2015-05-11, 22:29
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det där måste vara SHL:s sämsta forwardsuppsättning defensivt sett. Om nu Harju ska vara förstacenter kommer han vara klappkass i försvarszon. Lägg därtill på Sweatt och Micflikier som är mycket skickliga offensivt, men även dom dåliga i egen zon.

Nej. En sådan uppställning ser saftig ut på pappret. Men i slutspelet kommer ni bli uppkäkade av mer solida lag. Osten bygger ett likadant lag som en tonåring gör på fifa.
Sweatt är inte kass i egen zon.
Citera
2015-05-11, 22:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Sweatt är inte kass i egen zon.

Stora misstaget så många gör. Bara för man är bra offensivt är man dålig defensivt och tvärtom. Tycker ändå Luleå har rätt många bra defensiva spelare. För att det ska kännas som en seriös utmanare borde en förstacenter in. Harju tycker jag är bäst när han får lira på kanten även fast han gjorde det bra som center nu när han kom in i vintras.
Citera
2015-05-11, 22:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Vafan händer i HV?!

http://www.svt.se/sport/hv71-1

"Källan vittnar om orimliga krav och hur spelare bestraffas med ”idiotträningar” mellan matcherna. Många spelare har uttryckt att de inte ens klarat av att fullfölja matcherna dagen efter.

Enligt källor till oss ska HV:s lagkapten Ted Brithén ha varit sjukskriven på grund av psykiska problem, snarare än fysiska åkommor, stämmer det?

– Han har varit sjukskriven, mer än så kan jag inte säga, säger Johan Davidsson.
"

"Psykiska problem" är ju lika gärna detsamma som øverarbetad, stressad eller sliten och att man behøver en liten break. Det betyder inte med automatik att man är klar før hispan.
Citera
2015-05-11, 23:02
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
"Psykiska problem" är ju lika gärna detsamma som øverarbetad, stressad eller sliten och att man behøver en liten break. Det betyder inte med automatik att man är klar før hispan.

Nej det är klart. Men det låter inte som ett hälsosamt ledarskap om man "bränner ut" sin kapten.
Citera
2015-05-11, 23:06
Medlem
Plockar inte LHF in en förstecenter nu så kommer man att behöva göra det senare under säsongen.

Harju som förstecenter är bortkastad kapacitet.

Å andra sidan är det bara början på maj. VM är inte över och AHL och NHL spelar fortfarande slutspel. De flesta centrar av kvalitet som är lediga inväntar fortfarande bud från större ligor än SHL.
Citera
2015-05-11, 23:06
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Stora misstaget så många gör. Bara för man är bra offensivt är man dålig defensivt och tvärtom. Tycker ändå Luleå har rätt många bra defensiva spelare. För att det ska kännas som en seriös utmanare borde en förstacenter in. Harju tycker jag är bäst när han får lira på kanten även fast han gjorde det bra som center nu när han kom in i vintras.

Harju gjorde sig helt klart bäst ute på kanten, han presterade mycket bättre där än när han skulle lira center. Det var kanske inte som dag och natt, men inte långt ifrån. Det är slöseri att ha en spelare på "fel" positoin som man kan få ut så mycket mer av när man placerar honom rätt. Tyvärr så tror jag att Harju är tänkt som center, vilket jag inte alls skulle bli förvånad om man får ångra när man är en bit in på säsongen och märker att man inte får ut så mycket som man vill av hans offensiva förmågor.

Tycker du har en bra poäng att många lätt dömer spelare som är bra offensivt som dåliga defensivt. Däremot så är det flera spelare i Luleå som kanske inte är jättebra i defensiven.

Tittar man på de centrar som Luleå har så är varken Wallmark eller Lagace några jättar i egen zon, Wallmark är direkt usel, skulle jag säga, Ekarv är också väldigt grön. Så man har egentligen bara Granström som skulle kunna räknas som duktig defensivt, och då tycker jag ändå att han kan slarva en del ibland. Harju kan vara duktig defensivt, om han nu ska vara center, men då går det ofta ut över hans offensiv, så då föredrar jag, som sagt, att man låter någon annan ta det ansvaret.

Bland forwards så är det egentligen bara Fabricius och Forsberg som jag skulle anse vara direkt duktiga i egen zon. På det stora hela så ser det ändå inte så bra ut när det gäller tvåvägsspelet bland Luleås forwards, tur att man har, vad det ser ut som, en väldigt stark backuppsättning, för de lär få jobba väldigt hårt när motståndarna jobba fast pucken i anfallszon.
Citera
2015-05-11, 23:21
Bannlyst
Ahh, nu var de igång igen med att diskutera om AJ:s sätt att träna, snart kommer Balle-Botte skrida till verket över 2-3 sidor med okända källor som kan bekräfta att i HV71 finns världens dummaste & elaka människor.

Vad det har med silly att göra vet jag inte, och inte någon annan normalt funtat människa heller. Är ni verkligen så jävla lata att ni inte orkar skriva om HV:s organisation i den allmänna tråden?
Citera
2015-05-11, 23:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Pratar vi forwards och defensiv så handlar det ju lika mycket om att kunna ligga rätt i mittzon. Spel i egen zon är mycket ett lagspel idag när man inte spelar man-man.

Bra defensiva forwards kan läsa av vad som händer på isen och ta hem som tredje gubbe när man hamnar som tredje gubbe.

Under Rönken hade man en ypperlig defensiv och då hade man många forwards som var riktigt bra på att checka i mittzon. Släpper du aldrig numerära överlägen mot dig (i fem mot fem alltså) så kommer du släppa in lite mål.
Citera
2015-05-11, 23:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ahh, nu var de igång igen med att diskutera om AJ:s sätt att träna, snart kommer Balle-Botte skrida till verket över 2-3 sidor med okända källor som kan bekräfta att i HV71 finns världens dummaste & elaka människor.

Vad det har med silly att göra vet jag inte, och inte någon annan normalt funtat människa heller. Är ni verkligen så jävla lata att ni inte orkar skriva om HV:s organisation i den allmänna tråden?

Det pratas om Osten helt egna syn på verkligheten, om den ambulerande swingersfesten som nu skall utforska sträckan Solna-Globenområdet, om Salòs 100 dagar av Kjellkritik, ja om allt møjligt som påverkar både møjligheten att få spelare eller omøjligheten att få dem att prestera eller som orsak till att de hellre lämnar. Det är inget unikt før HV. Det är inget unikt før AJ.

Jag gillar AJ btw, han är direkt men kanske inte alltid så diplomatisk. Allt är på utsidan och det kan vara lite jobbigt før en konstnärssjäl som skall ta emot det och som snarare behøver lite fjäsk än den tydlighet som han står før.
Citera
2015-05-12, 00:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tommi Paakkolanvaara klar för Leksand.

Två år.

"– Jag har hört mycket gott om klubben, organisationen, och framför allt fansen från mina vänner Tomi Sallinen och Toni Kähkönen."

Men Gretzky Händemark sa ju att klubben är dålig och att det inte går att vara bra när resten av laget är dåligt?

Händemark är en dubbel-usling som dels är sämsta spelaren i Sverige och dels beter sig som en skit. Må han tyna bort i den stackars Division 2-klubb som vill ha honom som "ledande spelare".
Citera
2015-05-12, 07:07
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

"– Jag har hört mycket gott om klubben, organisationen, och framför allt fansen från mina vänner Tomi Sallinen och Toni Kähkönen."

Men Gretzky Händemark sa ju att klubben är dålig och att det inte går att vara bra när resten av laget är dåligt

Dan ska han säga som nyförvärv? "Jag hörde att det varit turbulent och att det finns en vd som gärna lägger näsan i blöt, men jag gillar dalapengar då pass mycket att jag kan tänka mig bo ute i skogen ett par säsonger."?
Citera
2015-05-12, 07:36
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Dan ska han säga som nyförvärv? "Jag hörde att det varit turbulent och att det finns en vd som gärna lägger näsan i blöt, men jag gillar dalapengar då pass mycket att jag kan tänka mig bo ute i skogen ett par säsonger."?

Lika bra att vara ärlig. Det vore jävligt befriande att slippa det sedvanliga skitsnacket från nyförvärv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in