2015-02-14, 23:50
Medlem
Signalementet har förändrats lite nu:

Signalement på gärningsmannen lyder:
Han uppges vara dansk och i 25-35 års åldern och ha normal kroppsbyggnnad, han har mörk eller röd tätsittande jacka och svarta lösa byxor.

http://www.expressen.se/kvallsposten/skansk-polis-skarper-bevakningen-i-soder/

Sådärja nu kör vi, heja Expressen...
Citera
2015-02-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Signalementet har förändrats lite nu:

Signalement på gärningsmannen lyder:
Han uppges vara dansk och i 25-35 års åldern och ha normal kroppsbyggnnad, han har mörk eller röd tätsittande jacka och svarta lösa byxor.

http://www.expressen.se/kvallsposten/skansk-polis-skarper-bevakningen-i-soder/

Sådärja nu kör vi, heja Expressen...

Haha, det är ju bara absurt. Vi får åtminstone hoppas att det är på uppdrag av polisen som man skriver så där. För det löd ju annorlunda i SvD:

Citat:
Enligt danska TV2 News letar polisen efter ”en man med arabiskt utseende på 25 till 30 år, cirka 185 centimeter lång och atletiskt byggd".
Citera
2015-02-15, 01:04
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
När jag alldeles nyss lyssnade på SR Ekot och sedan tittade på SVT Rapport så var det stora inslaget "Erik Almqvist styr SD-tidning". Järnrörsskandalen omnämndes också.

Trettital skott mot Vilks o Danska poliser med döda o sårade var ett mindre inslag.

Svensk Public Service har släppt alla hämningar. De har kört sina Monster-sagor om SD så länge att de själva tror på dem och i deras värld är SD värre än IS.

Jag förespråkar ickevåldslösningar i alla lägen men när det kommer till Public Service journalister kan jag överväga ett undantag.
Citera
2015-02-15, 01:06
Medlem
Intressant att se de mest lästa artiklarna på Aftonbladet kultur just nu. Överst ligger en nypublicerad artikel av Åsa Linderborg där hon (troligtvis för första gången) tar ställning för Vilks yttrandefrihet. På tredje plats ligger en artikel av samma Linderborg från 2010 med rubriken "Jag vill inte dö för Vilks rondellhund" och på fjärde plats en artikel från 2012 med den smakfulla rubriken "Vilks är Sveriges fegaste konstnär". Bra att folk uppmärksammar denna terroristkramande kvinnas grandiosa hyckleri.
Citera
2015-02-15, 04:40
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cealus
Intressant att se de mest lästa artiklarna på Aftonbladet kultur just nu. Överst ligger en nypublicerad artikel av Åsa Linderborg där hon (troligtvis för första gången) tar ställning för Vilks yttrandefrihet. På tredje plats ligger en artikel av samma Linderborg från 2010 med rubriken "Jag vill inte dö för Vilks rondellhund" och på fjärde plats en artikel från 2012 med den smakfulla rubriken "Vilks är Sveriges fegaste konstnär". Bra att folk uppmärksammar denna https://sv.wikiquote.org/wiki/%C3%85sa_Linderborg kvinnas grandiosa hyckleri.

Enligt Åsa är det värre att rita en rondellhund än att skjuta någon i käften.
"Fegt" att göra rondellhundar? Tvärtom.

Man vet att man får leva med dödshot i resten av sitt liv. Kanske dumdristigt. Bevisligen provocerande. Uppenbarligen effektivt. Men "fegt"?

Vilks har genom EN teckning visat mer mod än vad Åsa har gjort i alla hennes artiklar gemensamt. Och jag tror uppriktigt att Åsa vill väl och är en bra människa.

Om bara människor inte vore så lättkränkta, skulle vi ha ett mer intressant och givande debattklimat.

Peace

/Pillan
Citera
2015-02-15, 05:05
Medlem
Benjons avatar
Vid tillfället jag hade läst artikeln på Aftonbladet var det en beskrivning av gärningsmannen som innehöll ''arabiskt utseende''
Citera
2015-02-15, 05:25
Medlem
Köpenhamn: Muslimsk attack mot Köpenhamn flera döda och skadade!-Sverige: Pippi Långstrumps pappa är Afrosvensk ej Negerkung!
Citera
2015-02-15, 08:22
Medlem
Auroras avatar
"Aftonbladet TV" har nån gymnasist på plats som rapporterar stammandes från avspärrningarna. Var finns Bo Holmström och riktiga journalister när de behövs.
Citera
2015-02-15, 08:30
Medlem
Föga förvånande att den självgode Matsson på Expressen ska försöka jämställa detta med de tre sinnesförvirrade nazisterna som knackade på hos Expressens redaktion.
Citera
2015-02-15, 08:35
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Tv4 Hade 90 sekunder om detta i sin 19.00 sändning igår direkt efter hade dom ett inslag om bilbärgare som lider risk att bli överkörda i trafiken det inslaget va väl 4-5 min kanske.

Säger allt om svenskmedia...Undrar om dom hade engagerat sig om det hade hänt i Sverige eller dom fortfarande hade kört "move along nothing to see here"
Citera
2015-02-15, 08:35
Medlem
Bara-Robins avatar
Nu är det visserligen inte bekräftat att gärningsmannen är muslim än, men det finns starka belägg för att så är fallet.

Nyhetsmorgon har inte nämnt någonting om gärningsmannen etniska tillhörighet.

De har sagt att det är "politiskt motiverat". Inte ett ord om något religiöst motiv.
Citera
2015-02-15, 08:49
Medlem
Tidningar skriver att terrordådet riskerar att leda till att kultur-koftorna börjar ägna sig åt självcensur. Samtidigt som tidningarna självcensurerar signalementet.

Samt att det är viktigt att stå upp för "yttrandefrihet", när denna tillställning som även besöktes av Dan Park vars yttrandefrihet har blivit begränsad av svenska staten, attackerades.

VILKA JÄVLA HYCKLAR-HORNALISTER!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in