2015-03-17, 14:10
Medlem
Anton Hedman klarade inte av pressen som är i Färjestad. Skillnad att spela där än att lalla runt i ett loser lag som Luleå.

Nu får man hoppas Färjestad tar en en spelare som kan detta med det fysiska spelet.
Citera
2015-03-17, 14:23
Medlem
Sägs att Wesslau är klar för FBK.
Citera
2015-03-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz

Ersätta ena sopan med andra. Hoppas du har fel i detta.
Men Pogge är nr 1 nästa säsong,om dom skulle jixa med det så hoppas jag han lämnar omgående.
Citera
2015-03-17, 14:37
Bannlyst
Citat:

Vart har du läst det? Har mycket svårt att se den övergången hända.

Lite synd på Hedman ändå. Tror han hade tänkt sig att bidra mer offensivt, men han är inte den spelaren helt enkelt. Blir nog utlandet där skulle jag gissa på. Spelartypen är viktig att ha i ett slutspel, men man bör kunna hitta en likvärdig spelare till en billigare peng.
Citera
2015-03-17, 14:42
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Expressen skriver att han ska utomlands.
Citera
2015-03-17, 14:57
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Expressen skriver att han ska utomlands.

Ja? Värmland ligger ju i Norge.
Citera
2015-03-17, 15:24
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ersätta ena sopan med andra. Hoppas du har fel i detta.
Men Pogge är nr 1 nästa säsong,om dom skulle jixa med det så hoppas jag han lämnar omgående.
Pogge som 1:a är inte säkert. Han är inte en förstamålvakt för ett topplag, så är det bara. Han är en riktigt bra andramålvakt men första målvakt.. njaa.

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vart har du läst det? Har mycket svårt att se den övergången hända.

Lite synd på Hedman ändå. Tror han hade tänkt sig att bidra mer offensivt, men han är inte den spelaren helt enkelt. Blir nog utlandet där skulle jag gissa på. Spelartypen är viktig att ha i ett slutspel, men man bör kunna hitta en likvärdig spelare till en billigare peng.
Jo han hade tänkt sig att bidra med mer offensiv. I Luleå gjorde han mycket bra ifrån sig i den roll han hade men han ville få mer förtroende offensivt, som han aldrig fick förutom när laget var skadedrabbat och då gjorde han det bra ifrån sig.
Jag ville ha kvar Hedman förra säsongen, ville dom flesta som jag har pratat med.
Har hört att han är på väg till NLA
Citera
2015-03-17, 15:41
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Pogge som 1:a är inte säkert. Han är inte en förstamålvakt för ett topplag, så är det bara. Han är en riktigt bra andramålvakt men första målvakt.. njaa.

Men FBK är inte ett topplag.
Citera
2015-03-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Men FBK är inte ett topplag.
Färjestad är Färjestad. Och nu är det dags att vara det än bättre och slutar att vara lallare som lag som Djurgården,Modo,Luleå och andra skit lag.
Nu får man ta in spelare som förstår vad som krävs för att vara en vinnare. Inga sopor som Hedman,Gunnarsson,Klepis och Paulsson. Bara för att man bär skölden så är det inte med automatik lika med att vinna guld. Så nu står man vid vägskälet att antingen vara ett loser lag likt Luleå eller gå tillbaka till vinnarspåret och vara det topplag man ska vara och förväntas vara.

Om man inte satsar på Pogge och väljer att att in en ny så ser jag gärna Salak eller Gustavsson. 2 som vet vad som krävs att spela i Färjestad och vad som krävs att vinna guld.
Halvdana sopor hänvisas till Luleå,Modo och Frölunda.
Citera
2015-03-17, 16:18
Medlem
Karl-Johan Lundström i Björklöven slutar 27 år gammal för att satsa på studierna istället.
Citera
2015-03-17, 16:23
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det var ju anledningen till att han lämnade Modo, ville ha en större offensiv roll. Synd att han har sådana tankar om sig själv. Framför mål i PP skulle jag gärna ha honom, men inte mer än så.
Citera
2015-03-17, 16:57
Medlem
m4tt145s avatar
DIF vill ha Hedman enl. Mrmadhawk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in