2015-05-16, 19:54
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men snälla, Sweatt spelade ju i Brynäs förra året, har han blivit en avskyvärd legoknekt nu på sistone? Han har ju bara bytt upp sig.
"Bytt upp sig"? Geografiskt, sure.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Tur att geografin och närproducerat är viktigt för dig när du sitter i Sthlm och tittar på TV
Jobbet kl. 8, hemma klockan 18, du vill väl att jag ska teleportera till Gävle eller nåt. Brynäs har en av hockeysveriges största fanbaser där otroligt många inte bor i Gävle. Men de räknas väl inte för dig. Men fortsätt vara arbetslös och hinna gå på ditt lokala lags alla matcher, du. Och fortsätta spy galla på folk som inte har lyxen att heja på lokala laget, det passar in i den bild folk har av er råttor.

Och när jag läser ditt inlägg är det tydligt att du bara letar efter tillfällen att käfta. Vad har ens något av det där med varandra att göra? Varför skulle jag inte bry mig om att vi vann guld med lokala talanger? Tycker det är tämligen fantastiskt, med tanke på att jag hejar på föreningen, you know.
Senast redigerad av Displaced 2015-05-16 kl. 20:11.
Citera
2015-05-16, 19:56
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Kärleken till Ove Molin var det.

Tycker det är lite fräckt att skriva såna hemskheter på ett hockeyforum, det rör upp många känslor bland vissa av oss.
Citera
2015-05-16, 20:02
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Men snälla, Sweatt spelade ju i Brynäs förra året, har han blivit en avskyvärd legoknekt nu på sistone? Han har ju bara bytt upp sig.
Hahahahahahaha. Bytt upp sig? Pengamässigt ja. Att han skulle byta upp sig på någon annan punkt än den är bara trams. Eller har du gått på Ostens snack om att spelarna alltid gillat Luleås målbild 😂
Citera
2015-05-16, 20:15
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Hahahahahahaha. Bytt upp sig? Pengamässigt ja. Att han skulle byta upp sig på någon annan punkt än den är bara trams. Eller har du gått på Ostens snack om att spelarna alltid gillat Luleås målbild 😂
Luleå kom före Brynäs i SHL så bytt upp sig som lag var det jag menade, Luleå lyckades också bättre i slutspelet. Målet som finns med att ta guld och även ha resurser för att försöka göra det är ju självklart viktiga ingredienser för att locka till sig de spelare man vill ha.
Om det här med Rajala stämmer bör Osten befordras kanske tom. adlas för sitt jobb med målbilder och värvande.
Citera
2015-05-16, 20:35
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Luleå kom före Brynäs i SHL så bytt upp sig som lag var det jag menade, Luleå lyckades också bättre i slutspelet. Målet som finns med att ta guld och även ha resurser för att försöka göra det är ju självklart viktiga ingredienser för att locka till sig de spelare man vill ha.
Om det här med Rajala stämmer bör Osten befordras kanske tom. adlas för sitt jobb med målbilder och värvande.
Jag kan lova dig att Sweatt bryr sig lappen om att Luleå kom två placeringar före Brynäs i serien. Hade han gått till ett av finallagen hade man kunnat prata om att "byta upp sig".

Cash is king. Sen kan Osten prata hur mycket han vill om "målbilder" och liknande.
Citera
2015-05-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det är bara att lyssna till Linus Klasen svar till Djurgården när man tyckte att han skulle flytta hem. Han sade då att hemma för mig är Luleå.
Citera
2015-05-16, 21:40
Medlem
Citat:

Du menar som när Ledin och Hento gick till Färjestad?
Citera
2015-05-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Det är bara att lyssna till Linus Klasen svar till Djurgården när man tyckte att han skulle flytta hem. Han sade då att hemma för mig är Luleå.

Rätta mig om jag har fel. Men Klasen är född i Luleå,spelade för SSK och Malmö för att sedan flytta hem till obyggden igen?
Citera
2015-05-16, 21:46
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Rätta mig om jag har fel. Men Klasen är född i Luleå,spelade för SSK och Malmö för att sedan flytta hem till obyggden igen?
Klasen är född i Stockholm. Lira juniorhockey i Huddinge.
Citera
2015-05-16, 22:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du menar som när Ledin och Hento gick till Färjestad?
Ja. På den tiden var ju FBK lite mer på tårna och bättre än Luleå. Tur att tiderna förändras så att dom bra spelarna går till Luleå och inte tvärtom.
Citera
2015-05-16, 22:15
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tycker det är lite fräckt att skriva såna hemskheter på ett hockeyforum, det rör upp många känslor bland vissa av oss.

Förlåt. *kissiface*
Citera
2015-05-16, 22:33
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Snacket gick ju att han gökade Weinhandl's fru, vet inte om det ligger någon sanning i det.

Snacket gick väl att han typ bett alla utom Mange att dra åt helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Nu är jag dock inte lika säker på framgång som vissa andra, man har byggt ett dyrt lag som kommer att ha mycket press på sig under både säsongen och i ett eventuellt slutspel. Ändå så saknas det saker i laget, tycker jag. Jag får lite känslan av att Osten fått jäkligt mycket pengar att leka med och därför fattat en del beslut som han kanske inte gjort annars, jag har gillat hans tidigare lagbyggen mer, om man ska se till hur laget är ihopsatt. Nu känns det som om man har tittat väldigt mycket på poäng och offensiva spetsegenskaper och kanske glömt lite annat, tyvärr. Så jag vågar inte riktigt hoppas på för mycket.

Framförallt blir det ju en utmaning för coacherna att sy ihop ett fungerande spel med den centeruppsättning man har.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-05-16 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in