2015-03-21, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Förövrigt, ang. Brodin.
Jag förstår att ni andra brynäsare kan tycka att jag låter lite korkad när jag säger att om Wallice stannar, så borde han kunna ta Brodins roll. Och göra det bättre.

Han fick ju lite sån roll nu mot slutet.
Gillar Wallice, han är ingen poängspruta som han var i Örebro, men han åker skridskor, han tacklas och han krigar. Dessutom är han bättre med pucken än Brodin.

Så länge Wallice är villig att ta en sån roll (och givetvis till en rimlig lön) skulle jag gärna se honom brunka vidare i Brynäs nästa säsong. Jag tror även att poängen kommer börja trilla in om han fortsätter kriga.

Nej, Brodin har sett sina bästa dagar.

Tycker inte att du är korkad, snarare tvärtom. Gillar också Wallace trots att poängproduktionen uteblivit! Han jobbar hårt, är en av få som spelar fysiskt och smäller på, så till rätt lönekostnad får han gärna stanna. Sen kommer Enterfeldt tillbaka och då kommer i alla fall inte jag att sakna Brodin alltför mycket.
Citera
2015-03-21, 11:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Tycker inte att du är korkad, snarare tvärtom. Gillar också Wallace trots att poängproduktionen uteblivit! Han jobbar hårt, är en av få som spelar fysiskt och smäller på, så till rätt lönekostnad får han gärna stanna. Sen kommer Enterfeldt tillbaka och då kommer i alla fall inte jag att sakna Brodin alltför mycket.
Jag tycker nog även att Wallace har egenskaper som gör att han kan spela i förstakedjan. Bra skott och banar väg för Rödin/Scott och är även rätt spelskicklig själv.
Citera
2015-03-21, 13:16
Medlem
Embas avatar
Wesslau, Johannes Salmonsson och Per Åslund ryktas alla till Kölner haise.

Ny finansiär?

Oroväckande att tyska lag börjar rycka i mer etablerade spelare.
Senast redigerad av Emba 2015-03-21 kl. 13:18.
Citera
2015-03-21, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Ny finansiär?

Det är något med Wesslau som gör att jag inte kan med honom så om han går så kvittar det mig lika men går han till tyska ligan är han ju inte klok i huvudet.

Kruxet för oss nu och de senaste åren är att få till det med målvakten, lite besviken på Ersberg är jag så frågan är om vi ska sparka honom och köpa in två nya.

Alternativt chansa på Kokman och köpa in någon ny. Kruxiga är ju att det finns fan inga bra målvakter att få tag på. Verkar som att alla som råkat slumprädda ett halvdant skott flyr till AHL.

Ersberg och Kokman som duo känns inte bra. Liv saknas stort!
Citera
2015-03-21, 13:35
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Ny finansiär?

Tyska ligan är publik- och pengastark och Haie är ju ett klassiskt topplag som varit lite på dekis. Numera också en svenskkoloni med Falk, Holmqvist, Tjärnqvist (och Murray). Nordiska spelare som Martinsen och Ken André Olimb har gjort succé i DEG och det är kanske inte så konstigt att man tittar norrut i stället før mot AHL...

De bygger väl før att klara slutspel nästa år.

(Tippar att Åsa signar med Färjestad igen btw)
Senast redigerad av Gromgutten 2015-03-21 kl. 13:38.
Citera
2015-03-21, 15:50
Medlem
m4tt145s avatar
Hur fan kan tyska ligan sno våra spelare?
Citera
2015-03-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Hur fan kan tyska ligan sno våra spelare?

Hur fan kan XXX liga sno våra spelare.

Skriv vilken liga som passa t.ex SHL
Citera
2015-03-21, 16:37
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Hur fan kan XXX liga sno våra spelare.

Skriv vilken liga som passa t.ex SHL
Okej?

Tyska ligan är avsevärt mycket sämre. Men kul för spelarna antar jag, hög levnadsstandard samt mycket publik.

Tråkig liga dock, det är ju mer nordamerikaner än tyskar nästan. Den ligan hade mått bra av en importgräns.
Citera
2015-03-21, 17:04
Medlem
VSVPs avatar
Bengtzén räknar bort Djoos till nästa säsong:

http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas-sportchef-raknar-bort-djoos#Ishockey

Skön...t.
Citera
2015-03-21, 17:36
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Bengtzén räknar bort Djoos till nästa säsong:

http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas-sportchef-raknar-bort-djoos#Ishockey

Skön...t.

Ja, det hoppas vi verkligen att han gör. Djoos måste lägga på sig bra många kilon under sommaren om han ska vara värd en plats i Brynäs till hösten.
Citera
2015-03-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Okej?

Tyska ligan är avsevärt mycket sämre. Men kul för spelarna antar jag, hög levnadsstandard samt mycket publik.

Tråkig liga dock, det är ju mer nordamerikaner än tyskar nästan. Den ligan hade mått bra av en importgräns.

Okej???

Det är precis samma inom landet.
Sämre standrad i Tyskland men mer pengar.
Vad är det med det?

Som t.ex KHL.
Bra standard?
Spelarna flyr så fort ekonomin tryter.
Finland , spelarna säljs om lagen ser ut att miss slutspel.

Kanibalisera på andra är vad den nya hockeyn går ut på.
Citera
2015-03-21, 18:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Ja, det hoppas vi verkligen att han gör. Djoos måste lägga på sig bra många kilon under sommaren om han ska vara värd en plats i Brynäs till hösten.
Vet inte om det är kilon han saknar... Eller det är det säkert delvis men det är snarare mycket i spelet som måste höjas. Bättre bedömningar, skott från blå, och att han lätt får panik när pucken studsar lite olyckligt i egen zon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in