till skillnad från dem kristen, så jag tror och vet att Guds vägar är inte alltid raka. Tro mig när jag säger att Guds straff (och den värdsliga) kommer svida mycket mer. Man kan slå en psykopat gul och blå, men han kommer ändå inte förstå varför. Han har alltid rätt. Sanningen kommer sätta oss fria och dårarna kommer få betala tusenfalt. Med det sagt vill jag ändå vila lite i det du säger. Skulle Tommy ha sagt till dig att han ångrar vad han gjort? Det stämmer inte riktigt med hur han agerar idag. Han ångar tydligen ingenting mer än att han är rädd för att åka dit igen.
Citera
2021-07-10, 02:28
Medlem
Observerzs avatar
Citat:
Donad Trump är en.

Värre än Rockerfellers, Rothchilds, Bill Gates eller Klaus Schwab? Du skojar bara med oss va? Isf är du extrem jämfört med Team Siare Lekardahl & T Valley Man.

Citat:
Men en osund frikyrkoförsamling på lösa boliner är ett smörgåsbord för en psykopat.

Så är det. Men enligt min mening är pedofilbeskyddande Romerska Katolska Kyrkan värre. Allt som drabbar barn är värre. Så...visst det ena behöver inte utesluta det andra. Om frikyrkan har lösa boliner, vad har då pedofil-vatikanen..? Försöker bara förstå ditt resonemang här med tanke på ditt exakta ordval.

Citat:
Från att ha supit bort sin familj och sitt hem till att besudla traffickingoffer.

Vet du ens vad som hände honom innan han tog till flaskan? Det vore bra om du åtminstone hade en önskan om att kunna skilja mellan höna och ägg.

Trafficking är exakt vad jag länge jobbat emot. Om du på allvar vill hjälpa dessa offer, så är kunderna de sista du går till. Det vet alla. Och det vet du. Så exakt vad är ditt problem?
Citera
2021-07-10, 06:51
Medlem
HomoHitlers avatar
Roligt att en som försvarar Tommy kommit in i tråden med, du verkar religiös dessutom så det är intressant.

Skippa Trumpsnacket, finns andra trådar för det.
Citera
2021-07-10, 22:30
Medlem
Observerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Roligt att en som försvarar Tommy kommit in i tråden med, du verkar religiös dessutom så det är intressant.

Skippa Trumpsnacket, finns andra trådar för det.

Försvarar? Nej då har du inte läst allt jag skrev. Jag är lika mycket domare som försvarare. Försöker utvärdera vad som är sant och inte gällande vad som skrivs. Och här finns gott om spekulationer som saknar verklighetsförankring medan jag befarar att mycket också stämmer. Förmodligen missade du hur jag ställt honom mot väggen angående tiggeri. Beklagar, jag är inte religiös. Att vara påläst angående religioner är en annan sak.

Har för mig att det var den där maniske skribenten som inte har förmågan att svara på sakfrågor...Coolvid19 – som var den förste att ta upp Trump. När han ville beskriva en psykopat tog han till Mac Donald som är ett snällt psykopatiskt lamm i jämförelse med andra kända betydligt värre personer. Och det säger en hel del om den maniske skribenten. Missar målet med att sparka bollen åt helvete istället. Patetiskt.
Citera
2021-07-11, 18:30
Medlem
HomoHitlers avatar
Jag tror att Mr T blir GALEN av att han inte får den uppmärksamhet han anser att han förtjänar. Positiv sådan, hyllningar vill säga. Jag tror att när han gav ut sina pekoraler till böcker, jösses vad skrattretande de är för oss som jobbar på riktigt med trasiga människor, fick han en kick av de hyllningar han fick av tanter som knappt läst annat.

Lyssna gärna på någon predikan han hade förr, se minspelet, allt inövat. Han försöker så desperat att låta som en psykologisk kunnig men faller platt i det försöket. MEN många religiösa faller för de fagra "djupa" orden.

Jag gick med en kusin till mig som är psykolog, hon hade svårt för att inte skratta när hon hörde honom... hon sa att det var som någon som läst psykologi 1 för gymnasiet och skulle nu försöka lära ut vad hen fått med sig därifrån Värd en seriös scen var han dock rakt inte.

Jag har träffat många narcissister men han är en av de största.

Har han en tragisk bakgrund? Ja absolut, men det ursäktar inte hans beteende, jag har det med men turned out pretty ok ändå....
Citera
2021-07-12, 09:59
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Försvarar? Nej då har du inte läst allt jag skrev. Jag är lika mycket domare som försvarare. Försöker utvärdera vad som är sant och inte gällande vad som skrivs. Och här finns gott om spekulationer som saknar verklighetsförankring medan jag befarar att mycket också stämmer. Förmodligen missade du hur jag ställt honom mot väggen angående tiggeri. Beklagar, jag är inte religiös. Att vara påläst angående religioner är en annan sak.

Har för mig att det var den där maniske skribenten som inte har förmågan att svara på sakfrågor...Coolvid19 – som var den förste att ta upp Trump. När han ville beskriva en psykopat tog han till Mac Donald som är ett snällt psykopatiskt lamm i jämförelse med andra kända betydligt värre personer. Och det säger en hel del om den maniske skribenten. Missar målet med att sparka bollen åt helvete istället. Patetiskt.

Om vi börjar bakifrån, vad är det för sakfrågor du ville ha svar på?

Jag tog Trump som ett exempel eftersom han är en rätt känd person som en oerhört stor mängd psykologer enhälligt pekat ut som just en psykopat. Dessutom kallar han sig nyfrälst, så jag tänkte han kunde passa in i bilden. Det finns naturligtvis värre exempel, som det finns snällare. Det var bara ett exempel på en psykopat med makt. Därmed missade jag inte alls målet utan satte den i krysset. Det var bara det att du inte förstod det själv.

Du säger att du är både domare och försvarare... Välkommen till Flashback. Här har har vi ett öppet forum under rubriken "skvaller". Mycket av det som skrivs om Tommy här är rena spekulationer. Annat är baserat på vad han sagt och gjort. Jag kan t ex skriva att han inte har opererat sig. Jag har inga bevis för det mer än att omständigheterna kring hur man upptäcker och behandlar en hjärntumör inte stämmer med det han säger. Dessutom börjar det gå rykten om att han inte alls åkte till... "europa" den där dagen raggaren skulle skjutsa honom. Om han nu åkte någonstans alls? En hemlighet är ju bara hemlig så länge bara en person vet om den. 25 Jesustanter läcker som ett såll. Observera, försvara och döm på.

Man får naturligtvis tigga pengar bäst man vill. Så länge man håller sig inom lagens råmärken. Gör man inte det är man ute på tunn is. DFM påstår de sluter sig bakom Mattias. Men det är ju än så länge bara baserat på vad han själv påstått. De har inte kunnat visa ett enda papper som motbevisar någonting. Så länge de inte gör det är de skyldiga och har inte en chans. Även om man odlar ett träd enligt konstens alla regler får man ibland rutten frukt. Men bygger man hela sin verksamhet på tvivelaktiga affärer och svarta pengar får man bara rutten frukt. Skit är skit om än i gyllne dosor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in