2015-02-09, 20:06
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avunggnuva
Det är väl naturligtvis helt förkastligt att hänga ut rasistläkaren, som researchgruppen gör. Läkaren borde ha rätt att anonymt skriva av sig lite ilska över rådande invandringspolitik eller något annat ämne som berör. Vad researchgruppen inte förstår är att de kan ändå inte kontrollera folks tankar, han lär tänka samma tankar även utan FB.

Han bör även få vara kritisk mot invandring offentligt, men nu var det ju inte invandringen han var kritisk mot. Utan invandrare...
Citera
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nej detta är inte ok på något sätt. Jag sympatiserar fullt ut med Expressens och Researchgruppens uppfattning att vi måste komma tillrätta med det högerextrema näthatet, men den väg de val är inte bra. Risken är att fel personer blir uthängda eller att debatten i seriösare forum hämmas av rädsla för att någon/några (t ex högerextremister) får tag i uppgifter om personerna och hänger ut dem.

Det vore bättre om flashback kunde sänka gränsen för vilka meddelanden som tas bort och när användare stängs av, t ex rasistiskt hat. Jag står naturligtvis för allt jag skrivit, men det betyder inte att jag vill att mina meningsmotståndare (aggressiva högerextremister som skriver en massa skit till mig) ska få veta vem jag är. Om Researchgruppen kan få tag i uppgifterna kan även andra det, och om en stor kvällstidning anser metoden legitim så gör sannolikt snart även andra det.
Är du medveten om att researchgruppen består av dömda våldsverkare?
Tex Martin Fredriksson som misshandlar människor som är ute med hunden, med järnrör. Trevligt gäng som tränger sig på. Självklart med juden Aschberg i spetsen.
Citera
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Nej detta är inte ok på något sätt. Jag sympatiserar fullt ut med Expressens och Researchgruppens uppfattning att vi måste komma tillrätta med det högerextrema näthatet, men den väg de val är inte bra. Risken är att fel personer blir uthängda eller att debatten i seriösare forum hämmas av rädsla för att någon/några (t ex högerextremister) får tag i uppgifter om personerna och hänger ut dem.

Det vore bättre om flashback kunde sänka gränsen för vilka meddelanden som tas bort och när användare stängs av, t ex rasistiskt hat. Jag står naturligtvis för allt jag skrivit, men det betyder inte att jag vill att mina meningsmotståndare (aggressiva högerextremister som skriver en massa skit till mig) ska få veta vem jag är. Om Researchgruppen kan få tag i uppgifterna kan även andra det, och om en stor kvällstidning anser metoden legitim så gör sannolikt snart även andra det.

Precis, och det är ändå dina anhängare med AFA i spetsen som faktiskt utgör en fara för liv. Både skribenter med familjer inklusive barn har ju dokumentat angripits i sina hem.
Pkister brukar komma undan med verbala eller skiftliga hot.
Trevligt att se oss på samma sida dock även om jag inte tillhör de allra mest kritiska rösterna.

Alla skall ha samma villkor, bokstavligt!
Citera
Medlem
Citat:

Vem ska avgöra vad som är högerextremt och rasistiskt ?

Om man ska börja ta bort inlägg som uppfattas högerextremt av kommunistpöbeln i Sverige finns det ingen mening med flashen, klart att man ska få diskutera judefrågan.
Inget man direkt kan göra på lunchen med kollegorna.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-02-09 kl. 20:52.
Citera
Medlem
ischs avatar
Citat:

Vad är det som gör det högerextrema näthatet så mycket värre än ex det vänsterextrema eller feministextrema att du måste särskilja dem?
Citera
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Ännu en gång så handlar ett inlägg om "FEL ÅSIKTER" Från dina sida ja, men från aftonbladets sida är det ju "RÄTT ÅSIKTER"

Aftonbladet är öppet antirasistiska. De har i stort sätt deklarerat ett krig mot rasism. De har fått tag på en lista med namn bakom flashback identiteter. Bland dessa namn påstår sig Aftonbladet ha hittat POLITKER och personer i företroendeuppdrag. Dvs makten i sverige.

Att aftonbladet granskar makten (även om det är fel sida ur vårt synsätt) så gör dom det som journalister förväntas göra.. GRanska och hänga ut de som har makt. De som säger en sak och gör en annan.

Sossar som smusslar med skatt
Moderater som smusslar med avgifer osv.

Tänk ett steg längre.

99,9999999% av alla flashbackanvändare sitter säkert, OM något så kanske vissa flashbackare lär sig att skydda sin egen identitet bättre. Och kanske tänker efter hur de formulerar sig innan de postar här.
Så 99,9999999% av alla flashbackanvändare skall vara glada åt att mediamakten har godheten att bara publicera "de mäktiga" med "fel" åsikter?

Att människor – efter att Aftonhoran, Excessen och Stasi-RG grundligt har gått igenom ens underklädeslådor, sprättat upp ens brev och avlyssnat ens dagnoksanteckningar – skall vara tacksama för att de blir skonade av dom här organisationerna och undslipper offentli kölhalning? Både du och jag vet att det enda skälet till att dom inte publicerar vanliga sunkjobbande medborgares "hatinlägg" är för att det dels skulle kunna slå fel rent pr-mässigt (det kommer det göra ändå) och dels för att de inte behöver göra det då skrämseleffekten ändå fungerar.

Har sett dina inlägg innan här på Flashback och att du på något sätt skulle vara missnöjd med Aftonhorans beteende är naturligtvis struntprat, och ditt agerande här i tråden andas snarare PR-mässig damage control för något som är ett riktigt jävla sjukt övertramp av media, vilket är uppenbart för varje sansad individ, oavsett politisk åskådning.

Förstått?
Senast redigerad av Peppe-Luns 2015-02-09 kl. 20:09.
Citera
2015-02-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Aftonbladet har alltid sparkat nedåt, till skillnad från Charlie Hebdo exempelvis. Om aftonhorans förtroende var lågt innan attacken i Paris, så har den efteråt visat sig vara totalt ryggradslös. De stod aldrig upp för yttrandefriheten, till och med expressen var bättre! Det säger allt..

Så du tycker det är ok att som läkare skriva om en patient online bara för hen är anonym?
Citera
Medlem
Aftonbladets artiklar har alltså ett 50-tal delningar på Facebook.
Seriöst?
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
var plus medlem på AF innan nu blir det bojkott för min del . där gick gränsen

Hahaha jävla offer. Hur fan kunde du vara plus medlem på en pissblaska som Aftonbladet INNAN detta ? Helt ärligt ? Tycker du att detta på något sätt går emot vad Aftonbladet stod för igår ?

Kappvändare.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Bara det _högerextrema_ näthatet?

Allt näthat, naturligtvis, men det högerextrema är minst sagt tongivande och är också länkat till politiken på ett annat sätt än vanligt näthat individer emellan.
Citera
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag vill uppmana läkaren att uttala sig, i den här tråden eller i någon annan! För jag misstänker att han sitter och läser i detta nu. Kan du inte berätta vad som hände?

Hade varit intressant att höra hur Aftonbladet tog kontakt och vad de hotat/mutat med. Användaren i fråga är online just nu så det är troligt att han tittar till tråden
Citera
2015-02-09, 20:08
Medlem
seriously?s avatar
Tror inte att det finns någon läkare. Om fallet hade varit så hade identiteten redan varit känd.

Det verkar mest vara löst kopplat till en användare på forumet.

Detta är bullshit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in