Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 19:52
  #829
Medlem
Är säker på att hennes dotter är återfödd och det är hon som är inlåst som de försökte rädda.
Citera
2017-10-18, 13:34
  #830
Medlem
Verkar som Silverhöjd är en förort till sthlm verkar ligga nära varann i serien!
Citera
2017-10-18, 15:05
  #831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Är säker på att hennes dotter är återfödd och det är hon som är inlåst som de försökte rädda.

Det tror jag verkligen inte.
Det framgår med tydlighet att hon är en liten tall i skogen.
Citera
2017-10-18, 15:06
  #832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Verkar som Silverhöjd är en förort till sthlm verkar ligga nära varann i serien!

Förutom att du missat ett kommatecken, så förstår jag inte din reflektion.
Citera
2017-10-19, 02:38
  #833
Medlem
MassiveBs avatar
Rörigt som i första säsongen.

Det som fortsatt fascinerar mig är hur osympatisk huvudpersonen är. Hon för sig otrevligt och är totalt inkompentent inom sitt yrke som polis. I övrigt så är hela serien ett slags showcase på parodiskt uselt skådespeleri med några få undantag. Ville bara att karaktären skulle dö i sista avsnittet.

Givetvis så måste inte skådespeleriet ligga på den högsta nivån, då fantasy/sci-fi-serier har sin styrka i handlingen eller dylikt. Här hade man något spännande på gång. Men ju längre säsong ett gick, ju mer liknade det en slags live-remake av Krig i Tomteskogen.

Sänsong 2 började med att ta bort det enda som kändes intressant; miljöerna och det snygga fotot. Nu är det inte längre “Krig i Tomteskogen”, utan någon slags “Beck X Gunvaldoishi - Urban Yokai vs Illuminati3000” Manga.
Citera
2017-10-19, 02:43
  #834
Moderator
Psilosophers avatar
Jag gillar, trots alla uppenbara kvalitetsbrister. Göran Ragnerstam är kul. Kommer följa.
Citera
2017-10-23, 09:40
  #835
Medlem
Jarvsofakss avatar
Vem är "mannen under isen"? Evas far?
Citera
2017-10-23, 09:51
  #836
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Verkar som Silverhöjd är en förort till sthlm verkar ligga nära varann i serien!

I första säsongen framgår att Silverhöjd är en egen kommun och har en järnvägsstation där ”Stockholmståget” stannar.

Tanken är väl att Silverhöjd ligger ungefär i Dalarna/Västmanland.

Jag ser att min favorit-prop fortfarande hänger med; träskylten på den ensliga skogsvägen med ”Välkommen till Silverhöjd”. Problemet är att man (i förra säsongen) skymtar en motorväg inne i Silverhöjd, samtidigt som alla (tex Tom nu på väg hem från Stockholm) envisas med att ta skogsvägen. Vart leder motorvägen och vart leder skogsvägen?

Mellan Silverhöjd och grannkommunen Forsebäck går en enfilig riksväg.
Citera
2017-10-23, 10:08
  #837
Medlem
Jarvsofakss avatar
En kul detalj är alla gamla bilar. Evas Mitsubishi Galant är 17 år gammal, Wass och "Dr Parker" kör omkring i en Peugeot respektive en Saab båda av årsmodell -85.
Citera
2017-10-24, 11:44
  #838
Medlem
Att silverhöjd ligger så nära sthlm är konstigt man kan åka dit på 1 timme det är inget man kan till sala
Citera
2017-10-25, 22:57
  #839
Medlem
Kollat igenom säsong 1 och tänkte nog följa säsong 2 också. Serien i sig är ok men inte mer, däremot är Göran Ragnerstam fantastisk i rollen som Vass. En riktigt skön typ!
Citera
2017-10-31, 22:12
  #840
Medlem
Bajsfacistens avatar
Har SVTs mer eller mindre obligatoriska HBTQ stämpel infunnit sig? Det numera mer intressant i SVTs produktioner att lura ut vem som är bög eller vem som är flata än vem som är mördaren.

Är hon flata hon där kollegan? Hennes familj består av en såkallad regnbågsfamilj hon och hennes flata har blivit inseminierad av i danmark. Hon bjuder både huvudrollen och den stackars karlen på middag i syfte i att para i hop dom? Så kan SVT visa upp vilka fina och normala familjer de är.
Vass kanske är en homofil? Ja det tror jag han är. När hans roll ska få lite "djup" och bakgrundhistoria så är det nog lite homofilier som ska då ge honom detta?

Vad tror ni? Man kan ju ha fel.
__________________
Senast redigerad av Bajsfacisten 2017-10-31 kl. 22:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback