2015-08-19, 19:24
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Sitter och funderar ifall verkligen Skellefteå har plats för ännu en forwards-värvning.

Calof-Zackrisson-Pesonen
Jimmie-Holmström-Ritola
Broadhurst-Lindholm-Norman
Lundberg-Forsell-Petterström

Pettersson
Edström
Olsson
Wingerli

Man har väl inte spelat en enda seriematch med fullt manskap det här decenniet. I Skellefteå vilar de folk för minsta lilla blåmärke under serielunken och då behövs en bred trupp. Jag ser inget hinder för ytterligare värvning (bör ju dock vara en spetsvärvning i så fall).
Citera
2015-08-19, 19:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
[quote=tcfmog|54381314]
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Enklast är ge fan i att slåss.

SHL är på den nivån att den bör ses som en del av underhållningsbranschen. Jag tror att publiken vill se lite hårdare tag och känslor ute på isen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Och därför förtjänar han en, eller ett par smällar, just som han skrev.

EDIT: förtydligande, därför bör slagsmål vara tillåtet, då kanske dessa ärkefittor ändrar sig.

Om inte får de iallafall ont, och då inte av en spearing i bollarna.

Finns det några som helst belägg för att spelet blivit schysstare när man haft en mer liberal hållning mot slagsmål? Och då bör vi jämföra likvärdiga ligor. Det finns ju ligor där avsaknaden av talang är så total så att slagsmål är det enda som lockar i princip.

Som jag ser det så är slagsmål ren underhållning och vi bör ha en mer liberal syn på den därför. Det drar folk till arenorna.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Hört spelare säga att han skriker okvädningsord oavbrutet, hela tiden när han är på isen.

Nu låter du som en nybörjare och det är du ju inte. Varje lag har spelare där käften går. Inget nytt under solen - det var så förr och så kommer det att vara i framtiden också.

Granström är förresten en mycket större pain in the ass än Ledin är. Dessutom är Granström ganska tyst utanför rinken så han har inte medias strålkastare på sig på samma sätt som Ledin haft på grund av alla uttalanden.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-08-19 kl. 19:57.
Citera
2015-08-19, 19:53
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
En av seriens bästa spelare de senaste åren.

Helt klart. Han har en jävla förmåga att hamna rätt plats och peta in puckar.
Citera
2015-08-19, 23:55
Medlem
Forssell är inte underskattad som spelare, han har bara en intetsägande personlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Man har väl inte spelat en enda seriematch med fullt manskap det här decenniet. I Skellefteå vilar de folk för minsta lilla blåmärke under serielunken och då behövs en bred trupp. Jag ser inget hinder för ytterligare värvning (bör ju dock vara en spetsvärvning i så fall).
Håller med, behövs absolut en till forward men de har nog ingen brådska.
Senast redigerad av atreyeri 2015-08-19 kl. 23:57.
Citera
2015-08-20, 08:55
Medlem
OlleVieros avatar
[quote=Kalle-Kotte|54403476]
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

SHL är på den nivån att den bör ses som en del av underhållningsbranschen. Jag tror att publiken vill se lite hårdare tag och känslor ute på isen.

Finns det några som helst belägg för att spelet blivit schysstare när man haft en mer liberal hållning mot slagsmål? Och då bör vi jämföra likvärdiga ligor. Det finns ju ligor där avsaknaden av talang är så total så att slagsmål är det enda som lockar i princip.

Som jag ser det så är slagsmål ren underhållning och vi bör ha en mer liberal syn på den därför. Det drar folk till arenorna.

Nu låter du som en nybörjare och det är du ju inte. Varje lag har spelare där käften går. Inget nytt under solen - det var så förr och så kommer det att vara i framtiden också.

Granström är förresten en mycket större pain in the ass än Ledin är. Dessutom är Granström ganska tyst utanför rinken så han har inte medias strålkastare på sig på samma sätt som Ledin haft på grund av alla uttalanden.

Jag vet vad som sägs på isen, men när spelare uppmärksammar hans gapande så är det rätt mycket. Det är tydligen inte lite. Han skriker tom när han ligger bakom och jagar.

Däremot så saknar jag någon i Skellefteå som kan lägga sådan där läckra pass bakom ryggen och riktiga genomskärare som Jocke L kunde då han var på humör. Fast ha drog på sig en massa dumma utvisningar i tid och otid som om han var en hårding bara för att han spelat på andra sidan. I NHL däremot så fick han väl bara ihop några minuter för tripping. Ska man spela tuff där så blir det syn omedelbart.
Citera
2015-08-20, 11:08
Medlem
Damacys avatar
Brynäs plockar in Johan Alcèn för resten av säsongen då Enterfeldts rehabilitering drar ut på tiden.

Hur illa är det med Enterfeldt egentligen, om man känner att man måste ersätta honom med en värvning som skriver på för säsongen ut? Detta när man dessutom hade 14 kontrakterade forwards.

Hade jag hejat på Brynäs hade jag varit i full panic mode.
Citera
2015-08-20, 11:09
Bannlyst
[quote=OlleViero|54409838]
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Jag vet vad som sägs på isen, men när spelare uppmärksammar hans gapande så är det rätt mycket. Det är tydligen inte lite. Han skriker tom när han ligger bakom och jagar.

Däremot så saknar jag någon i Skellefteå som kan lägga sådan där läckra pass bakom ryggen och riktiga genomskärare som Jocke L kunde då han var på humör. Fast ha drog på sig en massa dumma utvisningar i tid och otid som om han var en hårding bara för att han spelat på andra sidan. I NHL däremot så fick han väl bara ihop några minuter för tripping. Ska man spela tuff där så blir det syn omedelbart.
Johan alcen klar för Brynäs. Enterfeldt borta länge.
Edit damacy hann före.
Citera
2015-08-20, 11:37
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Brynäs plockar in Johan Alcèn för resten av säsongen då Enterfeldts rehabilitering drar ut på tiden.

Hur illa är det med Enterfeldt egentligen, om man känner att man måste ersätta honom med en värvning som skriver på för säsongen ut? Detta när man dessutom hade 14 kontrakterade forwards.

Hade jag hejat på Brynäs hade jag varit i full panic mode.

Jaha.. Ursäkta ordvalet men vilken jävla skitvärvning. Helvete.
Senast redigerad av VSVP 2015-08-20 kl. 11:40.
Citera
2015-08-20, 12:22
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Jaha.. Ursäkta ordvalet men vilken jävla skitvärvning. Helvete.

Förstår verkligen inte värvningen. Man ersätter en skadedrabbad toppspelare med en skadedrabbad bottenspelare? Brynäs är helt körda säsongen som kommer. Man sitter helt utan självinsikt. När man ser hur backlinjen totalt fallerar utan Andersén, då tänker man ta in Djoos som ersättare. När Enterfeldt har skadebekymmer, då plockar man in Alcén. Med lite glöd och flyt, som många nykomlingar i Elitserien ofta har, så kommer lag som Malmö, Rögle och Karlskrona hota Brynäs fortsatta existens i den högsta serien.
Citera
2015-08-20, 12:24
Medlem
m4tt145s avatar
Går Ollas också sönder ser det onekligen ut som om Brynäs får en liknande säsong som förra. Dessutom måste man verkligen pricka rätt med en bra back.
Citera
2015-08-20, 12:39
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Går Ollas också sönder ser det onekligen ut som om Brynäs får en liknande säsong som förra. Dessutom måste man verkligen pricka rätt med en bra back.

Man kommer inte pricka rätt med en back utan man kommer panikvärva någon som misslyckats ta en plats i KHL. Fick höra att samtliga namn man jobbat med givit Brynäs nej. Återstår att se om det är sant, men får vi inte in en riktig förstaback så kan man ta för givet att så är fallet.
Citera
2015-08-20, 12:43
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Man kommer inte pricka rätt med en back utan man kommer panikvärva någon som misslyckats ta en plats i KHL. Fick höra att samtliga namn man jobbat med givit Brynäs nej. Återstår att se om det är sant, men får vi inte in en riktig förstaback så kan man ta för givet att så är fallet.
Det låter inte bra. Trodde nog Brynäs skulle gå bättre i år men med senaste tidens händelser känns det som det kan gå hur som helst.

Fortfarande bättre än samtliga nykomlingar dock. På pappret i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in