2015-02-09, 20:21
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Jag blir lite matt när jag läser en sån här kommentar. Givetvis får man tycka vad man vill i Sverige.
Det är för att du är dum i huvudet. Och nej, det får man inte. Inte om man vill ha ett normalt liv iaf.

Citat:
Man får fritt uttrycka sina åsikter, men var man uttrycker dem är inte självklart.
Det är därför flashback existerar så att man fritt kan uttrycka sina åsikter.

Citat:
Dessutom finns det en och annan lag som reglerar hur du uttrycker dina åsikter, men följer du dem är det inga problem.
Jaha? Och vilka lagar bryts på flashback då?

Citat:
Sen förstår jag inte varför man så envetet uttrycker en åsikt men vägrar stå för den som person. Tycker man något bör man stå för den åsikten. Vill man ha en förändring kan man inte nöja sig med att posta anonymt på fb.

Du måste vara riktigt jävla efterbliven om du inte förstår varför man inte vill/kan uttrycka sina tankar och åsikter i det ''offentliga'' rummet.
Bara för att man tycker nåt och att man väljer var man uttrycker sina åsikter, så betyder det inte per automatik att man inte står för dom. Det borde inte vara så jävla svårt att fatta.
Citera
Medlem
Aftonbladets eminenta grävare har triangulerat en enskild användare-konfronterar och hänger ut och trakasserar-just anotherday in NordKorea..ni måste gå opp på barrikaderna snart!
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
Läkaren säger sig ha varit sjuk och hade en mörk period i livet. Det måste man respektera och det visar att det finns hopp för alla andra som är sjuka och har det svårt i livet. Man skriver skit på Flashback och så en dag blir man frisk och förstår hur enfaldig man varit i sitt mörker.
Citera
Medlem
Stoppar ansiktet i händerna, läser igen och förundras över det jag precis läste är sant. Aftonbladet gör sig så j.a dåliga. Att tidningen finns kvar?
Citera
2015-02-09, 20:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nu handlade det om Expressens och Researchgruppens arbete, och onekligen är det högerextremt hat som är det utan jämförelse mest omfattande och aggressiva. Men visst ska även miljöpartister som mot förmodan skriver att alla SUV-ägare borde gasas ihjäl också stoppas.

. Att det är det högerextrema hatet som får mest tid i press håller jag med om, men att det för den skull skulle vara det mest omfattande är ju till väldigt stor del pga. av den politiska vinklingen hos de som du uppenbarligen tror förmedlar neutrala nyheter. Jag hoppas verkligen inte att du är så dum som du framstår genom att skriva sådana inlägg. För din egen skull
Citera
2015-02-09, 20:22
Medlem
Karembeus avatar
Vill man så kan man gå in och kommentera flashbackartikeln på www.facebook.com/aftonbladet
Citera
2015-02-09, 20:23
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
Hur går det till att aftonbladet kan ta reda på vem som står bakom ett nick på flashback egentligen? utan att bryta mot någon lag?

Aftonbladet har journalister, journalisters jobb är att granska makten och politiker.
Ibland kommer det läckor som är av "intresse för allmänheten" då är det medias plikt att skriva om det. Det är lite av deras arbetsuppgift.

Hur dom fick tag på matrialet är en annan femma. Beställer dom att någon ska stjäla matrialet kan de säkert bli dömda. Blir dom däremot bjudna på informationen så har dom rätt att publicera matrialet.
Citera
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Allt näthat, naturligtvis, men det högerextrema är minst sagt tongivande och är också länkat till politiken på ett annat sätt än vanligt näthat individer emellan.

Kan ju bero på att högerextrema eller vad vi kallar dem i Sverige oftast kan formulera sig på svenska. Dock fattar nog de flesta i Sverige nada av vad vissa imamer och andra inbjudna talare spyr ut för hat mot västerlänningar eller vad som skrivs då vi normalt inte kan arabiska eller något sånt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Hur kan folk försvara läkaren? utsprungligt skrivet står det såhär:

I en tråd som handlar om folk som får personlig assistans vilket tydligt framgår att patienten behöver hjälp med. dessutom är hon gravid när detta skrevs vilket följdaktligt betyder att läkaren hade hand om en gravid kvinna.

Men vilken gravid kvinna, vad heter hon, var bor hon, på vilket sjukhus och när inträffade detta ?

Klarar du att få reda på det, så ja..., då och endast då har han brutit mot tystnadsplikten.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Läkaren säger sig ha varit sjuk och hade en mörk period i livet. Det måste man respektera och det visar att det finns hopp för alla andra som är sjuka och har det svårt i livet. Man skriver skit på Flashback och så en dag blir man frisk och förstår hur enfaldig man varit i sitt mörker.

Och därför är läkaren fortfarande anonym...
Citera
2015-02-09, 20:24
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Det är säkert hans eget fel. Han skrev om sina patienter, inte så smart...

Patientens identitet var anonymiserad. Varför tror du att han specifikt skrev "22-åring", menar du? Givetvis ett villospår. Jag är inte expert men det är rimligtvis bättre att skriva en specifik summa fel än ett vidare spann korrekt. Jag ser ingen avanonymisering av patienten, däremot ett par hårda ord om en anonym patient som lika väl skulle kunna vara fiktiv.

Citera
2015-02-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I USA är det lagligt med HMF och förtal är i praktiken också lagligt, även om det finns "defamation" rent teoretiskt i amerikansk lagstiftning.

Jag säger inte att det är bra att hata och ljuga men jag säger att alternativet med censur är värre.

Och du tycker att vi ska sträva efter att bli mer lika USA?
Ehm... Nej tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in