2015-03-22, 00:12
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Finns det några KHK-fans på FB? Isåfall vad säger ni om att Sundlöv ryktas ta över som sportchef enligt Aftonbladet?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20507000.ab
Hade jag inte tackat nej till.. har väl ett helt ok facit från tiden i Brynäs?
Sex raka slutspel och ett SM-guld, och han har väl ett helt ok facit när det kommer till transatlanter? Men det är väl typ det jag vet om människan
Vad anser du själv?

Men personligen skulle jag vilja ha tillbaka Bengtzen, hade varit kul att se vad han hade kunnat bygga upp här nere, det började ju onekligen bra förra säsongen och han satte ihop årets trupp innan han åkte upp till Gävle.
Senast redigerad av Graver 2015-03-22 kl. 00:14.
Citera
2015-03-22, 00:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Sex raka slutspel och ett SM-guld, och han har väl ett helt ok facit när det kommer till transatlanter? Men det är väl typ det jag vet om människan
Vad anser du själv?

Men personligen skulle jag vilja ha tillbaka Bengtzen, hade varit kul att se vad han hade kunnat bygga upp här nere, det började ju onekligen bra förra säsongen och han satte ihop årets trupp innan han åkte upp till Gävle.
Inget ont om Sundlöv. Gjort det helt okej. Träffat rätt på vissa mindre rätt på andra, som alla sportchefer.

Och angående Djoos. Ja, jag har kritiserat honom hårt under säsongen men jag är rätt säker på att han kommer vara dominant i SHL någon gång under sin karriär.
Senast redigerad av Illusioner 2015-03-22 kl. 00:31.
Citera
2015-03-22, 00:39
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Vad anser du själv?
Han har hittat några riktiga guldkorn senaste åren i Gunderson, Sweatt och Scott, och säkert någon mer jag glömt nu. Han är en ok SC som kanske inte haft de eknomiska medel som behövts för att bygga ett topplag. Vet inte riktigt vad mer det finns att säga... Tycker ändå han byggt lagen rätt bra på senare år, den här säsongen gick åt helvete mest för att TJ inte fick ihop ett lag som borde ligga topp 6 åtminstone.
Citera
2015-03-22, 07:26
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Fast det gjorde dom inte sina första riktiga säsonger på seniornivå. Erik Karlsson var en stor säkerhetsrisk när han spelade med Frölunda och var stundtals utlånad till Borås. Det var egentligen inte förrän två säsonger senare som han blommade ut och blev en riktigt bra back. Gunderson var heller ingen stjärna när han var 20 år gammal. Djoos kommer bli en bra back tids nog, han måste bara få chansen. Men just nu måste han prioritera att lägga på sig lite muskler för att hänga med i kampmomenten så är jag övertygad om att han utvecklar spelet också.

Snyggt, du slår lite huvudet på spiken med det inlägget.

För mig känns det exakt så, att Djoos har fått testat sina vingar i Brynäs i år, vilket har kostat laget.
Han blir tids nog kanske bra.
Men han blir ingen Erik Karlsson, mark my words.
Citera
2015-03-22, 10:56
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Snyggt, du slår lite huvudet på spiken med det inlägget.

För mig känns det exakt så, att Djoos har fått testat sina vingar i Brynäs i år, vilket har kostat laget.
Han blir tids nog kanske bra.
Men han blir ingen Erik Karlsson, mark my words.

Helt riktigt! Något Djoos inte ska lastas för, utan snarare Tommy Jonsson eller Sundlöv/Bengtzén som inte sett till att det finns backar som på bättre sätt kan axla ansvaret. Djoos har garanterat gjort vad han kunnat för Brynäs och för en 20-åring är säsongen verkligen inte fy skam. Men det har inte varit schysst att lägga Gundersons roll på Djoos axlar.
Citera
2015-03-22, 12:30
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Helt riktigt! Något Djoos inte ska lastas för, utan snarare Tommy Jonsson eller Sundlöv/Bengtzén som inte sett till att det finns backar som på bättre sätt kan axla ansvaret. Djoos har garanterat gjort vad han kunnat för Brynäs och för en 20-åring är säsongen verkligen inte fy skam. Men det har inte varit schysst att lägga Gundersons roll på Djoos axlar.
Sätt dig in i Sundlövs situation förra våren när han skulle sätta laget. Hur lätt hade det varit att värva en PP-back som hade kunnat "axla Gunderson roll". Svaret är att han nästan var oersättlig. Sundlöv hade kunnat gjort som Färjestad och Leksand. Värvat in ersättare för Nygren och Hersley. Vad blev resultatet av det? Lalonde och Connelly har varit urkassa för respektive lag. Då anser jag att det ändå var klokare att satsa på Djoos som ändå visade förra året (efter jul och framför allt i slutspelet) att han har spelförståelsen och tekniken för att vara point i PP1.

Egentligen var den enda lyckade offensiva backvärvningen i SHL, Näkyvä i Luleå. Jag kommer inte på någon annan invärvad offensiv back som levererat i SHL.

Brynäs hade den lönebudgeten dom hade. Och jag anser att det var betydligt viktigare att lägga pengarna på säkra kort som Andersén och (att behålla) Scott. Faktum är att den allra svåraste spelartypen att hitta för ett SHL-lag kanske är en poängproducerande back.
Citera
2015-03-22, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Sätt dig in i Sundlövs situation förra våren när han skulle sätta laget. Hur lätt hade det varit att värva en PP-back som hade kunnat "axla Gunderson roll". Svaret är att han nästan var oersättlig. Sundlöv hade kunnat gjort som Färjestad och Leksand. Värvat in ersättare för Nygren och Hersley. Vad blev resultatet av det? Lalonde och Connelly har varit urkassa för respektive lag. Då anser jag att det ändå var klokare att satsa på Djoos som ändå visade förra året (efter jul och framför allt i slutspelet) att han har spelförståelsen och tekniken för att vara point i PP1.

Egentligen var den enda lyckade offensiva backvärvningen i SHL, Näkyvä i Luleå. Jag kommer inte på någon annan invärvad offensiv back som levererat i SHL.

Brynäs hade den lönebudgeten dom hade. Och jag anser att det var betydligt viktigare att lägga pengarna på säkra kort som Andersén och (att behålla) Scott. Faktum är att den allra svåraste spelartypen att hitta för ett SHL-lag kanske är en poängproducerande back.

Salmela? Fast han kom iofs lite längre in på säsongen. Håller dock med dig om att det var svårt att hitta offensiva backar som levererar i år.

Kan förresten glädja alla Leksingar med att jag troligen lär uppdatera en del kring er silly i sommar. Blir en del golfspelande med Kjell Kruse i sommar så jag ska se till att mjölka ur honom så mycket info jag kan
Citera
2015-03-22, 13:27
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Salmela? Fast han kom iofs lite längre in på säsongen. Håller dock med dig om att det var svårt att hitta offensiva backar som levererar i år.

Kan förresten glädja alla Leksingar med att jag troligen lär uppdatera en del kring er silly i sommar. Blir en del golfspelande med Kjell Kruse i sommar så jag ska se till att mjölka ur honom så mycket info jag kan
Ja, Salmela kom någon månad in i säsongen. Han är ju dessutom en spelare som Brynäs kan fetglömma. Hans löneanspråk kan bara en klubb med starka ekonomiska resurser (och i kris mitt under säsong) kunna knyta till sig.
Citera
2015-03-22, 13:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Härligt!

Verkar inte som att Grundel fortsätter i FBK, vill tydligen ha en mer offensiv roll, nobbat kontrakt. Varför satsar inte FBK på honom? Intresse från flera lag i Sverige samt utomlands tydligen.

http://www.hockeysverige.se/2015/03/22/farjestad-ar-inte-utraknat-for-min-del/
Citera
2015-03-22, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Ja, Salmela kom någon månad in i säsongen. Han är ju dessutom en spelare som Brynäs kan fetglömma. Hans löneanspråk kan bara en klubb med starka ekonomiska resurser (och i kris mitt under säsong) kunna knyta till sig.

Tror och hoppas att han resignar med FBK om vi inte får in Nygga eller Holös, men annars borde Brynäs ha råd med honom. Det hela beror väl på hur man prioriterar. Säg att ni tappar Sweatt och Scott så finns det löneutrymme. Han var dessutom inte extremt dyr i år. Billigare än Rajala.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Härligt!

Verkar inte som att Grundel fortsätter i FBK, vill tydligen ha en mer offensiv roll, nobbat kontrakt. Varför satsar inte FBK på honom? Intresse från flera lag i Sverige samt utomlands tydligen.

http://www.hockeysverige.se/2015/03/22/farjestad-ar-inte-utraknat-for-min-del/

Han bestämde sig nog ganska tidigt i år på att ge sig ut på ett äventyr. Vill han ha en mer offensiv roll så har han fått hybris. Han skulle möjligtvis kunna ta en offensiv roll i division 2, men annars är han en defensiv brunkare ut i fingerspetsarna. Tråkigt att tappa en kulturbärare, men spelmässigt är det ingen man sörjer direkt.
Citera
2015-03-22, 14:48
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/svartvadet-bygger-nytt-med-ny-huvudtranare#Ishockey

Låter intressant. Undrar vem det kan vara? Hoppas innerligt att man inte behöver genomlida ännu en sådan här säsong utan det blir lite ordning på grejerna.
Citera
2015-03-22, 14:58
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/svartvadet-bygger-nytt-med-ny-huvudtranare#Ishockey

Låter intressant. Undrar vem det kan vara? Hoppas innerligt att man inte behöver genomlida ännu en sådan här säsong utan det blir lite ordning på grejerna.
Skulle gissa på Appelgren, han ryktades ju till Modo enligt DT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in