2015-03-10, 21:32
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0TH1NGN3SS
Intressant, vad har du för intentioner?

Att hjälpa senila tanter att hitta sina glasögon, samt att skrämma resten av befolkningen.
Citera
2015-03-10, 23:18
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Att hjälpa senila tanter att hitta sina glasögon, samt att skrämma resten av befolkningen.

Går det bra då?
Citera
2015-03-11, 06:34
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Går det bra då?

Det fungerar, men hade kunnat gå bättre. När jag spökar som mest kl 24:00 har de flesta gått och lagt sig och jag vandrar således ensam i korridorerna.

Tips för att hjälpa mig vidare?
Citera
2015-03-12, 09:12
Medlem
Jag är allt, allt som finns. Finns inget slut eller början. Inget som separerar mig från dig, mig från solen, eller mig från big bang. Vi är muterande energi. Jag är muterande energi. Jag är energi. Jag är. Är.
Citera
2015-03-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det fungerar, men hade kunnat gå bättre. När jag spökar som mest kl 24:00 har de flesta gått och lagt sig och jag vandrar således ensam i korridorerna.

Tips för att hjälpa mig vidare?

Vandra med glädje
Citera
2015-03-12, 18:46
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftikorgen
Jag är allt, allt som finns. Finns inget slut eller början. Inget som separerar mig från dig, mig från solen, eller mig från big bang. Vi är muterande energi. Jag är muterande energi. Jag är energi. Jag är. Är.

Tror du det finns något mål?
Citera
2015-03-12, 23:12
Medlem
Citat:

Jag har svårt att finna svar på den frågan. Jag har svårt att se världen, existensen, som ofullständig.
Universum är en melodi utan början eller slut. Hör du den finns inga mål, bara toner och partier. Vad kan man mer önska sig?
Citera
2015-03-13, 13:13
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Citat:
Jag har svårt att finna svar på den frågan. Jag har svårt att se världen, existensen, som ofullständig.
Universum är en melodi utan början eller slut. Hör du den finns inga mål, bara toner och partier. Vad kan man mer önska sig?

Det verkar dock som att vi strävar mot an högre frekvens, vad är dina tankar kring det?
Citera
2015-03-13, 14:51
Medlem
Ja, så skulle man kunna uttrycka det. Skulle vilja påstå att allt söker en högre frekvens, om så är möjligt. Vi vill fylla tomrum, njuta av våran egen spegelbild. Där vi är allt existerande, inte bara människor.

Allt tar komplexare och komplexare mönster där det finns möjlighet. Tills det en dag söndras sönder och allt börjar om igen. Döder föder.

Så ja, allt söker nog högre frekvenser i en mening. Men detta är oviktigt.
Citera
2015-03-13, 15:24
Medlem
Spiritualitys avatar
Det enda inom mig som är riktigt är mitt medvetande, allt annat är fysisk konstruktion för att jag skall kunna uppleva livet. Jag är mitt medvetande, ingenting annat. De 75 triljoner celler som sköter om det huset(min fysiska kropp) som jag får bo tillfälligt i är inte en del av mig.

Citat:

Uppleva magin av existensen och uppleva kärlek.
Det är någonting magiskt att göra, målet borde vara det - och det skall vi vara evigt tacksamma för att universum har gett oss chansen att få detta.

Det är hemskt för de människor som aldrig hittar sin själsfrände, så många skilsmässor, så många otrogna partner, så mycket osäkerhet. Ett förhållande bundet för evigt, två medvetande till ett är det finaste som finns - någonting som ger ro som är odödlig.
Senast redigerad av Spirituality 2015-03-13 kl. 15:27.
Citera
2015-03-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Det enda inom mig som är riktigt är mitt medvetande, allt annat är fysisk konstruktion för att jag skall kunna uppleva livet. Jag är mitt medvetande, ingenting annat. De 75 triljoner celler som sköter om det huset(min fysiska kropp) som jag får bo tillfälligt i är inte en del av mig.

Hej, bra skrivet.
Bara en tanke, hur vet du ett ditt medvetande finns "inom dig". Kanske det bara finns ett medvetande som vi alla delar?

Har djur medvetande?
Har växter medvetande?
Har celler medvetande?

Vart går gränsen och vad är ett medvetande?
Citera
2015-03-13, 15:41
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Hej, bra skrivet.
Bara en tanke, hur vet du ett ditt medvetande finns "inom dig". Kanske det bara finns ett medvetande som vi alla delar?

Har djur medvetande?
Har växter medvetande?
Har celler medvetande?

Vart går gränsen och vad är ett medvetande?

Enligt Eckhart Tolle finns bara ett medvetande. Allting hänger samman i den icke-fysiska dimensionen eftersom vi kommer från samma ursprung. Medvetandet finns utanför hjärnan så att säga och det är detta medvetandet som vi inte är medvetna till tills vi blir upplysta. Tankens värld är en illusion Buddister och Hinduister säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in