2015-03-18, 20:29
Medlem
Itons avatar
Svarar han alltid att han är för trött? Har han anledning enligt dig att vara det?
Svaret är delvis rätt att du måste prata med honom om det. Du måste även få honom att förstå, annars kan du lika gärna prata med en vägg... Och det sistnämnda är den svårare biten...
Citera
2015-03-18, 20:34
Bannlyst
Alla män har inte ett högt libido men att vara ifrån sex flera månader i sträck bevisar egentligen att gnistan försvunnit. Du måste prata med honom om det annars kommer det sluta illa, trust me i know.
Citera
2015-03-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Alla män har inte ett högt libido men att vara ifrån sex flera månader i sträck bevisar egentligen att gnistan försvunnit. Du måste prata med honom om det annars kommer det sluta illa, trust me i know.

Han förstår ju inte, han knappt lyssnar mig ens, han borde ju fatta det när jag har förklarar tydligt men men... Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre
Citera
2015-03-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geshia
Han förstår ju inte, han knappt lyssnar mig ens, han borde ju fatta det när jag har förklarar tydligt men men... Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre

Om han inte lyssnar så tycker jag att du borde skriva ett brev till honom. ni måste kunna kommunicera om sådana här viktiga saker annars kommer resten av ert äktenskap att vara ett rent helvete.
Citera
2015-03-18, 20:57
Medlem
Citat:
Om han inte lyssnar så tycker jag att du borde skriva ett brev till honom. ni måste kunna kommunicera om sådana här viktiga saker annars kommer resten av ert äktenskap att vara ett rent helvete.

För en vecka sen då tjafsade vi då blev han sur och arg, skrek och stack till jobbet på grund av en liten grej, jag tog upp telefonen och mådde jätte dåligt och skrev ett lång sms där jag förklarade allt, berättade om vad jag kände oSv. Och hoppades på att han har förståt nåt av det när han kommer hem på kvällen, han kom hem och pratade inte ens med mig, alltså det blev ännu värre, han är inte den som.jag kände för
Citera
2015-03-18, 20:58
Medlem
lär dig suga bra kuk så ordnar det sig ska du se gärna så långt ner du kan så blir det bra sen ska du se
Citera
2015-03-18, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geshia
För en vecka sen då tjafsade vi då blev han sur och arg, skrek och stack till jobbet på grund av en liten grej, jag tog upp telefonen och mådde jätte dåligt och skrev ett lång sms där jag förklarade allt, berättade om vad jag kände oSv. Och hoppades på att han har förståt nåt av det när han kommer hem på kvällen, han kom hem och pratade inte ens med mig, alltså det blev ännu värre, han är inte den som.jag kände för

Problemet ligger ju isådanafall hos honom och möjligtvis kan han må mycket sämre än vad du gör. Att skriva brev är inte samma sak som ett sms. När du skriver ett brev så får du ut betydligt mycket mer av dina känslor än ett sketet litet sms. Jag tycker verkligen du borde ge brevet en chans och skriva precis det du skrivit här men formulera dig bättre och skriv exakt vilka känslor du känner när han behandlar dig på detta sättet.

Att ni som ungt äktenskap upplever dessa problemen är väldigt olycksbådande och knappast hälsosamt känslomässigt för er båda. Skriv brevet ikväll, man ska smida järnet när det fortfarande är varmt.
Citera
2015-03-18, 21:08
Medlem
Ja du vännen... så är männen. Det framställs som om de är världens sexfreaks och alltid vill ha sex och att vi kvinnor säger nej. Verkligheten är inte sådan. Många män har väldigt låg sexlust och framförallt annorlunda sexlust än kvinnor. De kan vara p i månader men sedan när de har fått "tömma" om du ursäktar det vulgära uttrycket(!!!) så bryr de sig inte längre.
Jag skulle säga att orsaken till detta är själviskhet, egoism och okunnighet och även att de helt enkelt inte KAN eller VET hur man tillfredsställer en kvinna.
Därav funderar jag själv på att börja leta efter en flickvän istället för en pojkvän.
Citera
2015-03-18, 21:09
Medlem
Citat:
Problemet ligger ju isådanafall hos honom och möjligtvis kan han må mycket sämre än vad du gör. Att skriva brev är inte samma sak som ett sms. När du skriver ett brev så får du ut betydligt mycket mer av dina känslor än ett sketet litet sms. Jag tycker verkligen du borde ge brevet en chans och skriva precis det du skrivit här men formulera dig bättre och skriv exakt vilka känslor du känner när han behandlar dig på detta sättet.

Att ni som ungt äktenskap upplever dessa problemen är väldigt olycksbådande och knappast hälsosamt känslomässigt för er båda. Skriv brevet ikväll, man ska smida järnet när det fortfarande är varmt.

Ska göra det, hoppas att det hjälper
Citera
2015-03-18, 21:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Jag skulle säga att orsaken till detta är själviskhet, egoism och okunnighet och även att de helt enkelt inte KAN eller VET hur man tillfredsställer en kvinna.
Därav funderar jag själv på att börja leta efter en flickvän istället för en pojkvän.

Okej, du låter ju inte alls bitter

TS har ju inte svarat på hur det var inledningsvis men depression låter ju inte allt för omöjligt, men om han nu inte ens vill prata om någonting så är det ju svårt att få reda på det. Han lär ju inte heller vilja prata med psykolog eller liknande.
Citera
2015-03-18, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Ja du vännen... så är männen. Det framställs som om de är världens sexfreaks och alltid vill ha sex och att vi kvinnor säger nej. Verkligheten är inte sådan. Många män har väldigt låg sexlust och framförallt annorlunda sexlust än kvinnor. De kan vara p i månader men sedan när de har fått "tömma" om du ursäktar det vulgära uttrycket(!!!) så bryr de sig inte längre.

Tror snarare att du är en sån brud som männen använder för att tömma och glömma. Hitta du dig ett liknande litet henmissfoster som du så slipper framtida män ett taskigt ligg som dig.
Citera
2015-03-18, 21:17
Medlem
Locophobias avatar
Rätt vanligt fenomen bland både män och kvinnor är att man tröttnar på att ha sex med samma person. Det blir samma sak om och om igen. Ingen spänning, inget som lockar. Han kan älska dig hur mycket som helst men den spärren och lusten kanske inte finns där. Vissa människor måste leva i ett öppet förhållande. Då att älska en person och sex är två skilda saker för dessa.

Det kan även vara så att det han tänder på är han för rädd att ta upp med dig för att han inte vet hur du skulle ställa dig till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in