2015-02-12, 14:30
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hamilkar är en av de bästa moderatorerna och han har hjärna så det räcker och blir över. Molekylärbiolog som dessutom är extremt språkkunnig, kunnig inom juridik etc

"Kallar sig molekylärbiolog" enligt AB. Bra nivå där. Låter som "Jonas kallar sig raki-healer".
Citera
2015-02-12, 14:31
Medlem
Skogsvattes avatar
Judesvinet Richard Ashberg kommenterar i Aftonbladet hur "granskningen" bemötts av allmänheten.

"Vissa har varit väldigt glada att vi gjort denna granskning, medan andra skickat hatmejl till oss."

Bristen på självinsikt är hisnande. "Alla som inte tycker som oss är vansinniga, sinnessjuka hatare!"

Det finns inget hat i världen som kunde göra rättvisa åt det hat Aftonbladet och dess journalister förtjänar.
Citera
2015-02-12, 14:38
Medlem
Displaceds avatar
Roligt hur de pratar om "IT-brott" när Researchgruppen kommit över uppgifterna om dessa "hatare" på olagligt sätt, med all säkerhet.
Citera
2015-02-12, 14:41
Medlem
Jellohs avatar
Oh nu talar den verklige experten. Folk har faktiskt dött av näthat...i Coloradå...!
Hon pratar mycket om att anpassa lagstiftningen till den moderna tiden. FNs deklaration över de mänskliga rättigheterna skrevs också i en värld där ett människoliv och en individ var mycket mer världa (sett till tillgång mot idag) och inget internät fanns. Hon kan väl börja modernisera där men rör inte mitt fb!
Citera
2015-02-12, 14:42
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Judesvinet Richard Ashberg kommenterar i Aftonbladet hur "granskningen" bemötts av allmänheten.

"Vissa har varit väldigt glada att vi gjort denna granskning, medan andra skickat hatmejl till oss."

Bristen på självinsikt är hisnande. "Alla som inte tycker som oss är vansinniga, sinnessjuka hatare!"

Det finns inget hat i världen som kunde göra rättvisa åt det hat Aftonbladet och dess journalister förtjänar.
Samtidigt verkar Aftonbögen inte heller förstå att orwellisk åsiktsregistrering inte är populärt utanför vänsterextremistiska kretsar, och sist jag kollade var åsiktsregistrering olagligt (åtminstone på papperet; att det förekommer och alltid kommer förekomma på regimnivå är tyvärr ett mänskligt problem).

Orsaken till att internetanonymitet är så populärt beror ju i huvudsak på det "journalistiska arbete" som Afrohoran ägnar sig åt, att skambelägga dissidenter och vanligt folk med avvikande åsikter via tabu. Helt klart har Jan Helin tagit sig vatten över huvudet med denna holier-than-thou metodologi som hans skittidning ägnar sig åt nuförtiden.

Alla som seriöst läser Aftonbladet är böghoror.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Roligt hur de pratar om "IT-brott" när Researchgruppen kommit över uppgifterna om dessa "hatare" på olagligt sätt, med all säkerhet.
Ja, bristen på självkritik är standard bland dessa moraltöntar.
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-02-12 kl. 14:44.
Citera
Avslutad
Och det är ju bara män de hittat, detta i alla fall hittills, då. Kanske inbillade jag mig, men jag tyckte Aschberg bet sig i tungan där och hade velat tillägga vita män.
Undrar om de hittat någon svart man också, men då valt att mörka det...?
Agendan är pinsamt uppenbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Haha, tänkte på samma sak. Flashback kommer aldrig dela ut information till Polisen om de skulle på något sätt uppdatera lagarna. Så vad kan Sverige egentligen göra för att stoppa Flashback?

Om de t.ex. skulle blockera sajten för att dem inte samarbetar, så kommer ju folk ändå in genom VPN.

Länge leve Flashback och dess användare!
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Källskyddet gäller även anställda.
Källskyddet gäller meddelaren inte roten till uppgifterna ..

Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Så då blir det häleri, inte dataintrång.
Visa gärna var du hittar att häleri täcker sådana uppgifter..
Citera
2015-02-12, 14:44
Moderator
OYs avatar
Varför är spridningen av ett åsiktsuttryck en måttstock? Varför är det allvarligare om fler kan se vad någon skriver än om endast den det berör tar del av till exempel ett uttryck för hat?

Jag skulle också vilja veta vad definitionen på hat är, och är det olagligt att hata?
Citera
2015-02-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

Håller med.

Och hoppas ingen misstolkar det faktum att Aftonbladet är i frontlinjen i slaget om yttrandefriheten. Där Aftonbladet står för den part som vill tysta gemene man från att uttrycka sig fritt och anonymt.

Det spelar ingen roll om användare har uttryckt sig hatiskt eller inte, det är en bisak.

Aftonbladet vill äga rätten att värdera vilka åsikter som är rätt och vilka som är fel. De har gjort sig till åsiktspolis där de anser sig ha rätten att granska människor som i tron om att de varit anonyma har yttrat sig om allt från egna medicinska eller psykiska problem till politiska åsikter.

Citera
2015-02-12, 14:48
Medlem
Hej, jag har en idé om grupptalan för att få det prövat om tryckfrihetsförordningen verkligen skyddar verksamhet som har med kartläggning av enskilda privatpersoner att göra. Men det kräver deltagande från många, och på många sätt. Startade en tråd i juridikforumet: (FB) Grupptalan mot "journalistisk" registerföring

Vad tror ni?
Citera
2015-02-12, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men att köpa stulen information, bör väl ses som ett brott? eller är jag ute och cyklar nu?

skulle vilja likställa det med häleri

Det är en lucka i lagen. RG skulle kunna åtalas för intrånget (fast jag tvivlar på att det kommer att ske). Däremot kan inte Aftonhoran åtalas om man inte kan bevisa att de har köpt den stulna informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in