• 1
  • 2
2015-03-10, 01:14
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Som rubriken lyder.

Vem är du? Hur definerar du dig själv? Vad i dig själv är riktigt? Alltså du? Vad är du?

Sedan

Vad gör du? Du lever nu, inte igår, inte imorgon. Tar du vara på livet?
Senast redigerad av N0TH1NGN3SS 2015-03-10 kl. 01:17.
Citera
2015-03-10, 01:21
Medlem
Antivalents avatar
Jag är jag. Jag identifierar mig delvis som mitt yrke, min nationalitet, min familj och mitt familjenamn, min bostadsort, min hemstad, mina fritidsintressen, m.m.

Ta tillvara på livet? På vems premisser? På mina? Objektivt sätt - hur många fångar VARJE dag, och skulle det verkligen vara önskvärt?

Jag är nöjd med mitt liv. Jag har levt ett bra liv med både upp och nedgångar. Att jag sitter här just nu kanske inte är optimalt för att fånga dagen men det duger för mig, och därför anser jag att jag borde det.
Citera
2015-03-10, 01:24
Medlem
Svenskares avatar
Jag är mer värd än er och jag ökar i värde hela tiden.
Citera
2015-03-10, 01:33
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag är mer värd än er och jag ökar i värde hela tiden.

Vem har satt värdet? Och på vilket sätt är du mer värd?
Citera
2015-03-10, 01:34
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Jag är jag. Jag identifierar mig delvis som mitt yrke, min nationalitet, min familj och mitt familjenamn, min bostadsort, min hemstad, mina fritidsintressen, m.m.

Ta tillvara på livet? På vems premisser? På mina? Objektivt sätt - hur många fångar VARJE dag, och skulle det verkligen vara önskvärt?

Jag är nöjd med mitt liv. Jag har levt ett bra liv med både upp och nedgångar. Att jag sitter här just nu kanske inte är optimalt för att fånga dagen men det duger för mig, och därför anser jag att jag borde det.

Anser du att du har full kontroll över ditt eget liv? Vad skulle du ändra om du kunde?
Senast redigerad av N0TH1NGN3SS 2015-03-10 kl. 01:39.
Citera
2015-03-10, 01:44
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0TH1NGN3SS
Anser du att du har full kontroll över ditt eget liv? Vad skulle du ändra om du kunde?

Jag har inte bestämt mig om jag har full kontroll eller inte. Determinismen spökar.

Om jag skulle ändra något? Hmm, vet inte, för jag är nöjd med den jag är. Jag är nöjd med mina skavanker för att de är mina. Om jag hade raderat de skavankerna hade jag inte varit jag, helt enkelt. Finns nog många som skulle vilja bli mindre lata, mer energi, försöka få ut så mycket som möjligt av livet. Sådan är inte jag.
Citera
2015-03-10, 01:44
Medlem
Antivalents avatar
Hur ställer du dig själv till dina frågeställningar?
Citera
2015-03-10, 01:56
Medlem
Ravenboxs avatar
Jag är i väntan på mitt öde, under tiden super jag skallen av mig regelbundet, tränar kampsport och tafsar på brudar (!).
Med andra ord: Jag är ingen, ingenting alls.

Det enda jag önskar är att jag var 39 år, satt i en rymlig planvåning på Östermalm med en Patek Philippe på armen och en 15 år yngre tjej med min kuk i käften framför den öppna spisen.
Citera
2015-03-10, 07:42
Medlem
Sebzors avatar
Jag är ett spöke som är påväg in i ditt huvud.
Citera
2015-03-10, 14:05
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Jag har inte bestämt mig om jag har full kontroll eller inte. Determinismen spökar.

Om jag skulle ändra något? Hmm, vet inte, för jag är nöjd med den jag är. Jag är nöjd med mina skavanker för att de är mina. Om jag hade raderat de skavankerna hade jag inte varit jag, helt enkelt. Finns nog många som skulle vilja bli mindre lata, mer energi, försöka få ut så mycket som möjligt av livet. Sådan är inte jag.

Varför skulle du inte vilja få ut så mycket som möjligt av livet? Man ska såklart vara tacksam för det man får också, men om möjligheten finns? Eller är du bara nöjd som det är?

Jag tror att, eller är rätt säker på att du kan ta dig ur ödets hand, om du vill dvs. Handlar mycket om vilja, du kan göra mycket med en stark vilja, saker som folk inte kan tänka sig.

Vem jag är, det är något som jag söker, innåt, och jag tror det är där vi hittar svaret. Jag definerar mig själv inte som min personliget, och jag tror att identifikation är ett stort problem för många idag. Du är något mer än din personlighet, och lyssnar du innåt så kommer du kunna bekräfta detta. Studera sig själv är viktigt.
Citera
2015-03-10, 14:08
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Jag är i väntan på mitt öde, under tiden super jag skallen av mig regelbundet, tränar kampsport och tafsar på brudar (!).
Med andra ord: Jag är ingen, ingenting alls.

Det enda jag önskar är att jag var 39 år, satt i en rymlig planvåning på Östermalm med en Patek Philippe på armen och en 15 år yngre tjej med min kuk i käften framför den öppna spisen.

Glöm inte bort dig själv. Du finns där.
Citera
2015-03-10, 14:08
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Jag är ett spöke som är påväg in i ditt huvud.

Intressant, vad har du för intentioner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in