• 1
  • 2
2015-04-02, 21:44
Medlem
Satt och tittade lite på Facebook på SHL/Allsvenskan-lag. Tittade inte på precis alla, men det verkar som att Leksand har näst flest fans (66 000) på Facebook efter Färjestad (73 000). Fansen är dessutom utspridda över hela landet.

Varför har Leksand egentligen så många fans, och hur kommer det sig att så många utan koppling till Dalarna håller på Leksand? De har ju inte presterat på många år.

Citera
2015-04-02, 21:53
Medlem
Leksingens avatar
bästa jävla tråden någonsin.
Citera
2015-04-02, 21:55
Medlem
Hunden007s avatar
Tråkigt att Leksand åker ut! Frölunda hade över 100k och får nu Match i Publikligan?
Citera
2015-04-02, 21:57
Medlem
welcometorealitys avatar
Gamla Anor, Leksand är ju ett gammalt klassiskt lag med 60 talet som deras storhetstid, sen har det växt och växt, folk har flyttat överallt och hjärtat finns ändå kvar i Dalarna.Sen klassiska möten mellan Brynäs och Djurgården sitter i och Leksand är ju känt som folkets lag, när den lilla slår den store får ofta stöd och blir hyllade i hela landet.
Citera
2015-04-02, 22:18
Medlem
twoeggss avatar
Ingen aning. Min teori är att namnet flyter bra i munnen samt att "folk" verkar gilla dalarna(men vad har det med hockey att göra). Känns lite som ett lag för sämre vetande och vilsna själar som måste hålla på något lag för det gör alla andra, typ.
Citera
2015-04-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Gamla Anor, Leksand är ju ett gammalt klassiskt lag med 60 talet som deras storhetstid, sen har det växt och växt, folk har flyttat överallt och hjärtat finns ändå kvar i Dalarna.Sen klassiska möten mellan Brynäs och Djurgården sitter i och Leksand är ju känt som folkets lag, när den lilla slår den store får ofta stöd och blir hyllade i hela landet.

Varför har laget växt sedan sin storhetstid?
Varför har människor sina hjärtan kvar i Dalarna?
Menar du att detta bara gäller Leksandsfans?

Nja, känns väldigt vagt. Måste finnas ett svar med mer substans.
Citera
2015-04-02, 22:22
Medlem
Gothenburgers avatar
Leksands IF- Ett ställningstagande
Citera
2015-04-02, 22:24
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Leksands IF- Ett ställningstagande
"Jag är inte särskilt bra och det står jag för"?
Citera
2015-04-02, 22:27
Medlem
J.R.s avatar
Känns skumt att Färjestad har fans på andra ställen än just i deras håla som kallas Kalstad.
Troligtvis ger Facebook en felaktig bild över hur fansen är spridda över Sverige.
enligt mina källor -där man räknar hur så kallade PPV-matcher köps- är Luleå fansens favorit sett till hela Sverige. Även Leksand är bland dom bästa enligt den statistiken.
Facebook baaah, vilken dynga.
Citera
2015-04-02, 22:35
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Varför har laget växt sedan sin storhetstid?
Varför har människor sina hjärtan kvar i Dalarna?
Menar du att detta bara gäller Leksandsfans?

Nja, känns väldigt vagt. Måste finnas ett svar med mer substans.

Vissa lag har ju hockeykultur och vissa inte, det försvinner aldrig från folkets hjärta.Leksand är ju kända sen långt tillbaka.Brynäs är ju ett lag som har en enorm hockeykultur och har aldrig åkt ut den högsta serien.Leksand har åkt ut nu men hockeykulturen finns kvar där ändå, Fansen sviker inte, blod svett och tårar, så nu sörjer halva Sverige
Citera
2015-04-02, 22:41
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Vissa lag har ju hockeykultur och vissa inte, det försvinner aldrig från folkets hjärta.Leksand är ju kända sen långt tillbaka.Brynäs är ju ett lag som har en enorm hockeykultur och har aldrig åkt ut den högsta serien.Leksand har åkt ut nu men hockeykulturen finns kvar där ändå, Fansen sviker inte, blod svett och tårar, så nu sörjer halva Sverige

Du är lika konkret som en finansministerassistant som tillfrågas om ränteläget...
Citera
2015-04-02, 22:42
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jirki88
"Jag är inte särskilt bra och det står jag för"?

Strö salt i såren bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in