2015-02-13, 15:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle vara intressant att veta exakt hur mycket de får i presstöd. För att sedan minska detta till noll när de totalt failat sin uppgift av folket att granska makten. Utan istället blivit någon obskyr sak som granskar folket åt makten.
Citera
2015-02-13, 15:50
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Taxi Stockholm är en stor inkomstkälla för Aftonbladet, så att åka med Taxi Stockholm göder Aftonbladets lakejer.
Citera
2015-02-13, 15:54
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
P.S. Pictacus ligger på samma server som Flashback. Aschberg och Karlung är butt buddies

Nej inte samma server, samma serverhall möjligtvis. Men det är fortfarande inte vem som helst som får springa runt där inne.
Citera
2015-02-13, 15:57
Medlem
VMiLavemangs avatar
Aftonhorans namninsmamlingskampanj verkar gå sådär, bara 26 delningar efter att ha pågått drygt ett dygn. I vanliga fall brukar vi kunna se vilka och hur många som undertecknat, dock inte i detta fallet.

Som en sann "näthatare" tog jag mig friheten att "underteckna" uppropet med Jan Helins namn samt ett postnummer för Södermalm i Stockholm, bara för att ge mer tyngd åt namninsamlingen ifall de inte uppnår någon större volym av underskrifter.

Stå upp mot näthatet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20311369.ab
Citera
2015-02-13, 16:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Aftonhorans namninsmamlingskampanj verkar gå sådär, bara 26 delningar efter att ha pågått drygt ett dygn. I vanliga fall brukar vi kunna se vilka och hur många som undertecknat, dock inte i detta fallet.

Som en sann "näthatare" tog jag mig friheten att "underteckna" uppropet med Jan Helins namn samt ett postnummer för Södermalm i Stockholm, bara för att ge mer tyngd åt namninsamlingen ifall de inte uppnår någon större volym av underskrifter.

Stå upp mot näthatet

De har nog skitit i det blå skåpet. Det får kosing för att granska makten men granskar skogshuggare = folket. SKÄMS! De är inte journalister för fem öre. De borde skämmas. Men näst bäst är att vi drar in all jävla presstöd de får av VÅRA skattekronor. För de uppfyller inte sin uppgift.
Citera
2015-02-13, 16:07
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:

Stå upp mot näthatet

Adolf Hitler, Pol Pot och Mao Tsetung finns också med i namninsamlingen. Föreslår att bara fylla på med en hel del märkliga namn, kan vara kul.
Citera
2015-02-13, 16:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Skriv till din politiker (vem som). Att dra in ABs presstöd. Det är det enda som faktiskt kommer innebära något. De har gått från att granska makten till att granska folket = det borde innebära konsekvenser.
Citera
2015-02-13, 16:12
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tycker den där krönikören gjorde hela saken väldigt klart. Den tredje statsmakten granskade för att de ska vara berättigande staten för folket - numera granskar den folket åt staten. Det första vi som samhälle borde göra är att rösta bort så de får dessa miljoner per år i presstöd som de får. Utan dessa miljoner skulle de antagligen snart vara borta från att vara lönsamma och det är ju faktiskt våra skattekronor som går till det = för att de ska granska makten och inte folket.

Bra inlägg! Att dem får presstöd är helt åt helvete skruvat!

Din poäng kan bara bli tydligare om tittar på Aftonbladets första sida, granskning av flashback (dvs Sveriges medborgare), någon som har köpt en ful klänning på nätet och massor av reklam från oseriösa äckelföretag.

Aftonbladet är en parasit för det svenska samhället.
Citera
2015-02-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Ja om det är rasister som skrivit i mattrådarna självklart ska dom hängas ut. Men om det råkar finnas någon enda oskyldig i hela matlagningsdelen så betyder inte det att dom andra per defintion är oskyldiga. Det är där bahnhofs VD är ett sådant svin som vill få alla att tro att alla som håller på med matlagning per definition är bra människor. Alla i sverige lagar mat och dom som är intresserade och lagar mat utan några hämningar kommer få se sig om flera gånger efter det som nu skett

Nu har du själv anslutit dig till näthatarna. Det där med "svin" låter inte så bra. Kanske så det är? När man är upprörd och anser att någon gjort något riktigt ful och fel, så är det lätt att haspla ur sig ett förfluget ord. Det är lätt att se smolket i den andres öga. Du gillar inte Bahnhofs VD. Du kanske då tycker att det är ok att hata. Du anser kanske då att hatet är rätt, riktigt, befogat och kan publiceras anonymt? Själv hatar jag exempelvis människor, som våldtar i grupp, som misshandlar i grupp, som säljer droger till skolungdomar, som misshandlar sina barn, som plågar djur etc. Verkligheten är inte alltid god och inte ens bekämpbar med enbart godhet. Fast jag önskar den vore det. Anser du egentligen inte, om du skall vara ärlig, att du ibland kan förstå hatare? Du kallar ju själv Bahnhofs VD för ett svin? Hur tror du föräldrar känner, som dagligen får sina barn mobbade? Som fått sitt barn mördat? Det är lätt att vara bror duktig och peka på vad godhet skall vara men livet är ofta inte så svart och vitt.
Citera
2015-02-13, 16:18
Medlem
crillecrilles avatar
Jan Helin sitter just nu i P1 och jämför detta med Wikileaks. Människan är ju helt vriden.
Citera
2015-02-13, 16:21
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jan Helin sitter just nu i P1 och jämför detta med Wikileaks. Människan är ju helt vriden.

HAHAHAHA.

Ja, vriden var ordet, minst sagt.
Den mannen är farlig.

Snarare så att Flashback är wikileaks i detta fallet om något.
Citera
2015-02-13, 16:22
Medlem
Citat:
RG erkänner "plump" tweet i Studio Ett nu!
Ursäkta, men vad är ett ""plump" tweet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in