• 2
  • 3
2015-03-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Han har ett antal polisanmälningar och IVO-anmälningar över sig.

Det är nog tyvärr så som det ser ut just nu att det enda straffet han kommer få är ett totalkvaddat anseende.

Kommer barnskyddsteamet och Gabriel Otterman att sluta sina dagar på samma sätt som institution för rasbiologi? Denna "vetenskap" lades ner 1945 eller strax därefter. De anställda gömdes undan på olika håll med pseudouppdrag tills de gick i pension ........
Jag antar att Otterman kommer att gå samma öde till mötes. Enligt Ratsit så är han 56 år. Det innebär att han har 9 år kvar till 65 års dagen......Tror inte att varken Universitetet eller Akademiska skulle ha något emot att han får "jobba hemma" tills pensionen.........
Citera
2015-03-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minioner
Jag vet en del om detta.

-Ryktet på sjukhuset har de senaste 2 åren varit att Otterman kommer sluta i fängelset.

Hur allvarliga saker har han gjort som kan ge honom fängelse? Har han suttit i fängelse eller blivit polisanmäld i USA?

Har han stämts i USA? VAr det därför han flytrtade hit?
Citera
2015-03-27, 20:42
Medlem
Det hörs ingenting om Gabriel Otterman i media. Har han redan satts i frysbox och beordrats att inte säga något?
Citera
2015-03-27, 23:07
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det hörs ingenting om Gabriel Otterman i media. Har han redan satts i frysbox och beordrats att inte säga något?

Det är väl en ganska rimlig tolkning. Du kanske såg hans efterträdare vara väldigt noga med att inte ställa sig bakom det barnskyddsteamet gjort tidigare på tv4 imorse? Det ser ut som de försöker rädda det som räddas kan.
Citera
2015-03-28, 07:44
Medlem
Citat:
Det är väl en ganska rimlig tolkning. Du kanske såg hans efterträdare vara väldigt noga med att inte ställa sig bakom det barnskyddsteamet gjort tidigare på tv4 imorse? Det ser ut som de försöker rädda det som räddas kan.

Nej jag såg tyvärr inte det. Finns det möjligtvis någon länk till det? Vad heter efterträdaren? Akademiska barnsjukhuset har tyvärr ytterligare stjärnskott som också är minst lika farliga som Gabriel Otterman.

Uppsala Universitet. Ska dom fortsätta att betala Ottermans "forskning" eller har han sk livstidsanställning så att de inte blir av med honom?
Citera
2015-03-28, 12:15
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Nej jag såg tyvärr inte det. Finns det möjligtvis någon länk till det? Vad heter efterträdaren? Akademiska barnsjukhuset har tyvärr ytterligare stjärnskott som också är minst lika farliga som Gabriel Otterman.

finns på tv4play, malou efter tio från igår (borde finnas som separat klipp)
Citera
2015-04-06, 09:53
Medlem
Citat:
finns på tv4play, malou efter tio från igår (borde finnas som separat klipp)

Jag har tittat en del på urklippet och Steven Lucas är sliskigt undanglidande. Akademiska barnsjukhuset nekar andra läkare att titta i journaler....

Det tyder på att det finns en hel del ljug bakom det hela. Det som ska skyddas ska verkligen skyddas. Barnsjukhuset är verkligen desperata.

Jag undrar verkligen hur mycket hemligstämplat som kan finnas i detta ämne och som till varje pris ska döljas.

Efter att ha sett hela intervjun så uppkommer frågan vilka fler läkare ingår i det sk barnskyddsteamet? Får en känsla av att även dem kan ligga bakom något.
Senast redigerad av Televerket2 2015-04-06 kl. 10:01.
Citera
2015-04-06, 11:40
Medlem
Då Gabriel Ottermans forskning eller snarare "forskning" bedrivs i statlig regi så kan man undra om Uppsala Universitet förbereder en "frivillig" pensionslösning/avgångsvederlag för honom?
Citera
2015-11-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Skrämmande! Men tror du måste fixa länken?

Tele2: jag kan inte se på pubmed att det är Sbs han forskar på?

Oavsett så försvinner dåliga forskare först när deras anslag tar slut. Om han är del av en forskargrupp som det går bra för har han ju kvar sin forsknings och läkarkarriär.

Det otterman vill forska på är att han vill gå på dödsregistret och återöppna alla journaler där för att göra en eftergranskning, detta har gjorts försök i USA för att skriva skakvåldsforskning på, har ingen referens till sådant material med AAP har en sådan på sin hemsida samt att jag läste en artikel från Carole Jenny där hon gjorde precis så.
Med det materialet kan de stärka sin tes genom att påstå att en diagnos missats i ett fall och sedan använda det som ett tecken på skakvåld,(sinuventrubos eftergranskas och sägs inte finnas) så blir blödningen en i triaden och så har du ett fall till i högen. sedan kan du läsa om cirkelbevisning så får allt sjuka proportioner efter ett tag
Citera
2016-03-20, 01:24
Medlem
Vad gör Gabriel Otterman idag ?

En uppgift säger att han jobbar på Uppsala Universitet.

http://katalog.uu.se/empInfo/?id=N11-357

Hur har han skött sina arbetsuppgifter där?
Citera
2016-03-20, 20:17
Medlem
Citat:
Vad gör Gabriel Otterman idag ?

En uppgift säger att han jobbar på Uppsala Universitet.

http://katalog.uu.se/empInfo/?id=N11-357

Hur har han skött sina arbetsuppgifter där?

Tror att han är ganska inblandad i det mesta, även om han på pappret bara forskar...
Citera
2016-03-20, 21:04
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Skrämmande! Men tror du måste fixa länken?
.

Citat:
Det går inte att komma in på länken. Vore tacksam om den kunde fixas.
Sorry, inte sett detta förrän nu. Här är fungerande länk.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in