2015-02-11, 20:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Känns inte detta som ett enormt svek mot dina vänner och din familj?

De har ingen aning om vem du är.

Förstår inte hur du kan leva så.

Vilja idiotiska åsikter. Vissa saker är privata som inte mina vänner har något med att göra.

Jag och min tjej är tex swingers och det är inget som våra barn eller övrig släkt behöver känna till.

Eller tycker du att det är naturligt att berätta alla detaljer kring ditt sexliv för barn, föräldrar, arbetskamrater och övriga vänner?
Citera
2015-02-11, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Handlar om yttrandefrihet. I det här landet ska alla tycka som media och p*litikerna, annars är man "lustig" och måste tillrättavisas. Och jag talar inte om hat. Olika åsikter är viktigt att kunna ha.
Men vem förbjuder dej att ha åsikter? Aftonbladet, staten? haha
Vi har meddelandefrihet i Sverige, vi har yttrandefrihet så länge du inte kränker. Du tycker alltså att detta inte räcker utan ska utvidgas till vidrig personförföljelse på nätet.
Du är en stor människa (ironi)
Senast redigerad av fasttrain 2015-02-11 kl. 20:29.
Citera
2015-02-11, 20:27
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Undrar om inte det värsta är över..

Såg nettopp på Rapport, inte ett ljud om inkvisitor Helin`s dödsryckningar. Så inget intresse där..
En läkare, jurist, skogshuggare och H.E.L är facit tillsvidare.

Men samtidigt och givetvis.., antar jag att Aftonpravda kommer att piska den döda hästen så länge det går..

Dröm du vidare bara.

It ain't over til the fat lady sings. Bara så att du vet.
Citera
2015-02-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Anonymitet är ett grymt bra sätt att kunna säga det man faktiskt tycker, flashback har gjort mycket mer och mycket bättre avslöjanden än hela Svenska journalistkåren. Flashback hjälper Polisen, då de läser en hel del här. Hade inte användare skyddats av anonymitet hade det inte blivit några större avslöjanden folk hade inte vågat säga vad de tycker eller vad de vet.

Jag håller med dig och anonymitet är viktigt ur många aspekter. Däremot är det befängt att tro att man är anonym på internet och anonymitet är inte detsamma som att det är fritt fram att bryta mot lagar och tro att man är fri från konsekvenser. Den anonymiteten existerar verkligen inte på internet och det är ju det en del nu får uppleva konskevenserna av.
Citera
2015-02-11, 20:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Men vem förbjuder dej att ha åsikter? Aftonbladet, staten? haha
Vi har meddelandefrihet i Sverige, vi har yttrandefrihet så länge du inte kränker. Du tycker alltså att detta inte räcker utan ska utvidgas till vidrig personförfölje på nätet.
Du är en stor människa (ironi)

Man får t.o.m. kränka andra människor enligt svensk lag. Yttrandefriheten är stark.
Citera
2015-02-11, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Den dagen du outar dej outar jag mej, korkskalle.

Tja allt kan hända
Citera
2015-02-11, 20:29
Bannlyst
Hmm, ni har en del poänger ändå. Tror nog jag ändrat mig lite i frågan. Det kan finnas bra tillfällen att vara anonym
Citera
2015-02-11, 20:30
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
300 sidor skit och du flyger in med det dummaste inlägget i hela tråden.

Det är en jävla skillnad på att stå för vad man tycker och säger, och tvingas stå för en läkarjournal.

Nej det är det inte. En del som skriver på Flashback berättar här om sina sjukdomar i tron att det är anonymt.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nix, läkarjournaler är hemliga för allmänheten enligt lag. Präster har tystnadsplikt. All information eller alla åsikter är inte till för allmänheten.

Ska vi öppna upp alla läkarjournaler i demokratins namn.

Det är ganska ointressant att gräva i andras läkarjournaler för att avslöja makthavares agenda, gikt, hemorrojder eller migrän säger inte så mycket, möjligen för högerextremister.

Vi vart skon klämmer, de flesta människor har empati och begränsningar gällande hat och hets, aphögern går omkring och tror att de har hittat en gömställe där de kan sprida sitt hat under täckmantel.
Självklart är det inte rumsrent att sortera människor utifrån etnisk-, sexuell- och/eller religiös bakgrund, därav majoritetens avsky. Samtidigt är det inte förbjudet att vara högerextremist, möjligen naturligt obekvämt i sociala sammanhang, ändå skall det smusslas, varför?`
Jo, aphögern försöker torgföra sina åsikter på bakgården utan transparens, vem som sprider hatet som byggt SD vet inte väljaren. Tanken är att bygga upp en gräsrotsrörelse med ledare utan kontakt med den smutsiga underjord som är plattformen, demokratiskt i teorin, fascistiskt i praktiken.

Med demokratin kommer ansvar, kan inte aphögern hantera det öppna samtalet kan de krypa tillbaka den stinkande skrubb de kom ifrån.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De flesta på Flashback ser jag som kamrater på något sätt. Fienden är politiker, journalister och "kulturpersonligheter".

Jag ska posta mitt namn här när du postar en bild på dig själv där du håller upp en lapp som det står "Nonolimit" på.

Vilket parti röstar man på när man hatar politiker?
Citera
2015-02-11, 20:31
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Anonymitet är ett grymt bra sätt att kunna säga det man faktiskt tycker, flashback har gjort mycket mer och mycket bättre avslöjanden än hela Svenska journalistkåren. Flashback hjälper Polisen, då de läser en hel del här. Hade inte användare skyddats av anonymitet hade det inte blivit några större avslöjanden folk hade inte vågat säga vad de tycker eller vad de vet.

Bättre än IB-affären som handlade om åsiktsregistrering? Överdriver du inte lite nu?
Citera
2015-02-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Nu är där plötsligt inget om FB på ABs förstasida... Lugnet före stormen, eller har man redan slut på ammunition ?

Nej då! Det finns hur mycket som helst, men som tidigare någon skrev när Expressen höll på. När det börjar närma sig makten och ingen vet var detta slutar, "så dras det i trådar". Kanske har motståndarna något på lager, kanske inom kort som en motreaktion, kanske finns det folk med kunskaper Och inte är beroende av löneslaveri som tycker att "Nu jävlar räcker det"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in