Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-09, 21:09
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Det är väl ändå en stor skillnad mellan maxstraffet för grovt narkotikabrott i svea rike och livstid i ett sandnegerland?

Mnja...20 kg. Hade blivit länge här också.
Citera
2015-04-09, 21:13
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Mnja...20 kg. Hade blivit länge här också.

Grovt narkotikabrott här ligger på max 10år, och du är ute långt innan det. Kommer kanske bli en skillnad ändå?
Reserverar mig för att ökenfolket helt saknar integritet och baserar saker och ting på sina lösa trosgrunder. Lite flörtiga blickar från Margot Wallström så kanske de blir benådade på stört?
Senast redigerad av Harpy 2015-04-09 kl. 21:17.
Citera
2015-04-09, 21:15
Bannlyst
Grovt narkotika på Kokain är lågt här också, sen smuggling på det om dom hade torskat, men staffet hade ju varit skrattretande jämfört med Dubai

50g Kokain är nedre värdet för Grovt Narkotikabrott

Enligt riktlinjerna för bestämning av straffvärdet hade dom fått max 6-7år kanske med lite bonusar inräknat.

Varit ute efter 3-4år ungefär. Sista året på öppen anstalt möjligen.

Sidan 25:
http://www.domstol.se/Domstolar/hels...riktlinjer.pdf
Citera
2015-04-09, 21:25
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Grovt narkotikabrott här ligger på max 10år, och du är ute långt innan det. Kommer kanske bli en skillnad ändå?
Reserverar mig för att ökenfolket helt saknar integritet och baserar saker och ting på sina lösa trosgrunder. Lite flörtiga blickar från Margot Wallström så kanske de blir benådade på stört?

Jo, det blir skillnad. Och nej, nån Wallströmflört kommer nog inte ge nåt påstörtbenådande. Men jag kanske präglas lite av mitt eget tyckande. Vad är problemet med att ta hit lite kokain?
Citera
2015-04-09, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Grovt narkotika på Kokain är lågt här också, sen smuggling på det om dom hade torskat, men staffet hade ju varit skrattretande jämfört med Dubai

50g Kokain är nedre värdet för Grovt Narkotikabrott

Enligt riktlinjerna för bestämning av straffvärdet hade dom fått jävligt höga straff, 10år är 12kg, sen smuggling på det också

Men Sverige framför Dubai alla dagar i veckan :P

Sidan 25:
http://www.domstol.se/Domstolar/hels...riktlinjer.pdf

EDIT: Räknade på 2 år, inlägg redigerat
Citera
2015-04-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Nu blev dom visserligen stoppade i en mellanlandning men är det ens värt att smuggla till Dubai? Känns som att folk inte använder kokain där nere med tanke på straffen man får
rika människor åker ditt för att festa så det är ganska förståeligt.
Citera
2015-04-09, 21:36
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Jo, det blir skillnad. Och nej, nån Wallströmflört kommer nog inte ge nåt påstörtbenådande. Men jag kanske präglas lite av mitt eget tyckande. Vad är problemet med att ta hit lite kokain?

Har inget problem med det alls (bara du bjuder på en snok). Ville bara påpeka för dig att straffet när det kommer till företagsamhet inom narkotikum faktist är mycket mildare på svensk mark jämfört med muslimska skräpländer i mellanöstern.
Citera
2015-04-09, 21:37
Medlem
Nymphahoras avatar
Citat:
Jag vet vilka de är. Jag träffade de och pratade med dem för ett tag sen. De var glada och sorglösa, deras enda bekymmer här i livet just då var att de var utan cig. Vill inte säga några namn men det är två Boråsare, inget utländskt påbrå whatsoever. De syns och hörs på hötorget, jävla trevliga killar på alla sätt och vis. Men uppenbarligen inte smarta nog att fatta bättre beslut än vad de gjort nu. Och som sagt göteborskt ursprung.

Ok! Det lär väl komma fram så småningom, namnen bryr jag mig inte så mycket om. Den intressanta frågan är väl varför i hela friden de gett sig på detta, fast alternativen är väl inte så många. Antingen så har de en rejäl skuld till någon riktigt obehaglig typ eller så är det som du säger: de var inte smarta nog. Man ska nog inte underskatta betydelsen av lite gammal hederlig dumhet som förklaring till lite av varje.
Citera
2015-04-09, 21:49
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphahora
Ok! Det lär väl komma fram så småningom, namnen bryr jag mig inte så mycket om. Den intressanta frågan är väl varför i hela friden de gett sig på detta, fast alternativen är väl inte så många. Antingen så har de en rejäl skuld till någon riktigt obehaglig typ eller så är det som du säger: de var inte smarta nog. Man ska nog inte underskatta betydelsen av lite gammal hederlig dumhet som förklaring till lite av varje.

Nej, det är helt sant. Fet skuld till elak jävel är en betydligt mindre skämmig förklaring än att göra nåt enbart jävligt korkat.
Citera
2015-04-09, 21:49
Medlem
Kafferastens avatar
Ser inget fel i om dessa personer spenderar resten av sin tid i fängelse. Det är väldigt mycket knark vi talar om. Dom visste också vad dom riskerade och tog en chansning helt enkelt.
Citera
2015-04-09, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphahora

Måste varit utpressade, 2 luffare från torget i Borås känns ju knappast smart att skicka iväg.

Och om dom skulle varit utpressade, eller skyldig någon pengar. Vem är såpass jävla efterbliven att man skickar 2 som är längst ner i näringskedjan för att hämta 20kg koks? vet att man får ett KG för runt runt 10 000:- x 20 är max 200k plus resa etc. Visserligen ingen dyr chansning när jag tänker efter, hade dom klarat sig snackar vi 1miljon på gatan om det säljs gramvis/kg. alltså 20miljoner, rätt bra avkastning. Men 2 riktiga jävla luffare/pundare kan ju knappast hålla sig 1-2v under en resa för att "deala". Konstigt dom inte blev styckade i Sydamerika haha. Ja herrejävlar.
Citera
2015-04-09, 21:51
Medlem
Nymphahoras avatar
BT har uppdaterat lite:

Citat:
http://www.bt.se/boras/dubai-kokaine...at-pa-kroppen/

Enligt uppgift till BT hade åtminstone en av dem tejpat fast narkotika på sin kropp, troligen runt benen. Dessutom fanns knark i en väska.
...
BT har tidigare berättat att de två boråsarna i 50-årsåldern sitter häktade sedan mitten av mars. De greps vid en mellanlandning på flygplatsen i Dubai efter att flera kilo kokain upptäckts. Uppgifterna om mängd varierar, från minst fem-sex kilo och uppåt.
...
Männen skaffade pass i början av året. Resan som avbröts så tvärt i Dubai ska ha startat i Sydamerika och målet var Sverige.

– En rutt med slutdestination Sverige kan gå via många länder och det är inget konstigt, säger en polis med stor erfarenhet av grov narkotikasmuggling.

– Tullen har ju särskild koll på flyg från Sydamerika och då väljer man att göra rutter runt världen istället för att ha direkt transit från Sydamerika.
...
En av dem åkte i december fast på Arlanda, som misstänkt för narkotikasmuggling. Det handlade om en mindre mängd knark. Han släpptes efter att ha suttit anhållen och ärendet har inte lett till åtal.
...
Det handlar om två kriminellt belastade personer med missbruksproblem som brukar synas i centrum.

En av männen greps i januari då han snattade kött, ost och godis på Coop Forum. Han hade inga pengar på sig.

Boråsarna kan ha blivit knarkkurirer för att de erbjöds pengar eller för att de hade skulder som skulle betalas. En av dem beskrivs som "packåsna" av en bekant.
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in