2016-09-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Tack - inte en bank som ligger på 150 kronor.
Och de flesta har 0 för stående överföringar via kassa.

Inte konstigt att MLM ljuger igen

Nä nu får du skärpa dig, ta och läs en gång till för vad Swedbank tar.
Förväntar mig en ursäkt från dig, tjurskalle...!

http://www.konsumenternas.se/betala/olika-betalformer/betalningar/jamfor-avgifter-for-banktjanster
Citera
2016-09-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
@Mlm Neutral

"Direkt från Toppen"
Är man medveten om allt svammel om OneCoin du lägger ut i tråden???
Har du verkligen läst
THE OFFICIAL ONELIFE NETWORK BRAND GUIDELINES
Egentligen ligger du bra till för en frysning....
Är du medveten om att du undermedvetet ger ännu sämre rykte?
Fenomenalt i mitt tycke!!!
Det är lugnt precis som "Pellets" chef är lyckligt ovetande att en av sina medarbetare ägnar stor tid till att käfta på FB och skickar autosvar istället för att svara riktigt, så kan även jag känna mig trygg från att få ett fryst konto pga av FB anonymitet.

Ja, ryktet här inne kan nog i bli värre, men den som vill hoppa på tåget NU kommer inte
att ångra sig. Onecoin ändrar livet för många. Åk på ett konvent gärna nu i Bangkok
upplev stämningen och framåtandan och bli en del av framgång sagan Onecoin.
Citera
2016-09-01, 13:00
Medlem
OneCoin, jo varit på ett av deras möten. De som stor och pratade hade ingen aning vad de pratade om.

Så jag kollade runt och fick reda på de får en procent av nya medlemmar som joinar dem vid dem. Så det betyder detta är en klassisk pyramidspel UTAN en produkt.

OBS
Det finns pyramidspel som fungerar lagligt för de har en produkt som du sedan säljer vidare. Men OneCoin (Onelife) är som de flesta pyramidspel, smoke and mirrors. Sidor jag sett som varit deras offical sidor har varit copy paste koder, bilder och falsk information om hur crytocurrency fungerar. (Såg en som hävdade de har löst 5-10 min betalningstiden med coin, vilket är ologiskt då det finns INGA bevis på detta ifrån dem bara ord)

Ord är ej samma som sanning. Ser att det kommer med en "New blockchain" Vilket betyder, Betala mera för att "få" mera.

Efter mötet tackade jag nej till OneCoin och investerade mina pengar i lite äldre arkadspel ^^ (De växer i värde om man sköter dem, till skillnad från OneCoin)

Så mitt förslag är detta. Om de ej kommer ut med riktigt information då är detta en bluff och bör undvikas.
Citera
2016-09-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Onecoin ändrar livet för många. Åk på ett konvent gärna nu i Bangkok
upplev stämningen och framåtandan och bli en del av framgång sagan Onecoin.

Svara gärna på denna frågan också:

Kan du förklara hur alla dessa stackare i världen som Onecoin hävdar inte har tillgång till något bankkonto ska kunna köpa sig in i pyramiden?

Hur "investerar" dom sina kontanter i Onecoin?
Citera
2016-09-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zincider
OneCoin, jo varit på ett av deras möten. De som stor och pratade hade ingen aning vad de pratade om.

Så jag kollade runt och fick reda på de får en procent av nya medlemmar som joinar dem vid dem. Så det betyder detta är en klassisk pyramidspel UTAN en produkt.

OBS
Det finns pyramidspel som fungerar lagligt för de har en produkt som du sedan säljer vidare. Men OneCoin (Onelife) är som de flesta pyramidspel, smoke and mirrors. Sidor jag sett som varit deras offical sidor har varit copy paste koder, bilder och falsk information om hur crytocurrency fungerar. (Såg en som hävdade de har löst 5-10 min betalningstiden med coin, vilket är ologiskt då det finns INGA bevis på detta ifrån dem bara ord)

Ord är ej samma som sanning. Ser att det kommer med en "New blockchain" Vilket betyder, Betala mera för att "få" mera.

Efter mötet tackade jag nej till OneCoin och investerade mina pengar i lite äldre arkadspel ^^ (De växer i värde om man sköter dem, till skillnad från OneCoin)

Så mitt förslag är detta. Om de ej kommer ut med riktigt information då är detta en bluff och bör undvikas.

Vilka hade hand om mötet? Var någonstans?

Vad jag förstår så är det några olika personer, med eller utan koppling till varandra, som åker land och rike runt för att mässa för Onecoin.

Bonusarna är fö betydligt högre än en procent.

Dessa "team leaders" verkar vara de enda som kan få ut riktiga pengar från sina Oncoinkonton. Verksamheten är beroende av deras "arbete", därför är det nödvändigt att betala dem.

"Vanliga" medlemmar verkar kunna plocka ut ibland, men inte så mycket. Hur ser det ut just nu?
Citera
2016-09-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007
Vilka hade hand om mötet? Var någonstans?

Vad jag förstår så är det några olika personer, med eller utan koppling till varandra, som åker land och rike runt för att mässa för Onecoin.

Bonusarna är fö betydligt högre än en procent.

Dessa "team leaders" verkar vara de enda som kan få ut riktiga pengar från sina Oncoinkonton. Verksamheten är beroende av deras "arbete", därför är det nödvändigt att betala dem.

"Vanliga" medlemmar verkar kunna plocka ut ibland, men inte så mycket. Hur ser det ut just nu?

Menade en procent som i en viss procent. Pratar engelska på jobbet och fritiden så blandar ihop språken.

Var möte i Stockholm, kan säga namn på personen men tror det bryter emot flashback reglerna?
Citera
2016-09-01, 13:57
Medlem
Citat:
Menade en procent som i en viss procent. Pratar engelska på jobbet och fritiden så blandar ihop språken.

Var möte i Stockholm, kan säga namn på personen men tror det bryter emot flashback reglerna?

Finns väl inga regler mot att berätta vilka som höll i mötet?
Citera
2016-09-01, 14:45
Medlem
@Zincider
Din info är viktig "for the records".
Så lägg ut!
Citera
2016-09-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Nä nu får du skärpa dig, ta och läs en gång till för vad Swedbank tar.
Förväntar mig en ursäkt från dig, tjurskalle...!

http://www.konsumenternas.se/betala/olika-betalformer/betalningar/jamfor-avgifter-for-banktjanster

Swedbank tar 150:- för en enstaka överföring - notera min text som säger "Stående Överföringar via kassa"

Du kommer aldrig att få en ursäkt härifrån eftersom du konstant ljuger utan att krypa till korset....

Så varsågod - här kommer ett axplock av dina lögner!

1) (FB) Onecoin -> Här ljuger du om att Onecoin backas upp med guld + att du tror att Årets Företagskvinna 2014 i Belgien var Ruja....

2) (FB) Onecoin -> Här ljuger du om att det är xcoin som gäller som kurs för Onecoin (Kommer mer om detta längre ner...) + att du ljuger om köppriset Årets Affärskvinna i Bulgarien 2012 och 2014 (Detta finns bevisat att det inte finns något sådant pris , utan bara är ett "hitta på" , finns länk i tråden om detta + att här nämner du att "Semper Fortis" gjorde deras Audit (Vilket dom ALDRIG gjort! Finns skärmdump på mail om detta i tråden)

3) (FB) Onecoin + https://www.flashback.org/sp57685938-> Här hävdar du att du är neutral vilket flertalet gånger visats att fallet inte är så.

4) (FB) Onecoin -> Här hävdar du att "Bankerna idag hanterar inte kontanta pengar." vilket är ett rent faktafel då bankerna hanterar kontanter. (Hämtade Cash själv för 30 minuter sedan)

5) (FB) Onecoin -> Här ljuger du om att Onecoin opererar i 240 länder. (FN har 195 länder som självständiga - har Onecoin "hittat på" 45 länder?)

6) (FB) Onecoin + (FB) Onecoin -> Här skriver du att Onecoin får ett värde och kan användas för att
betala med i ett flertal butiker. (Stämmer inte enligt dig själv , se längre ner på punkt 8)

7) (FB) Onecoin -> Här kan du inte bemöta att det är rena faktafel i Onecoins officiella video. (Fiatvaluta är INTE backad av guld eller liknande + Onecoin är inte öppen för alla. Man MÅSTE köpa "utbildning" för att få handla med Onecoins. + Netscape var en webbläsare och INTE en sökmotor. som exempel)

8) (FB) Onecoin -> Med anledning av punkt 6 så motsäger du dig själv här genom att säga att "Den gränsen kommer att tas bort" - då betyder det att man INTE kan använda Onecoins i butiker. + Med anledning av punkt 2 så skriver du helt olika här genom att skriva "Upp till var och en att bestämma, dock bör rekommenderad kurs gälla." så här bevisar du genom din lögn att det inte finns någon växelkurs.
Citera
2016-09-01, 15:47
Medlem
Citat:

Citat:

OBS

Eftersom jag träffade Jan Andersson på stan så kan jag skriva det - jag har ingen aning om vem han är här , om han har konto eller inte.

Om du skriver vem/vilka som höll i mötet så bryter du inte mot någon av reglerna på Flashback

Fram med namn så kan vi FB:are undersöka dessa individer närmare - dom burkar nämligen finnas med historiskt i andra patetiska klappmongo MLM Företag
Citera
2016-09-01, 17:36
Medlem
Kollade snabbt de personer som figurerat i tråden flera gånger om....
Här är några av dem
Pehr Karlsson
Lotta Spjuth
Steinar Flåtteng
Stefan Sjödin
Navid Tavakoli
Max Nilsenius
Irene Abrahamsson
PA Radenkrantz, UG:s ikon
Rolf Östlund.

Plus de stora ConArtists förstås...

Pellets, har du fler?
Senast redigerad av Cristall 2016-09-01 kl. 17:55.
Citera
2016-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Ok det är på banken du jobbar......nu förstår jag din negativism.....du är rädd för att bli arbetslös....på grund av nya kryptovalutor....hahaha....jaja du lär inte få det lätt att hitta ett nytt jobb....
Men det är klart om du skriver in i ditt CV att du en bakåtsträvare och enorm proffsig att uttrycka dig på FB....så kanske......??

Citat:
Swedbank tar 150:- för en enstaka överföring - notera min text som säger "Stående Överföringar via kassa.
Sa ju det.....men med läs och förståelseinlärningsproblem så är det inte så lätt......

Citat:
Du kommer aldrig att få en ursäkt härifrån eftersom du konstant ljuger utan att krypa till korset....

Så varsågod - här kommer ett axplock av dina lögner!

1) (FB) Onecoin -> Här ljuger du om att Onecoin backas upp med guld + att du tror att Årets Företagskvinna 2014 i Belgien var Ruja....
Japp så är det, Varje Onecoin som minas fram så säkra dess värde upp av rent GULD. Kontakta gärna supporten för en bekräftelse, går också att maila Ruja direct; ruja@onelife.eu
Citat:
2) (FB) Onecoin -> Här ljuger du om att det är xcoin som gäller som kurs för Onecoin (Kommer mer om detta längre ner...) + att du ljuger om köppriset Årets Affärskvinna i Bulgarien 2012 och 2014 (Detta finns bevisat att det inte finns något sådant pris , utan bara är ett "hitta på" , finns länk i tråden om detta + att här nämner du att "Semper Fortis" gjorde deras Audit (Vilket dom ALDRIG gjort! Finns skärmdump på mail om detta i tråden)
Ta Dr Ruja på det med.....jag har bara förmedlat, eftersom jag är Neutral så tycker jag inget, bara förmedlare vad jag själv kommer över.
Citat:
3) (FB) Onecoin + https://www.flashback.org/sp57685938-> Här hävdar du att du är neutral vilket flertalet gånger visats att fallet inte är så.

Jasså det tycker du....

Citat:
4) (FB) Onecoin -> Här hävdar du att "Bankerna idag hanterar inte kontanta pengar." vilket är ett rent faktafel då bankerna hanterar kontanter. (Hämtade Cash själv för 30 minuter sedan)
Helt fel, bara i de stora städer finns kontant hantering kvar, ska jag få pengar på mitt konto får jag åka 10 mil.

Citat:
5) (FB) Onecoin -> Här ljuger du om att Onecoin opererar i 240 länder. (FN har 195 länder som självständiga - har Onecoin "hittat på" 45 länder?)
Förmedlade bara vad Juha sa, jag bara förmedlar och lägger inget personligt ansvar på det jag skriver
Citat:
6) (FB) Onecoin + (FB) Onecoin -> Här skriver du att Onecoin får ett värde och kan användas för att
betala med i ett flertal butiker. (Stämmer inte enligt dig själv , se längre ner på punkt 8)

Visade bara loggor på Onecoin från butiker som har valt att ta betalt med Onecoin, member to member

Citat:
7) (FB) Onecoin -> Här kan du inte bemöta att det är rena faktafel i Onecoins officiella video. (Fiatvaluta är INTE backad av guld eller liknande + Onecoin är inte öppen för alla. Man MÅSTE köpa "utbildning" för att få handla med Onecoins. + Netscape var en webbläsare och INTE en sökmotor. som exempel)
Förmedlade bara Video, sen OM den innehöll felaktiga påstående, var god meddela Dr Ruja.

Citat:
8) (FB) Onecoin -> Med anledning av punkt 6 så motsäger du dig själv här genom att säga att "Den gränsen kommer att tas bort" - då betyder det att man INTE kan använda Onecoins i butiker. + Med anledning av punkt 2 så skriver du helt olika här genom att skriva "Upp till var och en att bestämma, dock bör rekommenderad kurs gälla." så här bevisar du genom din lögn att det inte finns någon växelkurs.

Hahaha....säger som sally;
Se 13:40 in i videon.....
https://www.youtube.com/watch?v=gRlEAEUoKr4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in