2016-01-29, 11:34
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Hade inte lif fått en enorm draghjälp av sin nära vän från Dalarna, Mora som ju stod som hemmalag i matchen i Globen, så hade bortasnittet varit betydligt mycket lägre än vad det är just nu.

Draghjälp var det ja... http://i.imgur.com/CGTxqP2.jpg
Citera
2016-01-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Man brukar nämna upptagningsområde i dessa sammanhang.

Leksand; Dalarna ~300 000
AIK; Stockholm ~1 500 000

Personligen är jag så jävla less på den här diskussionen. Den återkommer ständigt och det är egentligen lika ointressant varje gång.
ja men skriver som att Leksand upptagningsområde bara är Leksand, och att AIKs är Stockholm, men det blir ju fel antingen får man jämföra som du eller så får man jämföra Solna och Leksand
Citera
2016-01-29, 13:20
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
ja men skriver som att Leksand upptagningsområde bara är Leksand, och att AIKs är Stockholm, men det blir ju fel antingen får man jämföra som du eller så får man jämföra Solna och Leksand

Fast när jag räknar med HELA Dalarna, som jag gjorde, så blir det nästan mer orättvist eftersom det geografiskt är större än Stockholm. Det blir mer avlägset, avstånden blir längre. Men jag köper att räkna med just hela Dalarna för att många utanför Leksand åker på match.

Nåväl. Du kan själv jämför Solna kontra Leksand. Det är inte skitsvårt att googla. Berätta vad du kommer fram till sen.
Citera
2016-01-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Fast när jag räknar med HELA Dalarna, som jag gjorde, så blir det nästan mer orättvist eftersom det geografiskt är större än Stockholm. Det blir mer avlägset, avstånden blir längre. Men jag köper att räkna med just hela Dalarna för att många utanför Leksand åker på match.

Nåväl. Du kan själv jämför Solna kontra Leksand. Det är inte skitsvårt att googla. Berätta vad du kommer fram till sen.
Hur menar du nu, jag har inte påstått att någon annan ska göra det åt mig, det ända jag säger är att man antingen räknar man upptagningsområde mot upptagningsområde eller stad mot stad

Så varför ska jag jämföra det då jag inte har något intresse av det, sen om jag skulle googla så skulle jag väl inte behöva berätta vad jag kom fram till, just med din egna motivering att set inte är skitsvårt att googla. Så dom som är intresserade av att kolla skillnaden, (vilket jag inte är) får göra det själv
Citera
2016-01-29, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
kom o slåss mot mig då din jävla FITTA
Att ni är veka styrks av att jag i årskurs 1 retade en kompis som höll på leksand så att han började gråta hela tiden.
Citera
2016-01-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Att ni är veka styrks av att jag i årskurs 1 retade en kompis som höll på leksand så att han började gråta hela tiden.
Det kanske var en medgångssupporter du gav dig på?
Citera
2016-01-31, 13:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
Statlig lönegarantin fick dom väl
Den betalas tillbaka när rekonstruktionen gick igenom.
Citera
2016-11-28, 22:53
Medlem
vigillarfittas avatar
är det inte en leksandsflagga från 6:02 in i klippet?

Dom jävlarna finns överallt...

https://www.youtube.com/watch?v=Vvgl_2JRIUs
Citera
2016-11-28, 23:15
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
är det inte en leksandsflagga från 6:02 in i klippet?

Dom jävlarna finns överallt...

https://www.youtube.com/watch?v=Vvgl_2JRIUs

Inte så konstigt egentligen. Många svenska fyllon tycker det är en kul grej att åka till London mellan varven. Syntes, som ett bevis på detta påstående, även en svensk flagga vid flera tillfällen. Eftersom Leksand-supporters ofta är fyllon, hade det varit mer förvånande om man inte sett en dylik flagga i vimlet på Royal Albert Hall. Helt rätt ändå att skända den brittiska flaggan genom sin närvaro under denna perverterade flaggviftar-orgie.
Citera
2016-12-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Inte så konstigt egentligen. Många svenska fyllon tycker det är en kul grej att åka till London mellan varven. Syntes, som ett bevis på detta påstående, även en svensk flagga vid flera tillfällen. Eftersom Leksand-supporters ofta är fyllon, hade det varit mer förvånande om man inte sett en dylik flagga i vimlet på Royal Albert Hall. Helt rätt ändå att skända den brittiska flaggan genom sin närvaro under denna perverterade flaggviftar-orgie.

Världens vackraste klubbmärke (aik's ser ut som skit, kom igen..) är även med i Hollywood-rullen "Kick-ass" ett kort ögonblick som du kan se här. Butthurt much?

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/240138..._134022498.png
Citera
2016-12-12, 18:08
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Beror väl på att 20% av bajarna håller på Leksand
Citera
2016-12-12, 23:29
Medlem
Struisvogels avatar
Man kan ju också ställa frågan, hur många fans lämnar Leksand?
Hur många som brydde sig för 15 år sedan bryr sig nu?
Några fyllon kanske blev glada att man gick upp i Elitserien och började kolla igen.

Tyvärr dalmasar, Leksand är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in