2015-02-11, 11:26
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Blir så jävla trött på alla som försöker hävda att yttrandefriheten ger dem rätt att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är inte yttrandefrihet!

Läs på lite för i helvete!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Vad tror du är yttrandefrihet? Att tycka precis som du gör och jaga alla andra med blåslampa?
Citera
2015-02-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Outar Aftonbladet nya personer varje dygn? Hur länge? Någon som vet?

AB kommer att outa under hela veckan. 2-3 personer per dygn säkerligen. Igår var det 3st. AB har ju tillgång till rätt många personer nu som de säkert hyfsat enkelt kan kartlägga.
Citera
2015-02-11, 11:28
Medlem
Acerfreaks avatar
Har aftonbladet tänkt på att Dessa ''Flashback'' Andvändare är oxå andvändare av deras tidning, ska dom verkligen stötta sådana personer? de är ju fan inte okej.

''Äsch dom betalar för våran tidning'' låt dom vara.
Citera
2015-02-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Vad tror du är yttrandefrihet? Att tycka precis som du gör och jaga alla andra med blåslampa?

Det är inte alla andra som blir jagade, det är de som hetsat, kränkt och hotat som blir jagade och med all rätt!
Citera
2015-02-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Nej det finns inget att respektera att en person står för att han vill mörda andra människor.

Ja, det kanske var att ta i. Men alla har nog sagt/skrivit något i affekt när man är förbannad. Syftet med drevet är att få folk att krypa i stoftet för andras lärdom och vagel. Då kan det vara bra att vägra böja nacken om man har lite att förlora på det. Att visa att Aftonbladet inte har något med detta att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Platman
Kan ju även vara så att många har ändrat sina åsikter. Om någon blir uthängd för 5 år gamla inlägg som de kanske skrev på fyllan mitt i natten är det ju inte säkert att de står för det idag? Eller att de ens kommer ihåg inlägget.

Läskig stasi-tendens det här. När blev det medias uppgift att dreva mot privatpersoner?

Flashback är en ventil för många när trycket blir för stort. Hur många inlägg har inte skapats på fyllan eller i affekt. Du har nog rätt i att svensk media är dagens Stasi.

Frågan är hur vi bekämpar dem? Finns det några andra medel kvar när ordet inte är fritt längre? Hur länge dröjer det tills någon tröttnat på dreven och tar till våld mot eliten?
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det tror jag med. Det är tyvärr nog vanligare med vita män som är arga och hatiska. Dessutom är väl det majoriteten av användarna här så det är inte speciellt konstigt egentligen.
Så kanske det är, men konsekvenserna är helt skilda. Vi kan ta ett enkelt och känt exempel. En ordförande för LO kallar vissa kvinnliga medarbetare för "fittstimmet". Som ett skämt. Om än dåligt. Han fick löpa gatlopp och blev hatad och kritiserad osv osv.

Kakan Hermansson, Athena Farkhouzad m fl får säga långt värre saker om män, och de belönas för det och uppmuntras.

Ser du inte skillnaden i detta klimat så är du inte objektiv.
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det är inte alla andra som blir jagade, det är de som hetsat, kränkt och hotat som blir jagade och med all rätt!

Hoppas du står och hurrar på den dagen som media eller den politiska makten anser att dina åsikter är värda att förfölja dig för.
Eller är du helt enkelt så jävla skenhelig att du tycker det är rätt när det händer folk som inte tycker som du, men fel när det händer dig eller dina gelika?
Citera
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Nu kanske jag är ute och cyklar då jag inte följt spårningen av Aftonbladet över användare överdrivet mycket.
Men något jag blir lite fundersam över är att man väljer plocka fram människor med enbart åsikter emot invandrare? Finns ju rena pedofiler/nekrofiler/knarkodlare mm.

Observera nu att jag inte tar någon ställning i det hela men tycker ändå det är märkligt att detta inte uppmärksammas då i mina ögon är värre att våldta ett litet barn än att verbalt hata en "utlänning"
Citera
2015-02-11, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Kakan Hermansson som nu så fint bölar ut får väl ändå ses som att hon står för en hel del hat?
Eller är det okay att vilja skära sönder män när man har anställning inom media?
Vart är artiklarna om hennes hat och hetsande?
Kakan Hermansson är inte anonym och om någon känner sig personligt hotad eller trakasserad av henne så står dem fritt att göra en anmälan om detta och få saken utredd av polis och åklagare.

Nu läser och lyssnar jag inte direkt på Kakan eftersom hennes retorik inte faller mig i smaken - men mig veterligen har inte uppmanat till mord och inte heller ägnat sig åt dylika trakasserier och hot -- själv har hon däremot blivit jäkligt hårt ansatt just här på flashback bl a.
Citera
2015-02-11, 11:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte det går att hitta så många feminister som trakasserar enskilda och kommer med uttalade hot om död och våld faktiskt.

Men finns det sådana här på forumet så instämmer jag - de bör givetvis också ställas mot väggen.

Jo, det finns gott om dem, men de trakasserar folk på myndigheter, rättssalar, lärosäten o.s.v. och de sprider hot om död och våld i offentligheten med lön och arvoden från det offentliga. Enbart nämnda Kakan har gjort det mer än alla skribenter på Flashback gör på en hel dag.

Kakan och alla andra statsfeminister sprider hot och hat med offentliga medel och är närmast helt fredade från någon som helst kritik i offentligheten, helt oavsett vad de säger och skriver, men du menar att om någon av dessa statsfeminister skulle finnas på Flashback, så bör de ställas mot väggen? Vore det inte rimligare att ställa alla dessa tusentals skattefinansierade statsfeminister som hatar öppet i offentligheten mot väggen först och sluta med att finansiera deras hatverksamhet?
Citera
2015-02-11, 11:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Nu kanske jag är ute och cyklar då jag inte följt spårningen av Aftonbladet över användare överdrivet mycket.
Men något jag blir lite fundersam över är att man väljer plocka fram människor med enbart åsikter emot invandrare? Finns ju rena pedofiler/nekrofiler/knarkodlare mm.

Observera nu att jag inte tar någon ställning i det hela men tycker ändå det är märkligt att detta inte uppmärksammas då i mina ögon är värre att våldta ett litet barn än att verbalt hata en "utlänning"
Det håller jag med dig om. Men det gör inte Aftonbladet.
Citera
2015-02-11, 11:31
Medlem
proxyLains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Blir så jävla trött på alla som försöker hävda att yttrandefriheten ger dem rätt att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är inte yttrandefrihet!

Läs på lite för i helvete!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Det finns ju dock en viss skillnad - om jag kläcker ur mig att "jag ska fan slå ihjäl honnom om han kommer nära mig igen" när jag är förbannad o packad så brukar det vara glömt dagen efter. Säger jag något olämpligt i affekt till någon kan man även säga förlåt efterråt.
På Flashback så är dock sakerna dömda att ligga kvar. Går inte att göra så mycket ifall man ev ångrat sig, annat än att göra som H.E.L. gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in