Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ledningen och övrig personal delade däremot läkarens uppfattning om Åkesson och vad han företräder .... så det där med "känner minsann, vet minsann" handlar som sagt var mer om vilket umgänge du omger dig med och vilka som väljer att umgås med dig .. inte om hur det ser ut generellt.
Edit:
En läkare är, liksom en polis, alltid företrädare för sin yrkesroll ..
Nu umgås jag inte mycket med dessa privat men detta är bara vad jag upplevt, sen vad dom röstar på skiter jag egentligen fullständigt i.
Kan du visa källa på det fetade?
Hört talas o m Mänskliga rättigheter?
Dessa är lag i Sverige och gäller även läkare.
Artikel 2
Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion,
politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt. Ingen åtskillnad får heller göras på grund av den politiska, rättsliga eller internationella status som råder i det land eller det område som en person tillhör, vare sig detta land eller område är oberoende, står under förvaltarskap, är icke-självstyrande eller är underkastat någon annan begränsning av sin suveränitet.
Artikel 19
Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.