2015-05-11, 19:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det där måste vara SHL:s sämsta forwardsuppsättning defensivt sett. Om nu Harju ska vara förstacenter kommer han vara klappkass i försvarszon. Lägg därtill på Sweatt och Micflikier som är mycket skickliga offensivt, men även dom dåliga i egen zon.

Nej. En sådan uppställning ser saftig ut på pappret. Men i slutspelet kommer ni bli uppkäkade av mer solida lag. Osten bygger ett likadant lag som en tonåring gör på fifa.
Nu var det ju jag som hade satt ihop det där, är iofs. ingen tonåring men det är inte helt säkert att Fagervall kör copy/paste på mina idéer.
Citera
2015-05-11, 19:49
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tommi Paakkolanvaara klar för Leksand.
Stackars kommentatorerna.
Citera
2015-05-11, 19:51
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Stackars kommentatorerna.
Haha ja fyfan, får komma på något bra smeknamn på honom.
Citera
2015-05-11, 19:57
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Haha ja fyfan, får komma på något bra smeknamn på honom.
"Kolan".
Citera
2015-05-11, 19:58
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nu var det ju jag som hade satt ihop det där, är iofs. ingen tonåring men det är inte helt säkert att Fagervall kör copy/paste på mina idéer.
Jo, men vilka alternativa kedjor kommer ni kunna ha? Om ni inte värvar en renodlad center ser det lövtunt ut defensivt sett på den fronten. Hade ni haft överflöd på defensiva ytterforwards hade det kanske varit mer logiskt. Nu har Osten istället enbart värvat med poängligan som utgångspunkt. Då blir laget knappast tillräckligt balanserat för att kunna vinna t.ex. tajta slutspelsmatcher.
Citera
2015-05-11, 19:59
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
"Kolan".
Fan, inte illa alls.

Tre forwards, en back och en målvakt återstår att få in i Leksand:

LW - Hari - RW
LW - Paakkolanvaara - F.Forsberg
Karlsson - Eriksson - Knuts
Mårtensson - Grönberg - Ericson
Lang/Mäkitalo

Jacobsson - Ytterell
Amnér - RD
Erlandsson - Frögren
Lassen - Själin

GK
Haukeland

Med rätt tillskott ska vi nog kunna ligga i toppen av HA.
Citera
2015-05-11, 20:03
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Stöckels spelarinsamling ser jättespännande ut Men var är satsningen på egna juniorer, typ Einar och var är de norrbottniska nyförvärven?

Vi med norrbottniska rötter väntar och väntar

Äh, de kör samma taktik som Skellefteå och plockar från Löven. Oskar Matushkin klar för Luleås j20. Förbannat, den enda junioren som för tillfället höll tillräckligt hög nivå för att faktiskt tillföra något annat än sarg ut i vinter. Blir smått ledsen när jag tänker på alla backar vi har spelandes ute i förorterna... topp tre i superelits poängliga av backarna var Lövare, lägg till Aho och Jesper Lindgren så hade vi haft en sjuhelsickes backuppsättning om vi ej konkat och j20 satt sig i skiten. Lukas Ekeståhl Jonsson är tillbaka nu förvisso, alltid något.

Nåväl, Björklövens silly har hittills varit hur bra som helst. Finns inte ett jota att klaga på, möjligen nye andrakeepern. Seriesegraraspiranter, tveklöst.

Palmebjörk - Edblom - Maegard Scheel
Hutchings - Öhman - Thörnberg
Hetta - Karlsson - Quist
Sandström - V. Ekeståhl Jonsson - Johansson

Andersson - Emmerdal
Warg - Banwell
Edström - NY
L. Ekeståhl Jonsson-NY

Lindskoug
Ollikainen
Senast redigerad av Onkel Vanja 2015-05-11 kl. 20:12.
Citera
2015-05-11, 20:18
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Äh, de kör samma taktik som Skellefteå och plockar från Löven. Oskar Matushkin klar för Luleås j20. Förbannat, den enda junioren som för tillfället höll tillräckligt hög nivå för att faktiskt tillföra något annat än sarg ut i vinter. Blir smått ledsen när jag tänker på alla backar vi har spelandes ute i förorterna... topp tre i superelits poängliga av backarna var Lövare, lägg till Aho och Jesper Lindgren så hade vi haft en sjuhelsickes backuppsättning om vi ej konkat och j20 satt sig i skiten. Lukas Ekestål Jonsson är tillbaka nu förvisso, alltid något.

Nåväl, Björklövens silly har hittills varit hur bra som helst. Finns inte ett jota att klaga på. Seriesegraraspiranter, tveklöst.

Du har rätt. Löven har gjort ett bra jobb som motvillig farmarklubb åt en bättre skött förening. Men en Matushkin i Luleå känns bortkastat. Pappa backen var en av dom som gjorde Skellefteå AIK till det storlag det är i dag...

Kanske Skellefteå kan bjuda på Widing eller Erik Andersson? Erik egentligen alldeles för bra för att bli bortplockad, men unga spelare måste in.
Citera
2015-05-11, 20:42
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men en Matushkin i Luleå känns bortkastat. Pappa backen var en av dom som gjorde Skellefteå AIK till det storlag det är i dag...

Äh, han har väl bidragit till ungefär alla norrländska elitlag förutom Asplöven och Modo. Måste vara helt unikt att ha representerat Kiruna, Boden, Piteå, Teg, Vännäs, Luleå, Skellefteå, Björklöven och Timrå.
Citera
2015-05-11, 20:54
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Äh, han har väl bidragit till ungefär alla norrländska elitlag förutom Asplöven och Modo. Måste vara helt unikt att ha representerat Kiruna, Boden, Piteå, Teg, Vännäs, Luleå, Skellefteå, Björklöven och Timrå.

Rätt... men han betydde mycket för Skellefteå AIK, vad jag minns. Det räcker för mig
Citera
2015-05-11, 21:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Abottjävlarna gick väl loss på minst en halv mille i månaden. Det är mycket frigjorda pengar när dom försvinner.

Var inte blygsam nu! Det kläder inte en sann luleluffare. Får vi ett SM-GULD nu då.

Att nå toppen är en lång process vilket du bör veta om du lägger an din seriösare (nåja) sida.
Citera
2015-05-11, 22:22
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Vafan händer i HV?!

http://www.svt.se/sport/hv71-1

"Källan vittnar om orimliga krav och hur spelare bestraffas med ”idiotträningar” mellan matcherna. Många spelare har uttryckt att de inte ens klarat av att fullfölja matcherna dagen efter.

Enligt källor till oss ska HV:s lagkapten Ted Brithén ha varit sjukskriven på grund av psykiska problem, snarare än fysiska åkommor, stämmer det?

– Han har varit sjukskriven, mer än så kan jag inte säga, säger Johan Davidsson.
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in