2015-03-21, 18:38
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vet inte om det är kilon han saknar... Eller det är det säkert delvis men det är snarare mycket i spelet som måste höjas. Bättre bedömningar, skott från blå, och att han lätt får panik när pucken studsar lite olyckligt i egen zon.

Spelet kommer successivt bli bättre ju mer han får spela tror jag. Hans sikte kommer ställas in och besluten på isen kommer tillsammans med att han mognar mer. Det Djoos saknade mest under säsongen var förmågan att flytta på motståndare. Han väger på tok för lätt och flyger som en vante så fort någon försöker ta sig in framför mål.
Citera
2015-03-21, 19:09
Medlem
wemas avatar
Fan vad jag kommer garva efter säsongen om Hultström går till DIF och får 180k.
Lika mycket kommer jag skämmas om det är sant att vi erbjöd 200k(!).

Sallinen, den kommer bara svida så j ä v l a hårt.
Citera
2015-03-21, 19:24
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Spelet kommer successivt bli bättre ju mer han får spela tror jag. Hans sikte kommer ställas in och besluten på isen kommer tillsammans med att han mognar mer. Det Djoos saknade mest under säsongen var förmågan att flytta på motståndare. Han väger på tok för lätt och flyger som en vante så fort någon försöker ta sig in framför mål.

Han väger för lite OCH han har har enorma problem med att få igenom skott och framför allt; träffa mål.

Titta på Erik Karlsson och Ryan Gunderson. De träffar ALLTID mål, och det är en stor del av deras framgång.
Citera
2015-03-21, 20:17
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Fan vad jag kommer garva efter säsongen om Hultström går till DIF och får 180k.
Lika mycket kommer jag skämmas om det är sant att vi erbjöd 200k(!).

Sallinen, den kommer bara svida så j ä v l a hårt.
Indeed. Skiter fullständigt i Hultström för det priset.

Bara hoppas Sallinen får NHL kontrakt efter VM i sommar..
Citera
2015-03-21, 21:04
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Han väger för lite OCH han har har enorma problem med att få igenom skott och framför allt; träffa mål.

Titta på Erik Karlsson och Ryan Gunderson. De träffar ALLTID mål, och det är en stor del av deras framgång.

Fast det gjorde dom inte sina första riktiga säsonger på seniornivå. Erik Karlsson var en stor säkerhetsrisk när han spelade med Frölunda och var stundtals utlånad till Borås. Det var egentligen inte förrän två säsonger senare som han blommade ut och blev en riktigt bra back. Gunderson var heller ingen stjärna när han var 20 år gammal. Djoos kommer bli en bra back tids nog, han måste bara få chansen. Men just nu måste han prioritera att lägga på sig lite muskler för att hänga med i kampmomenten så är jag övertygad om att han utvecklar spelet också.
Citera
2015-03-21, 21:30
Medlem
Karol.s avatar
Jeppe Olofsson troligtvis till Modo, en sniper likt sin bror, 23 mål i BIK.
Citera
2015-03-21, 22:24
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Indeed. Skiter fullständigt i Hultström för det priset.

Bara hoppas Sallinen får NHL kontrakt efter VM i sommar..
Var ligger Sallinens storhet om man jämför med andra centrar i SHL? Centrar som Ryan, Taffe, Sjögren, Christensen och Scott håller jag högre.
Citera
2015-03-21, 22:25
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Fast det gjorde dom inte sina första riktiga säsonger på seniornivå. Erik Karlsson var en stor säkerhetsrisk när han spelade med Frölunda och var stundtals utlånad till Borås. Det var egentligen inte förrän två säsonger senare som han blommade ut och blev en riktigt bra back. Gunderson var heller ingen stjärna när han var 20 år gammal. Djoos kommer bli en bra back tids nog, han måste bara få chansen. Men just nu måste han prioritera att lägga på sig lite muskler för att hänga med i kampmomenten så är jag övertygad om att han utvecklar spelet också.
Du slår väl huvudet på spiken när du säger att Erik Karlsson var utlånad. Det är lite det som är problemet, när Erik Karlsson var mindre bra skickade man honom till Borås. I Brynäs när man är mindre bra, en säkerhetsrisk och stundvis urkass får man mest PP-speltid i hela SHL.
Citera
2015-03-21, 22:30
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Du slår väl huvudet på spiken när du säger att Erik Karlsson var utlånad. Det är lite det som är problemet, när Erik Karlsson var mindre bra skickade man honom till Borås. I Brynäs när man är mindre bra, en säkerhetsrisk och stundvis urkass får man mest PP-speltid i hela SHL.
Han är bitvis dålig i egen zon, ja. Men det är dom flesta utpräglade offensiva backar. Vem annars i Brynäs skulle vara PP-back liksom? Jag förstår inte alla brynäsfans ilska mot Djoos. Det är ju inte hans fel att Brynäs har vågat satsa på honom. Personligen tror jag att något/några år i AHL kommer göra honom gott innan han kommer tillbaka.
Citera
2015-03-21, 22:34
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Var ligger Sallinens storhet om man jämför med andra centrar i SHL? Centrar som Ryan, Taffe, Sjögren, Christensen och Scott håller jag högre.
Skulle säga att han är så jävla bra på varje del av banan, har snittat sjuka 22 minuter/match i SHL som forward. Mest PP mål under grundserien tror jag också han skrapade ihop.

Rent skicklighetsmässigt så står Ryno och Ritola en nivå högre, samt de du räknar upp, men Sallinen kommer till jobbet varje dag. Sedan så har nog hans storhet överdrivits med tanke på att han har fått bära Leksand på sina axlar. Inte helt oersättningsbar som vissa vill få det till.
Senast redigerad av m4tt145 2015-03-21 kl. 22:37.
Citera
2015-03-21, 22:45
Avslutad
Problemet med Djoos är att han är en säkerhetsrisk i egen zon, samtidigt som han inte producerar något framåt. En tvåvägsspelare i den mening att han är dålig åt båda hållen...
Citera
2015-03-22, 00:01
Medlem
Displaceds avatar
Finns det några KHK-fans på FB? Isåfall vad säger ni om att Sundlöv ryktas ta över som sportchef enligt Aftonbladet?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20507000.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in