Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-06, 13:02
  #1
Medlem
funderar på hur avgörande dosen är för hur dum ihuvudet man blir av de? känner en person som hade återkommande huvudvärk (cluster headache). och började röka lite gräs varje kväll för detta vilket tydligen gjort honom helt bra. ska tillägga att de är en av dom skärptaste personerna jag känner. som verkligen inte vill börja röka.

en bekant till min bror som har epilepsi började också röka en mindre mängd och blev helt bra. slutade med läkemedel. han är också rätt normal.

i California där jag va förra sommaren och har lite vänner så röker var och varannan person gräs för huvudvärk PMS ryggproblem etc.

är den svenska debatten onyanserad och finns de en stor skillnad på medicinskt och rekreationellt användande?

ja menar de klart man får problem om sätter i sej hela burken med antidepressiva läkemdel på en gång och gör de varge dag.

när man prtar om medcinsk cannabis säger man aldrig något om dosen vilket jag tycker verkar konstigt.
'
generellt sätt tycker jag väldigt illa om cannabis rökare.
__________________
Senast redigerad av Ki 2015-03-06 kl. 14:00.
Citera
2015-03-06, 13:14
  #2
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
är den svenska debatten onyanserad och finns de en stor skillnad på medicinskt och rekreationellt användande?
Ja. Ett alternativt sätt att se på saken är att vi har för många idioter som får komma till tals, men det är tredje statsmaktens sätt att nyttja sin s k yttrandefrihet.
Citat:
när man prtar om medcinsk cannabis säger man aldrig något om dosen vilket jag tycker verkar konstigt.
Dosering är extremt individuellt. Man kan tala om marginaler dock.
Citat:
generellt sätt tycker jag väldigt illa om cannabis rökare.
Varför skriver du som en outbildad pundare? Sådant tycker jag väldigt illa om. Och nu tror du väl att jag är en inbiten cannabisrökare, men faktum är att jag aldrig röker längre. Jag skulle dock göra det om jag blev bjuden, för det är ganska härligt.
Citera
2015-03-06, 13:21
  #3
Medlem
dunderhokens avatar
Generellt sätt så tycker jag jävligt illa om personer som ogillar cannabisrökare ...
Citera
2015-03-06, 13:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Ja. Ett alternativt sätt att se på saken är att vi har för många idioter som får komma till tals, men det är tredje statsmaktens sätt att nyttja sin s k yttrandefrihet.

Dosering är extremt individuellt. Man kan tala om marginaler dock.

Varför skriver du som en outbildad pundare? Sådant tycker jag väldigt illa om. Och nu tror du väl att jag är en inbiten cannabisrökare, men faktum är att jag aldrig röker längre. Jag skulle dock göra det om jag blev bjuden, för det är ganska härligt.

varför skulle jag bry mej om vad du gör?
__________________
Senast redigerad av Ki 2015-03-06 kl. 13:29.
Citera
2015-03-06, 13:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Ja. Ett alternativt sätt att se på saken är att vi har för många idioter som får komma till tals, men det är tredje statsmaktens sätt att nyttja sin s k yttrandefrihet.

Dosering är extremt individuellt. Man kan tala om marginaler dock.

Varför skriver du som en outbildad pundare? Sådant tycker jag väldigt illa om. Och nu tror du väl att jag är en inbiten cannabisrökare, men faktum är att jag aldrig röker längre. Jag skulle dock göra det om jag blev bjuden, för det är ganska härligt.


ni som vet något om medicinsktbruk hur mycket (stor dos) handlar de om(i förhållande till rekreationell dos)?

har aldrig fått en uppgift om detta.
__________________
Senast redigerad av Ki 2015-03-06 kl. 13:29.
Citera
2015-03-06, 13:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Ja. Ett alternativt sätt att se på saken är att vi har för många idioter som får komma till tals, men det är tredje statsmaktens sätt att nyttja sin s k yttrandefrihet.

oj lilla gubben. va jag (efter de uttalandet)skulle kunna klappa dej på huvudet nu beträffande bildning etc .
Citera
2015-03-06, 13:42
  #7
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
ni som vet något om medicinsktbruk hur mycket (stor dos) handlar de om(i förhållande till rekreationell dos)?

har aldrig fått en uppgift om detta.

Det varierar helt från person till person, du röker tills du känner dig medicinerad. vissa kanske röker 0.5gr/dag medans andra 2gr/dag eller ännu mer...
Citera
2015-03-06, 13:43
  #8
Medlem
Varför tycker du illa om de som brukar cannabis?
Citera
2015-03-06, 13:53
  #9
Medlem
tänkte just säga något om de efter utbytet med retrospective som kanke inte va så trevligt.

men min genrella uppfattning kanske exemplifieras lite grann i hans användarnamn också. sen kanske de faktum att 114 personer varit inne i tråden på 47 minuter en fredag straks före 14:00 säger något om de.

well well folk får göra vad dom vill jag tror på tolerans men affektioner är svårare att frigöra sej från.

tonåringarsom röker lite är de väll i och för sej inget större fel på.
Citera
2015-03-06, 13:55
  #10
Medlem
säkert finns de många här som vet något om de frågeställningen gäller.
Citera
2015-03-06, 13:56
  #11
Medlem
Dosen är individuell samt att styrkan kan variera mellan olika strains mm så den är svår att svara på men kan dela av mig lite av min erfarenhet. Är Bp typ2 och CB gör så att jag kan sova, äta lägre dos av mina mediciner pga att cb stabiliserar mitt stämningläge samt blir av med biverkningar som ex. värk, stelhet i kroppen, svettningar och trögheten i skallen som gör att jag knappt kan tänka ibland försvinner helt. I mina jobbigare perioder brukar jag röka något bloss ett par gånger om dagen och det brukar hjälpa mig ganska bra och får ingen bänghet vad jag känner av på den lilla dosen.

Ang. den svenska debatten tror ja de handlar om trångsynthet och oförmåga att ta till sig ny information då men hellre tror på den gamla propagandan.

Hoppas jag bidrog med lite svar !

Mvh
Argakillen
Citera
2015-03-06, 13:56
  #12
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Varför tycker du illa om de som brukar cannabis?
Därför att TS är ignorant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback