2015-04-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Säsong 2: Eva blir upptagen i trollpolisen. Hon och Wass kommer att lösa fall på helt andra orter. I knepiga lägen får de hjälp av Ylva. Även Esmeralda är med i gänget.
Ja, varför inte? Wass kanske har en bakgrund som rimmar med Evas i någon mån. Han ville ju iaf att hon skulle ta Jordskott, annars hade han väl "haft tid" att skjutsa henne till sjukhus, och inte satt lampsladdarna på henne.... Kanske Evas rekrytering varit primär för Wass all along?
Citera
2015-04-19, 22:49
Medlem
D-Odells avatar
Hade stora problem med seriens kvalitet och skådespel. Det är något väldigt bräckligt med castingen och valen av trovärdighet. Helt i botten om man inte plöjer serien och fångas av spänningen. Spänningen döljer för mig vilka avgrunder det finns i skådespelet eller i vissa val i castingen.

Såg om True Detective för ett tag sedan och slås då av hur obehagligt mycket likheter Jordskott har med detta mästerverk.
Citera
2015-04-20, 17:01
Medlem
Rokushikis avatar
Så är det dags, final! Kvällens synopsis är oerhört slätstruken:
Citat:
Svensk thrillerserie från 2015. Säsong 1. Avsnitt 10 av 10. Eva gör en missberäkning och ställer barnens liv och kanske hela Silverhöjds existens på spel.

Vad förväntar ni er? Själv förväntar jag mig härlig monstersmink på Muns, en del irritation på ouppklarade grejer samt minst en teaser inför säsong 2.
Citera
2015-04-20, 20:16
Medlem
Citat:
Oklar framtid för SVT:s ”Jordskott”

Citat:
"Jordskott" är slut.
SVT har ännu inte gett den andra säsongen grönt ljus.
– Det kan gå åt skogen utan bra manus, säger Henrik Björn, serieskapare.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article20656694.ab
Citera
2015-04-20, 20:37
Medlem
senapslamms avatar
Tror att SVT kommer ge klartecken för Jordskott säsong 2. Men då måste några skäggiga andra generationsinvandrare inkvoteras. Någon med god personlighet, patos och som ställer allt till rätta i Silverhöjd. Han kommer även att få betäcka den blonda rika flickan och få bukt med allt trolltyg. Fortsättning följer. Jag är beredd att hora med ett Politiskt korrekt manus om priset är det rätta. Skicka PM.
Citera
2015-04-20, 20:39
Medlem
D-Odells avatar
Hoppas dom lägger ner och gör nått bättre! Det finns så många begåvade regissörer och oberättade historier som inte kopior av amerikanska masterpieces..
Citera
2015-04-20, 21:11
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Fast intressant var ju det där lilla skrinet med ett svartvitt foto på insidan av locket, där det också låg hår (?) från nåt väsen (?), som Wass plockade på sig.
Det var väl hans egna, avkapade svans(?) som han sparat av nostalgiska skäl får man förmoda.
Citera
2015-04-20, 22:00
Medlem
Rokushikis avatar
Vilket jävla antiklimax! Storm blir bortslarvad, Muns bortglömd, inget fyndigt slut alls - Skitdåligt!
Citera
2015-04-20, 22:00
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Storm lär väl ta ett jordskott och överleva
Knappast, eftersom han hatar allt som har med övernaturligheter att göra.
Really?
Citera
2015-04-20, 22:02
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Vilket jävla antiklimax! Storm blir bortslarvad, Muns bortglömd, inget fyndigt slut alls - Skitdåligt!
Jag tyckte det slutade rätt bra. Storm fick det slut han förtjänade och Josefins återgång till jorden blev något sorgligt att minnas. Men jag håller med om att Muns försvinnande var märkligt. En stund trodde jag han var korpen men så var det ju inte.

Sedan trodde jag Storm skulle dräpa Esmeralda genom tankelänken, han hade ju tagit alla jordskotten och var stark andra gången.
Citera
2015-04-20, 22:03
Medlem
jeanthss avatar
Inget snack om att det blir en andra säsong. Finns inga alternativ.

Edit:

Gustav: Ett ganska "skyndande" slut?! Blir det fortsättning en serie två möjligtvis? Stående ovationer från mig! Stort grattis vilken succé!

Richard Forsgren: Tack! Du får passa på att fråga Henrik Björn om fortsättningen och min eventuella närvaro där! Bockar och bugar!

22:04, 20 April 2015
Johan Karlsson: Spännande och sorglig och värdig avslutning! Kanonbra. Kommer ni utforska Kanada i en ev. säsong 2? Nya miljöer?

Henrik Björn: Tack, roligt att höra. I en eventuell fortsättning är det inte omöjligt att vi får veta mer om Jordskotts universum. Och det sträcker sig bortom Silverhöjd.
Citera
2015-04-20, 22:05
Medlem
Myrkrs avatar
Muns vinkade ju till flickan i bilen i slutet, fast hade ju varit juste om man fick se hur han såg ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in