2015-02-14, 17:39
Medlem
SmokeOns avatar
Nästan mer intressant än själva attentatet är givetvis hur svensk media ska förhålla sig till detta.

Tråd om själva brottet, misstänkta, etc: (FB) Köpenhamn: Skott på Lars Vilks-möte?

#JeSuisLarsVilks
Citera
2015-02-14, 18:19
Medlem
Jag citerar ett inlägg av TS ifrån tråden i Aktuella brott och kriminalfall:

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Expressens programledare frågade precis en dansk som är på plats:

"how should the media react... to this"

Dansken blir helt ställd och frågar "how THE MEDIA should react???"

Han förstår väl inte hur det svenska mediaklimatet fungerar.

Det här klippet skulle jag väldigt gärna vilja se.
Citera
2015-02-14, 18:21
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag citerar ett inlägg av TS ifrån tråden i Aktuella brott och kriminalfall:

Det här klippet skulle jag väldigt gärna vilja se.

Sänds i repris just nu:

http://www.expressen.se/kvallsposten/flera-skott-avlossade-pa-mote-i-kopenhamn/
Citera
2015-02-14, 18:33
Medlem
Vedklyvens avatar
När jag alldeles nyss lyssnade på SR Ekot och sedan tittade på SVT Rapport så var det stora inslaget "Erik Almqvist styr SD-tidning". Järnrörsskandalen omnämndes också.

Trettital skott mot Vilks o Danska poliser med döda o sårade var ett mindre inslag.
Citera
2015-02-14, 18:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
I det här landet anser media att det är värre att anonymt skriva "neger" på ett internetforum än att våldföra sig på folk i verkligheten, så mina förhoppningar om ett "nytt debattklimat" är inte dom högsta...
Citera
2015-02-14, 19:20
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
När jag alldeles nyss lyssnade på SR Ekot och sedan tittade på SVT Rapport så var det stora inslaget "Erik Almqvist styr SD-tidning". Järnrörsskandalen omnämndes också.

Trettital skott mot Vilks o Danska poliser med döda o sårade var ett mindre inslag.
Självklart. Det är bättre att ge svenskarna propaganda illa utklätt till journalistik än att ge dom en korrekt och ofiltrerad bild av skeenden i samhället. Den genomsnittlige svensken sitter ändå bara och väntar superkoncentrerat på mellon. Så jävla illa är det.
Senast redigerad av Joe Blow 2015-02-14 kl. 20:00.
Citera
2015-02-14, 19:26
Medlem
Glauciuss avatar
En sak kan jag nog säga med stor sannolikhet. Har jag fel får jag givetvis äta upp mina ord.

Aftonbladet kommer inte skriva "Je suis Lars Vilks".
Citera
2015-02-14, 19:48
Medlem
Glauciuss avatar
Dansk media ger ut hela signalementet inklusive etniciteten.
När Aftonbladet kör sin live-sändning utlämnar man det viktigaste, nämligen det arabiska utseendet.
Resten tog man dock upp.

Vilken jävla självcensur och ta mig fan bland det mest patetiska jag har sett på länge.

Varför skiljer sig dansk media från den svenska så pass mycket? Är dansk media plötsligt rasistiska och främlingsfientliga?
Citera
2015-02-14, 19:51
Medlem
JustZlatans avatar
Dansk media rapporterar om att gärningsmännen har arabiskt utseende. Det utelämnar svensk media, vilket inte kommer som någon överraskning.
Citera
2015-02-14, 19:53
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Dansk media ger ut hela signalementet inklusive etniciteten.
När Aftonbladet kör sin live-sändning utlämnar man det viktigaste, nämligen det arabiska utseendet.
Resten tog man dock upp.

Vilken jävla självcensur och ta mig fan bland det mest patetiska jag har sett på länge.

Varför skiljer sig dansk media från den svenska så pass mycket? Är dansk media plötsligt rasistiska och främlingsfientliga?

Nu gick SvD ut med etnicitet i sin liveuppdatering.
Citera
2015-02-14, 19:57
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Nu gick SvD ut med etnicitet i sin liveuppdatering.

Tack för den, SvD!

Citat:
Ursprungligen postat av Karin Thurfjell
Enligt danska TV2 News letar polisen efter ”en man med arabiskt utseende på 25 till 30 år, cirka 185 centimeter lång och atletiskt byggd".

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/skott-vid-vilks-mote_4336035.svd
Citera
2015-02-14, 19:59
Medlem
SmokeOns avatar
Journalisterna på Expressen vill på något sätt få detta att framstå som ett hot mot dem själva. Programledaren i Prime Time frågade precis ungefär:

"Har danskarna... eh, full ut förstått vilket hot som finns mot... journalister? Och satiriker?"

Man agerar propagandaorgan åt islamisterna, men ska samtidigt vara den största måltavlan för desamma? Det förminskar jihadismens verkliga offer. Det är förjävligt.
Senast redigerad av SmokeOn 2015-02-14 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in