Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Jag har inte bestämt mig om jag har full kontroll eller inte. Determinismen spökar.
Om jag skulle ändra något? Hmm, vet inte, för jag är nöjd med den jag är. Jag är nöjd med mina skavanker för att de är mina. Om jag hade raderat de skavankerna hade jag inte varit jag, helt enkelt. Finns nog många som skulle vilja bli mindre lata, mer energi, försöka få ut så mycket som möjligt av livet. Sådan är inte jag.
Varför skulle du inte vilja få ut så mycket som möjligt av livet? Man ska såklart vara tacksam för det man får också, men om möjligheten finns? Eller är du bara nöjd som det är?
Jag tror att, eller är rätt säker på att du kan ta dig ur ödets hand, om du vill dvs. Handlar mycket om vilja, du kan göra mycket med en stark vilja, saker som folk inte kan tänka sig.
Vem jag är, det är något som jag söker, innåt, och jag tror det är där vi hittar svaret. Jag definerar mig själv inte som min personliget, och jag tror att identifikation är ett stort problem för många idag. Du är något mer än din personlighet, och lyssnar du innåt så kommer du kunna bekräfta detta. Studera sig själv är viktigt.