2015-03-21, 08:17
Medlem
Jag vet en del om detta.

-Ryktet på sjukhuset har de senaste 2 åren varit att Otterman kommer sluta i fängelset.

-Otterman har inte doktorerat. Vilket Akademiska annars vill att deras läkare ska ha gjort innan de får en anställning.

-Otterman arbete och intyg är skrämmande och skrattretande.

-Otterman utbildade sig till läkare i Boston. Men det går inte att få ut något intyg på det då Otterman har spärrat det.

- I hela denna röra med alla fall så är det en liten grupp människor som har gjort sig kända. Alla känner alla och skyddar varandra i rättssalar. Tyvärr så backar även sjukhusen dessa team. Det är ett känt fakta att när ett fall går över till Barnskyddsteamet så görs inga fler medecinska utredningar. Utan endast kontakt med socialtjänst och polis. Sedan skriver de flertal intyg på att det ÄR misshandel. Utan en djupare utredning.

- Barnskyddsteamet och Rättsmedicin i Uppsala har haft en stor konflikt. Den gick ut på att BST ville skriva rättsintygen på misshandlade barn. Utan att sitta på den utbildning och kunskap som krävs. Rättsmedicin vägrade sammarbeta med BST.
Citera
2015-03-22, 12:01
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Skrämmande! Men tror du måste fixa länken?
.

Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det går inte att komma in på länken. Vore tacksam om den kunde fixas.
Sorry. Glömde att det inte funkar att lägga länkar inom parentestecken.
https://maukonen.files.wordpress.com...eter_10_10.pdf
Citera
2015-03-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minioner
Jag vet en del om detta.

-Ryktet på sjukhuset har de senaste 2 åren varit att Otterman kommer sluta i fängelset.

-Otterman har inte doktorerat. Vilket Akademiska annars vill att deras läkare ska ha gjort innan de får en anställning.

-Otterman utbildade sig till läkare i Boston. Men det går inte att få ut något intyg på det då Otterman har spärrat det.

- I hela denna röra med alla fall så är det en liten grupp människor som har gjort sig kända. Alla känner alla och skyddar varandra i rättssalar. Tyvärr så backar även sjukhusen dessa team. Det är ett känt fakta att när ett fall går över till Barnskyddsteamet så görs inga fler medecinska utredningar. Utan endast kontakt med socialtjänst och polis. Sedan skriver de flertal intyg på att det ÄR misshandel. Utan en djupare utredning.

- Barnskyddsteamet och Rättsmedicin i Uppsala har haft en stor konflikt. Den gick ut på att BST ville skriva rättsintygen på misshandlade barn. Utan att sitta på den utbildning och kunskap som krävs. Rättsmedicin vägrade sammarbeta med BST.

Hur dåliga är intygen som skrivs?

Finns Otterman redan på Polisens radar? (Något säger mig det av allt som skrivits om honom)

Vad är det som kan göra att han slutar i fängelse? (Är det olika former av brottslig verksamhet kopplad till hans arbete?) Är det något annat?

På vilken grund har då Socialstyrelsen gett honom läkarlegitimation om han har spärrat sina amerikanska betyg från Boston? Det är definitivt minst en hund begraven då han döljer sina läkarbetyg.

Uppsala Universitet, Varför har dem gett honom anställning om han har dolt sin amerikanska utbildning?
Senast redigerad av Televerket2 2015-03-24 kl. 09:51.
Citera
2015-03-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Gabriel Otterman är en av de där jönsarna som ställer till en massa, och får hållas mest för att et är angelägna områden de jobbar med.

Han är en av alla kvacksalvare i Mio-gruppen.
Där fanns också bland andra Lotti Helström, som såg våldtäkter överallt (https://maukonen.files.wordpress.com/2011/07/20110714_nyheter_10_10.pdf) och den genomknäppa Margaretha Erixon.

Alla dessa pellejönsar som ser troll i varje buske, är inte det mer en utsaga om deras egen psykiatriska status? Tittar man djupare på Gabriel Otterman så skulel det inte förvåna mig om han har en del i bagaget.

Vilken psykiatrisk defekt kan personer ha som skriver intyg utan fakta och ser (som Gabriel Otterman) barnmisshandel överallt? Har Otterman varit intagen för psykiatrisk vård?

Vad var anledningen till hans flytt till Sverige 2003? Kan det vara någon form av konflikt med den amerikanska rättvisan på delstats-, eller federal nivå?
Senast redigerad av Televerket2 2015-03-24 kl. 09:54.
Citera
2015-03-24, 18:43
Medlem
Citat:
Hur dåliga är intygen som skrivs?

Finns Otterman redan på Polisens radar? (Något säger mig det av allt som skrivits om honom)

Vad är det som kan göra att han slutar i fängelse? (Är det olika former av brottslig verksamhet kopplad till hans arbete?) Är det något annat?

På vilken grund har då Socialstyrelsen gett honom läkarlegitimation om han har spärrat sina amerikanska betyg från Boston? Det är definitivt minst en hund begraven då han döljer sina läkarbetyg.

Uppsala Universitet, Varför har dem gett honom anställning om han har dolt sin amerikanska utbildning?

Ja, Otterman har fått polisanmälningar.

Fängelse för att han gör olagliga handlingar i sitt jobb. Tex i journaler, mened i rätten och andra övertramp.

Jag vet inte hur han har sin legitimation. Men vet att det är väldigt mycket snack kring det och hur vida han HAR betyg från Boston.

Jag vet att eftersom inte så mänga läkare vill jobba med Barnskyddsfall. Så får de som då väljer denna karriär mycket makt och blir genast välkända experter. Kan tro att det hör ihop med att han får undervisa.

Intygen sägs vara kopior från fall till fall. Och hans intyg går emot den egentliga sanningen.

Som jag har fattat det då får Otterman/Barnskyddsteamet mer pengar av politikerna ju fler fall. Så jag antar att det hjälper honom att se många fall.
Citera
2015-03-24, 23:17
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Citat:
Jag vet en del om detta.

Tror du måste specificera lite?

- Varför skulle ha sluta i fängelse? Jag har hört om konflikten mellan rättsmedicinarna och MIO-gruppen men att någon anklagat någon för olagligheter har jag inte hört. Dålig medicin, uppblåsta egon och dålig vetenskap däremot.

- Vilka olagliga behandlingar är det han utför?

- Varför är det relevant att han inte doktorerat? Att han inte doktorerat är inte så konstigt. Det är ganska lätt att få ett överläkarjobb om man siktar in sig på en av de mindre populära subspecialiteterna.

- Hur har Otterman spärrat möjligheten att få ut intyg? Det går ju inte. På vilket grundlag har då Sverige godkänt hans läkarexamen? På healthgrades.com bekräftas för övrigt att Otterman är utbildad på Harvard och att han inte längre praktiserar i USA. Han har alltså inte blivit delegitimerad. På Massachusetts board of registration kan man med en enkel sökning hitta honom. Där står att han är läkare, barnläkare och att hans licens utgått eftersom den inte har blivit förnyad av honom själv. Det var ganska enkelt att ta reda på det.

- Vad menar du med att det inte görs en djupare utredning? Diagnosen SBS ställs så vitt jag vet med hjälp av ganska strikta kriterium, CT, ögonbottenundersökning och vad det nu kan vara. Problemet är ju den eländiga evidensen bak de specifika kriterierna.

- Har du hört något om en specifik händelse som kan ha utlöst konflikten mellan rättsmedicinarna och barnskyddsteamet? En händelse som verkligen fick rättsmedicinarna att misstänka att något var fel på barnskyddsteamet. Jag tänker på en helt specifik händelse som jag inte önskar skriva om här men som jag gärna får bekräftat. Messa mig om du vet.
Senast redigerad av T.J.Jackson 2015-03-24 kl. 23:34.
Citera
2015-03-24, 23:47
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Vilken psykiatrisk defekt kan personer ha som skriver intyg utan fakta och ser (som Gabriel Otterman) barnmisshandel överallt? Har Otterman varit intagen för psykiatrisk vård?

Ingen direkt psykiatrisk defekt, men det finns ett antal personlighetsstörningar som är kompatibla/skulle kunna kovariera med det du beskriver: histrionisk personlighetsstörning, münchhausen per proxy (som för mig verkar vara just en variant av histrioniskt personlighetsstörning), sadistiska personlighetsstörningar, psykopatiska personlighetstyper, eller ett förvirrat messiaskomplex (bara jag kan rädda barnen!)

Sen kan det ju bara handla om extremt selektiv perception pga tidigare övertygelser och den egna vinningen som kan finnas i att inte vara för självkritisk. Det är många som kommer långt i livet bara för att de är mindre noga med sitt eget agerande än med andras.
Citera
2015-03-24, 23:49
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:

Han har ett antal polisanmälningar och IVO-anmälningar över sig.

Citat:

Det är nog tyvärr så som det ser ut just nu att det enda straffet han kommer få är ett totalkvaddat anseende.
Citera
2015-03-24, 23:51
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
- Vad menar du med att det inte görs en djupare utredning? Diagnosen SBS ställs så vitt jag vet med hjälp av ganska strikta kriterium, CT, ögonbottenundersökning och vad det nu kan vara. Problemet är ju den eländiga evidensen bak de specifika kriterierna.

Jag tror att det som avses är att varje försök till differentialdiagnos upphör så fort bst får ett ärende.
Citera
2015-03-25, 08:06
Medlem
Citat:
Tror du måste specificera lite?

- Varför skulle ha sluta i fängelse? Jag har hört om konflikten mellan rättsmedicinarna och MIO-gruppen men att någon anklagat någon för olagligheter har jag inte hört. Dålig medicin, uppblåsta egon och dålig vetenskap däremot.

- Vilka olagliga behandlingar är det han utför?

- Varför är det relevant att han inte doktorerat? Att han inte doktorerat är inte så konstigt. Det är ganska lätt att få ett överläkarjobb om man siktar in sig på en av de mindre populära subspecialiteterna.

- Hur har Otterman spärrat möjligheten att få ut intyg? Det går ju inte. På vilket grundlag har då Sverige godkänt hans läkarexamen? På healthgrades.com bekräftas för övrigt att Otterman är utbildad på Harvard och att han inte längre praktiserar i USA. Han har alltså inte blivit delegitimerad. På Massachusetts board of registration kan man med en enkel sökning hitta honom. Där står att han är läkare, barnläkare och att hans licens utgått eftersom den inte har blivit förnyad av honom själv. Det var ganska enkelt att ta reda på det.

- Har du hört något om en specifik händelse som kan ha utlöst konflikten mellan rättsmedicinarna och barnskyddsteamet? En händelse som verkligen fick rättsmedicinarna att misstänka att något var fel på barnskyddsteamet. Jag tänker på en helt specifik händelse som jag inte önskar skriva om här men som jag gärna får bekräftat. Messa mig om du vet.

1. Mio-gruppen finns inte kvar. Konflikten är mellan Barnskyddsteamet och rättsmedicin.

2. Har du läst mitt andra inlägg. Ryktet menar att fängelse är lämpligt för att han har fuskat och ljugit i sina intyg. Om detta stämmer el inte lägger jag ingen vikt i. Men han har tex agerat fel i rättssalar.

3. Att han inte har doktorerat är bara ett fakta. Ta det som du vill. Men nu gör han ju det. Han forskar. Det är mer rättvist då alla kollegor fått gjort samma.

4. Som privatperson kan man ringa till USA o få ut en läkares papper. Inte med Ottermans. Varför vet jag inte.

5. Otterman är inte populär på Ackis just nu. Men han var i toppen för 2år sen.

6. Jag kan spekulera kring en händelse som fick rättsmedicin att vägra sammarbeta med Otterman. Men kan inte säga med 100 säkerhet.
Citera
2015-03-25, 15:54
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Det mest underliga så här långt är väl att han heter "Johanan" i andranamn.
Jo, ett hebreiskt namn sprunget ur Yôḥānān. Tillhör doktor Otterman möjligtvis det utvalda folket?
Citat:
Ja, en enkel googling ger Gabriel Otterman, MD - Pediatrics Physician, Harvard Medichal School Boston, MA 02115.

Finns tråd i både barn och familj- samt juridikforumet om ett tragiskt ärende där barnläkaren varit inblandad.
Hjälp mig! Ang. Läkare, Soc, LVU osv...

Varför bryter inte Socialtjänstens omhändertagande av barn efter friande dom mot oskuldspresumtionen?
Senast redigerad av Justitiemord 2015-03-25 kl. 16:12. Anledning: tillägg + stavning
Citera
2015-03-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ja, Otterman har fått polisanmälningar.

Fängelse för att han gör olagliga handlingar i sitt jobb. Tex i journaler, mened i rätten och andra övertramp.

Jag vet inte hur han har sin legitimation. Men vet att det är väldigt mycket snack kring det och hur vida han HAR betyg från Boston.

Jag vet att eftersom inte så mänga läkare vill jobba med Barnskyddsfall. Så får de som då väljer denna karriär mycket makt och blir genast välkända experter. Kan tro att det hör ihop med att han får undervisa.

Intygen sägs vara kopior från fall till fall. Och hans intyg går emot den egentliga sanningen.

Som jag har fattat det då får Otterman/Barnskyddsteamet mer pengar av politikerna ju fler fall. Så jag antar att det hjälper honom att se många fall.

Finns det någon som vet hur många polisanmälningar han har fått på sig hittills och inom vilka områden och varför?

Hur har han lyckats fixa spärr på sina intyg från boston?

Hur grova är dessa olagliga handlingar?

Då han nu "forskar" så gör han det via en anställning hos Uppsala Universitet. Vilken information finns om honom där?

Det innebär att han förstör många familjer då han ser barnmisshandel i varje buske. Hur kan Akademiska och Uppsala Universitet ens tillåta en person som Otterman?

Under sin vistelse i Sverige har Gabriel Otterman någon gång gripits/omhändertagits av Polis? Har han fått bötesstraff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in