Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-12-13, 16:47
  #109
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Man kan ju också ställa frågan, hur många fans lämnar Leksand?
Hur många som brydde sig för 15 år sedan bryr sig nu?
Några fyllon kanske blev glada att man gick upp i Elitserien och började kolla igen.

Tyvärr dalmasar, Leksand är slut.

Du blandar ihop Leksand med lag som AIK och Hammarby. Hela Dalarna höll på LIF för 15 år sedan och hela Dalarna gör det nu. Vi är inte medgångare som stockholmarna. Snarare kan man väl kalla Leksands (tillsammans med Björklövens) fans för motgångssupportrar.
Citera
2017-07-08, 21:40
  #110
Medlem
Leksand är en trevlig stad. En gemytlig bygd med skön natur runt omkring och rätt avslappnad atmosfär. Eller så var det åtminstone senast jag var där vilket förmodligen var sent 90-tal? Hoppas inte staden blivit alltför "berikad" sen dess.
Citera
2017-07-12, 00:34
  #111
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Leksand är en trevlig stad. En gemytlig bygd med skön natur runt omkring och rätt avslappnad atmosfär. Eller så var det åtminstone senast jag var där vilket förmodligen var sent 90-tal? Hoppas inte staden blivit alltför "berikad" sen dess.
Håller med. Men någon "stad" är det definitivt inte tal om dock.
Citera
2017-07-15, 16:13
  #112
Medlem
I Sverige är man som besatt av småortsklubbar som producerar egna spelare.
Citera
2017-07-16, 20:44
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Känns skumt att Färjestad har fans på andra ställen än just i deras håla som kallas Kalstad.
Troligtvis ger Facebook en felaktig bild över hur fansen är spridda över Sverige.
enligt mina källor -där man räknar hur så kallade PPV-matcher köps- är Luleå fansens favorit sett till hela Sverige. Även Leksand är bland dom bästa enligt den statistiken.
Facebook baaah, vilken dynga.
Du kan väl inte tro att Luleå är fansens favorit? Leksand, Färjestad, Frölunda, Djurgården, Modo och Brynäs är dom med mest spridda fans och dom med mest fans.
Citera
2017-07-17, 23:55
  #114
Medlem
De som bor utanför Leksand/dalarna och väljer att heja på Leksand idag gör det nog för att det är total dramatik hela tiden i den klubben. De går upp i högsta serien på en makalös matchserie mot Modo, åker ur men har så mycket folk på matcherna så tränaren blir tårögd. Tidigare har vi en konflikt mellan Salo och värmlänningen/sportchefen. Slaget om Siljan vevas om och om i massmedia etc.

För länge sedan så valde man nog att gilla Leksand för att de vann matcher regelbundet, de hade ett bra lag helt enkelt. Alla gillar en vinnare. Riktigt så är det inte idag emellertid.
Citera
2017-08-16, 11:55
  #115
Medlem
Jag tror svaret är en kombo av nostalgi, landsbygdsromantik och senare tiders streckdramatik. Leksand hotar ingen, man kan inte hata en liten ort på det sättet (om man inte kommer från Mora od) och vi gillar underdogs som kämpar mot oddsen.
Citera
2017-08-16, 13:42
  #116
Medlem
Med tanke på att alla bajare är leksningar så är det inte så konstigt. Sen att Leksand är dalarnas lag som någon nisse påstod här, vad är det för BS? Det är väl Mora som är Dalarnas lag. Sen förstår jag inte varför inte Leksand och Mora går samman och bildar ett Dalarna United? Landskapet är inte stort nog att ha två lag så högt upp seriesystemet.
__________________
Senast redigerad av sportisen 2017-08-16 kl. 13:46.
Citera
2017-08-16, 14:23
  #117
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Med tanke på att alla bajare är leksningar så är det inte så konstigt. Sen att Leksand är dalarnas lag som någon nisse påstod här, vad är det för BS? Det är väl Mora som är Dalarnas lag. Sen förstår jag inte varför inte Leksand och Mora går samman och bildar ett Dalarna United? Landskapet är inte stort nog att ha två lag så högt upp seriesystemet.

Jag vet inte hur mycket du vistas i Dalarna. Många stockholmare semestrar ju gärna i detta vackra landskap och du kanske är en av dessa och har därmed kunnat skapa dig en idé om vilket som är "Dalarnas lag". Jag som är boende i Dalarna är dock av en annan uppfattning då jag uppfattat det som att alla idrottsintresserade som inte bor i Mora håller på Leksand.

Landskapet är väl uppenbarligen tillräckligt stort för att ha två lag så högt upp i seriesystemet. Hur kan det ha undgått dig att landskapet har just två lag så högt upp i seriesystemet och har haft det väldigt länge?

Det var bättre med Klevis som åtminstone levererade påhopp. Dina korkade faktafel är helt enkelt inte provocerande. Som att jag skulle håna AIK genom att spydigt påpeka att de spelar i Division 1. Det får ju inte dig att bli upprörd, utan mig att framstå som en idiot.
Citera
2017-08-16, 14:58
  #118
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag vet inte hur mycket du vistas i Dalarna. Många stockholmare semestrar ju gärna i detta vackra landskap och du kanske är en av dessa och har därmed kunnat skapa dig en idé om vilket som är "Dalarnas lag". Jag som är boende i Dalarna är dock av en annan uppfattning då jag uppfattat det som att alla idrottsintresserade som inte bor i Mora håller på Leksand.

Landskapet är väl uppenbarligen tillräckligt stort för att ha två lag så högt upp i seriesystemet. Hur kan det ha undgått dig att landskapet har just två lag så högt upp i seriesystemet och har haft det väldigt länge?

Det var bättre med Klevis som åtminstone levererade påhopp. Dina korkade faktafel är helt enkelt inte provocerande. Som att jag skulle håna AIK genom att spydigt påpeka att de spelar i Division 1. Det får ju inte dig att bli upprörd, utan mig att framstå som en idiot.

Naturligtvis finns det personer som håller på Mora och bor i Dalarna, men inte i Mora och inte heller är födda i Mora. Dock är det säkert till 90 % så, som du skriver, att dessa håller på Leksand. Att slå ihop Leksand och Mora skulle inte bli framgångsrikt.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback