Citat:
Ursprungligen postat av
minioner
Jag vet en del om detta.
-Ryktet på sjukhuset har de senaste 2 åren varit att Otterman kommer sluta i fängelset.
-Otterman har inte doktorerat. Vilket Akademiska annars vill att deras läkare ska ha gjort innan de får en anställning.
-Otterman arbete och intyg är skrämmande och skrattretande.
-Otterman utbildade sig till läkare i Boston. Men det går inte att få ut något intyg på det då Otterman har spärrat det.
- I hela denna röra med alla fall så är det en liten grupp människor som har gjort sig kända. Alla känner alla och skyddar varandra i rättssalar. Tyvärr så backar även sjukhusen dessa team. Det är ett känt fakta att när ett fall går över till Barnskyddsteamet så görs inga fler medecinska utredningar. Utan endast kontakt med socialtjänst och polis. Sedan skriver de flertal intyg på att det ÄR misshandel. Utan en djupare utredning.
- Barnskyddsteamet och Rättsmedicin i Uppsala har haft en stor konflikt. Den gick ut på att BST ville skriva rättsintygen på misshandlade barn. Utan att sitta på den utbildning och kunskap som krävs. Rättsmedicin vägrade sammarbeta med BST.
Tror du måste specificera lite?
- Varför skulle ha sluta i fängelse? Jag har hört om konflikten mellan rättsmedicinarna och MIO-gruppen men att någon anklagat någon för olagligheter har jag inte hört. Dålig medicin, uppblåsta egon och dålig vetenskap däremot.
- Vilka olagliga behandlingar är det han utför?
- Varför är det relevant att han inte doktorerat? Att han inte doktorerat är inte så konstigt. Det är ganska lätt att få ett överläkarjobb om man siktar in sig på en av de mindre populära subspecialiteterna.
- Hur har Otterman spärrat möjligheten att få ut intyg? Det går ju inte. På vilket grundlag har då Sverige godkänt hans läkarexamen? På healthgrades.com bekräftas för övrigt att Otterman är utbildad på Harvard och att han inte längre praktiserar i USA. Han har alltså inte blivit delegitimerad. På Massachusetts board of registration kan man med en enkel sökning hitta honom. Där står att han är läkare, barnläkare och att hans licens utgått eftersom den inte har blivit förnyad av honom själv. Det var ganska enkelt att ta reda på det.
- Vad menar du med att det inte görs en djupare utredning? Diagnosen SBS ställs så vitt jag vet med hjälp av ganska strikta kriterium, CT, ögonbottenundersökning och vad det nu kan vara. Problemet är ju den eländiga
evidensen bak de specifika kriterierna.
- Har du hört något om en specifik händelse som kan ha utlöst konflikten mellan rättsmedicinarna och barnskyddsteamet? En händelse som verkligen fick rättsmedicinarna att misstänka att något var fel på barnskyddsteamet. Jag tänker på en helt specifik händelse som jag inte önskar skriva om här men som jag gärna får bekräftat. Messa mig om du vet.